Hallo @SyNuS_XL
Vervelend om te lezen dat je ongeveer een jaar wacht op een aansluiting. Odido levert als provider zijn diensten over het glasvezelnetwerk van anderen. Weet je toevallig wie de netwerkbeheerder is? Misschien kan je hen ook eens contacteren over waarom je nog niet bent aangesloten. Eventueel kan een moderator hier ook achteraan gaan voor je.
Odido zal helaas ook op de netwerkbeheerder moeten wachten die jouw woning aansluit op glasvezel.
Hoi Waqqas,
Ik begrijp heel goed dat Odido afhankelijk is van ODF, maar alleen een geautomatiseerd mailtje om de 3 maanden en beloftes na bellen niet nakomen kan je niet op een netwerkbeheerder afschuiven.
Als klant moet je niet zelf contact gaan zoeken met onderaannemers/ingehuurde diensten van een bedrijf is mijn mening.
Die communicatie tussen Odido en in dit geval ODF zouden zo geregeld moeten zijn dat vragen van de klant direct tussen deze partijen opgepakt worden waarna Odido ZIJN klant kan inlichten. ODF heeft niet mij als klant maar Odido. Daar kunnen zij ook altijd naar wijzen bij vragen van de klant.
Ik zou het erg prettig vinden als een moderator hier achteraan kan gaan.
Hoi @SyNuS_XL, goed dat je aan de bel trekt, het liefst zie ik je volledig genieten van glasvezel! Ik wilde je graag zo veel mogelijk duidelijkheid geven en daarom heb ik jouw adres er meteen bij gezocht. Ik las hierbij dat je in hoogbouw woont. Hiervoor is het voor ons altijd lastig om een inschatting te geven. De netwerkbeheerder Open Dutch Fiber moet bij hoogbouw altijd met een uitgebreider aansluitplan komen en heeft bij hoogbouw altijd te maken met meer partijen, waarvan de woningbouw de belangrijkste is. Omdat de toestemming van en het overleg met de derde partijen over het glasvezelnetwerk gaat, gaat het ons weinig aan omdat Open Dutch Fiber de netwerkbeheerder is. Hierdoor hebben wij ook weinig inzicht over de voortgang van dit proces.
Eén ding kan ik je wel verzeker: zodra Open Dutch Fiber de aansluitplannen goed heeft opgesteld en de toestemming heeft gekregen van alle derde partijen zullen zij proactief bij je langs komen om je adres aan te sluiten. Wij blijven druk zetten op Open Dutch Fiber om hier vaart mee te maken, wij houden druk op de ketel om hier snel meer voortgang voor je mee te boeken!
7 maanden verder, geen brief/mail/telefoontje…..