Skip to main content

Nieuwbouwwoning krijgt geen signaal binnen…

Vorige week vrijdag kwam de monteur van odido langs om de modem te installeren. Snel bleek dat er iets fout was, want het kleine kastje krijgt geen signaal binnen. De monteur legde uit dat de glasvezellijn geen signaal binnenkrijgt en dat de netbeheerder dit moet oplossen. Installatie is daar gestaakt. Monteur heeft een melding gemaakt en zei dat we binnen 2-3 dagen bericht zouden ontvangen. Begrijpelijk. Prima.

Weekend niet meegeteld en het is nu woensdag. We zijn drie dagen verder. Nog steeds geen bericht. Ik bel naar de klantenservice, leg de situatie uit en krijg weer mee dat het 2-3 dagen zal duren voordat er contact wordt opgenomen, maar dat het deze keer met SPOED is doorgezet. 

Maar nee, weer drie dagen verder en nog steeds niks gehoord. Hoe kan het dat wij internet op ons nieuwe adres kunnen bestellen, maar dat er op de achtergrond diezelfde glasvezellijn niet actief wordt gezet? Dan moet er op de website staan dat glasvezel onbeschikbaar is op dit adres. Dan moet er staan dat er werkzaamheden zijn met de wijkcentrale. Als er op de site staat beschikbaar en het kastje hangt aan de muur, dan hoort het gewoon te werken wanneer de monteur langskomt voor de installatie. 

Het is niet mijn verantwoordelijkheid om met KPN of wie dan ook contact op te nemen. Die glasvezellijn hoorde al open te staan. Nu is mijn vraag: hoe lang gaat dit nog door? Wanneer krijgen wij signaal binnen? We zitten nu al langer dan een week zonder internet, terwijl we keurig alles hadden gepland op de komst van de monteur en dat het internet daarna zou werken. 

Met vriendelijke groet,

Sevim

Hi ​@Cobans, normaal gesproken hoort het inderdaad ook gelijk te werken nadat Guidion is geweest. Ik zie dat de monteur aangeeft dat er geen licht door de Glasvezel komt. Hiervoor moet dan inderdaad de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL aangestuurd worden. Ik heb dan ook gelijk voor je gekeken hoe het zit met deze aansturing. Ik zie dat het nog niet is opgepakt door de technische dienst door de huidige verwerkingstijd. Ik heb ze dan ook in ieder geval een seintje gegeven of ze dit gelijk willen doen, want ik ben het met je eens dat dit wel erg lang duurt. Ik hoop dat er nog iemand aanwezig is vandaag die dit kan doen en anders zal dit morgen gebeuren. Mocht ik uiteraard verder nog iets voor je kunnen betekenen, dan ben ik er voor je!

Reageer