Hi,
Aan de hand van de aantal vragen over het aanleggen van het glasvezelnetwerk en de duur hiervan hier op het forum, klinkt dit wellicht als een cliché verhaal. Maar ik dacht ik vraag het toch nog even omdat ik na een paar belletjes toch niet wijzer ben geworden. Een paar van mijn buren zijn namelijk ook al benieuwd naar de oplevering hiervan.
Een paar maanden geleden (ongeveer begin zomer) waren de kabels voor het glasvezelnetwerk in de Boerhavenwijk - Haarlem aangelegd. Het was al mogelijk om onze abonnement hiervoor te wijzigen en dit hebben wij dus ook gedaan. Bij mijn eerste belletje met Open Dutch Fiber gaven zij aan dat er eind februari al een afspraak gemaakt kon worden om de kabels in huis aan te leggen. Ik zou hierover benaderd worden. Echter bleef het nogal stil en heb ik dus weer een belletje gepleegd om te vragen wat de status hiervan is. Daarna gaven zij aan dat er nog problemen waren waardoor het nog niet mogelijk was. Ik heb in begin maart voor de derde keer gebeld en zij gaven nogmaals aan dat er eind maart contact met ons wordt opgenomen voor een afspraak. Tot op heden hebben wij nog geen nieuws gekregen. Bij de vierde belletje konden ze ons geen informatie geven en gaven zij zelfs aan dat ons adres een appartement is waardoor het langer zal duren maar ik zelf woon in een eengezinswoning. Ik denk dat er in hun systeem al iets niet goed is. Al met al, ben ik tot op heden nog niet wijzer geworden en ben ik retebenieuwd naar de status.
Kunnen jullie ons van meer info voorzien? Wat is de reden waarom het zo lang duurt om een afspraak te maken? KPN schijnt binnenkort al zelfs hun eigen glasvezelnetwerk bij ons in de straat aan te leggen en wij zijn toch wel toe aan een snelheid van een glasvezel.
Beste antwoord door Tommie van Odido
Bekijk origineel