Skip to main content

Op 10 september 2023 heb ik een overstap aangevraagd naar Odido glasvezel internet + tv. Op 3 oktober heeft de aannemer Volkerwessels telecom vervolgens de aansluiting van de straat naar mijn meterkast gemaakt en daar hangt nu ook dat kastje. Vervolgens heb ik niks meer gehoord en ben ik gaan bellen. Ik werd elke keer terug verwezen naar de aannemer die nog iets moet regelen. Ik heb de aannemer gebeld op 9 oktober en die wisten mij te vertellen dat de wijkaansluiting nog gelast moest worden en er een patch moest worden uitgevoerd. Ze zouden hier een spoedaanvraag voor indienen, want dit had al gedaan moeten worden in de weken voorafgaand ze bij mij de aansluiting zouden maken, zo werd mij verteld. Vervolgens heb ik op 11, 16 en 18 oktober en vandaag (23 oktober) gebeld met de aannemer en elke keer wordt mij verteld dat de spoedaanvraag er nog steeds instaat en er niks is gebeurd. Elke keer krijg ik het verhaal dat er nog een patch moet worden uitgevoerd en ze opnieuw de spoedaanvraag bij de uitvoerder onder de aandacht brengen. Maar er gebeurd dus gewoon niks. 

Ik heb op 18 oktober ook Odido gebeld met de vraag of zij mij kunnen helpen en hier misschien wat druk achter konden zetten, maar ik kreeg helaas iemand aan de lijn die mij niet goed begreep. Ze bleef herhalen dat het tot 4 weken kan duren voor er een aansluiting is en zelfs dat mijn wijkaansluiting helemaal nog niet beschikbaar zou zijn voor mijn adres. Echter geeft de aannemer Volkerwessels telecom gewoon toe dat dat de wijkaansluiting er is, maar zij de patch nog moeten regelen en ook niet weten waarom dit niet gebeurd door de uitvoerder. 

Ik ben hier ondertussen 9 weken mee bezig vanaf de bestelling en ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Is er hier iemand misschien aanwezig wat ik nog meer kan doen? Als dit nog veel langer gaat duren blijf ik gewoon bij Ziggo, want daar heb ik nooit problemen, behalve dat ze iets duurder zijn. 

Dank alvast.

Hey @Marc12, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Ik ben er meteen voor je ingedoken en ik zie inderdaad dat de huisaansluiting voltooid is, echter staat je order nu on hold door technisch beletsel. Het lijkt erop dat ze de glasvezellijn niet actief kunnen krijgen. Meer dan dat kan ik op dit moment niet zien, daarom heb ik onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw getrokken. Zij zullen je gaan opbellen met meer informatie over je oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken dan spreken ze een voicemail in!

Reageer