Ik heb nu een glasvezelprovider (trined) 1GBit en modem met ook een coax aansluiting.
Dit is super mooi omdat hier gewoon dvb-c op zit . Zodat alle tv's in huis gewoon een prachtig hdsignaal hebben zonder extra kastjes en/of extra afstandsbedieningen.
Ik zie echter bijna geen providers die dit ook aanbieden. Dat maakt het overstappen lastig.
Bladzijde 1 / 1
Er is op 1 adres maar 1 Coax aa bieder. Dat Coax netwerk is eigendom van een provider en er zijn geen wholesale / virtuele providers mogelijk zoals op de meeste Glasvezel netwerken wel, maar dan is TV IP based. Je ziet wel een beweging bij de grootste Coax aanbieder, Ziggo, dat ook daar TV een IP product aam het worden is met de laatste decoders die ze leveren. Kwestie van tijd dat dit de enigste TV transport wordt. Tegelijkertijd gaan ook de IP bitstreams en dus de kwaliteit omhoog!
Zo onbekend is het dus . ….Zie plaatje !
Het coaxsignaal komt ook via glasvezel !!!!!!
@wolHoi
Dat coax “uit” glasvezel komt is een oude techniek.
Dat wordt haast niet meer gebruikt.
Je hebt/had 2 glasvezels van pop naar huis lopen.
De (groene) glasvezel werdt voor analoge tv gebruikt.
De blauwe voor internet. (In mijn geval)
De groene glasvezel wordt niet meer gebruikt.
Zie ook mijn dubbele FTU blauw zit links en groen rechts.
Wat betreft zonder extra kastje en afstandsbediening.
Odido gebruikt een TV app die werkt op de meeste recente Smart TV,s.
Niks oud. 1fiber
Prima, maar deze oplossing wordt alleen door Trined aangeboden. Andere internet dienstverleners bieden alleen IP-TV via een decoder of app op je smartTV.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.