Skip to main content

glasvezelinstallatie nog niet gereed

  • 22 July 2024
  • 4 reacties
  • 30 Bekeken


Beste beheerders/moderators, 
 

ik heb weken geleden al dan niet iets langer dan 2 maanden glasvezelverbinding besteld. Dit keer ging ik voor glasvezel ipv kabel van Ziggo. 
 

Al met al, is de glasvezel het huis in gebracht, is de Guidion monteur zaterdag geweest en heeft de modem geïnstalleerd. Echter gaf hij aan dat mijn aansluiting/adres aangesloten moet worden op de POP/OCM of buurtcentrale. 
 

Ik ben net officieel verhuisd en dit is een slecht begin. Geen internet terwijl ik thuis aan het werk ben. Geen TV, datakaart (zakelijk) die leeggetrokken wordt en nog erger drie kinderen die vakantie hebben en zich rot vervelen. Ja, zolang ik werk, kan ik niet met ze naar buiten. 
 

vanochtend contact opgenomen met Odido en die stuurden mij door naar Open Dutch Fiber. De mevrouw van Odido die gaf mij een hele andere terugkoppeling dan de monteur van Guidion. Ik hoefde niet alleen op het netwerk aangesloten te worden? Nee, ik had een probleem en een monteur moest bij me langskomen. Is dit waar?

Bij ODF werden mijn contactgegevens opgenomen en ik zou teruggebeld worden. Er kon mij niets beloofd worden en ik heb echt het gevoel dat ik te maken heb met personen die niet precies weten hoe ze opdracht/werkbonnen/tickets moeten interpreteren. 

 

Vrijdag ga ik met vakantie en zou graag voor die tijd aangesloten worden. Internet lijkt een levensbehoefte te zijn geworden. Hoe nu verder?

 

4 reacties

Ik zie dat Mvg89 een soortgelijke melding heeft gemaakt. En die wacht al sinds 12-7. 
 

Als Odido niet kan leveren (afhankelijkheid van meerdere partijen zoals ODF en Guidion) had ik dit graag tijdig willen weten. Zodat ik wellicht over had kunnen gaan/of kunnen blijven op de kabel via de concurrent. Want dit is echt waardeloos. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mo-, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo spoedig mogelijk online kunt komen. Daarom ben ik meteen voor je gaan kijken en het lijkt op een probleem in de wijkcentrale of onder de grond. Nu hebben we een verzoek gedaan aan ODF om de glasvezel te gaan onderzoeken en om eventueel de wijkcentrale en je huis nog een keer grondig te onderzoeken. Er staat op dit moment een monteur gepland tussen 21-07 en 26-07. Een beter indicatie kan ik op dit moment niet geven dus ik hoop dat het uiterlijk 26-07 opgelost is door de onderaannemer. Houd het apparatuur aangesloten, zo weet je of je in 1x online komt of niet. Hopelijk is het voor je vakantie nog gerealiseerd!

Hi @Tommie van Odido , 
 

Dank voor je reactie! Ik heb meer info in 1 post, dan na drie gesprekken met ODF en Euronet (waarschijnlijk ingeschakeld door ODF).
 

ik hoop dat het probleem inderdaad snel is opgelost. Dit is op zijn zachts gezegd echt ruk. 
 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Mo- Ik duim met je mee! 

Mocht er nog iets zijn wat ik in de tussentijd voor je kan doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 😊

Reageer