Het is morgen 2 weken geleden dat hier een glasvezelaansluiting is opgeleverd (na al anderhalve maand wachten op de oplevering sinds bestelling). Sindsdien niets meer vernomen vanuit T-Mobile of vanuit de partner die de laatste installaties doet, ik meen Guidion? Tussentijds heb ik nog de T-Mobile thuis klantenservice gebeld om door te geven dat het punt opgeleverd was, maar daar kon men ook niet meer vertellen dan “wacht op een belletje”. Het liefst zouden we de overstap gauw afronden, zodat het oude kabelabonnement niet nog een maand door hoeft te lopen. Ik zie diverse soortgelijke topics in het forum, dus ik dacht “laat ik het ook maar even via deze weg proberen”.
Tevens de vraag hoe het zit met nummerbehoud. Ik had aangegeven bij bestelling dit te willen, maar de man van de klantenservice vertelde me dat dit niet automatisch geregeld kan worden bij bestellingen waar nog een glasvezelaansluiting gerealiseerd moest worden. Klopt dit? Zo ja, hoe moet ik dat dan regelen, T-Mobile bellen zodra ik weet wanneer de Guidion installateur komt zodat zij tegen de oude provider zeggen dat ze het telefoonnummer overnemen?