Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelaanleg: wat is het plan?

  • 28 September 2022
  • 57 reacties
  • 1465 Bekeken

Na 9 maanden pekelen en verschillende redenen aangehoord voor waarom er vertraging is ontstaan.

Wil ík weliswaar nu eens horen wat de plan bij het aanleg van mijn glasvezel verbinding.

De wijkcentrale is al in juli klaar en goedkeuring van de woningbouwvereniging is er. Bouwvak is al in augustus afgelopen en er is immers geen aanleiding meer voor treuzelen. Zelfs vervuild grond zou nu al oplost moeten zijn. Wel gemeende excuses is wel mooi en aardig maar niet langer meer voldoende.

57 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@WillekeurigGebruikersnaam Ik ben gelijk voor je gaan kijken of ik al iets in het dossier zie staan. 

Mijn collega van de Fiber afdeling geeft aan dat zij geen inzicht hebben over de planning, omdat dit om een pre-order glasvezelbestelling gaat. Wanneer jouw aansluiting precies klaar is, durf ik dus niet te zeggen. We zijn hiervoor echt afhankelijk van de netwerkbeheerder voor het aansluiten van de Glasvezel. 

Reputatie 1

Op 3 dagen na is het inmiddels 2 weken sinds de uitvraag naar de fiber afdeling is verstuurd.

Het lijkt me duidelijk dat zij ook nog geen reactie hebben ontvangen.

Krijg er nogal de schijn van dat er voor het aanleg bij mij echt geen urgentie bestaat en dat hierdoor best een jaar weer overheen gaat vliegen als er niks wordt gedaan.

Is er nog een manier om dit te veranderen?

ik heb precies hetzelfde ben al sinds oktober vorig jaar aan het wachten op een glasvezel aansluiting en heb al tientallen telefoontjes en mailtjes gestuurd. En odido doet echt hun best om je aansluiting voor elkaar te krijgen maar 9 van de 10 keer heeft de netwerkbeheerder gewoon altijd weer iets met de planning zit zelf ook nog steeds op odf te wachten en steeds dezelfde problemen met een planning of iets wat weer moet gebeuren. Hopelijk heb je ook snel een aansluiting en duidelijkheid 🤞 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @R1973, ik heb meteen een status navraag uitgezet bij de Glasvezel-afdeling. Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen! Groetjes, Ishana

Reputatie 2

@R1973, dankje voor je bericht en ik hoop dat jij ook snel een werkende aansluiting binnen hebt. Het vertraging zit nog altijd bij ODF en de enige die dit kan veranderen is/blijft nog altijd ODF. 

 

@Teresa van Odido, ik denk niet dat het veel uitmaakt welk bestelling men bij u uitzet. Hiervoor had ik een upgrade lopen van DSL naar Glas tussen 21 december 2021 tot 15 mei 2023 (ongeveer 1,5 jaar). In dit periode varrieerde redenen aan het eind tussen “Nog geen toestemming van VVE / woningbouwvereniging” en “Nog geen planning beschikbaar”.

Als ik nu een aanpassing zou doen aan de bestelling, gaat het natuurlijk alleen maar langer duren. Tot nu toe blijft ODF maar aan het vertragen, en dat is vooral terug te zien in het geen toestemming vragen en altijd maar terug komen met claim “dat er geen planning is”.

Er is geen communicatie tussen ODF naar Odido en bovenal geen communicatie naar de klant toe. Sinds die communicatie er niet is, en dat ODF alleen maar met ander zaken bezig zit, krijgen wij geen verbinding bij ons aangelegd. Kijk nog even hoelang dit topic al open staat, misschien vormt het wel voldoende aanleiding om ODF daarop aan te spreken.

Reputatie 7
Badge +3

@WillekeurigGebruikersnaam Ik begrijp jouw sentiment, echt! 

Echter verschilt de aanleg van het Glasvezel echt per aansluiting. Wij kunnen als provider pas leveren wanneer het Glasvezel volledig is aangesloten. 

Vanwege de pre-order, kunnen wij hier ook geen extra druk opleggen, omdat de planning afhankelijk is van verschillende zaken. Het kan zo zijn dat er vertragingen zijn in het aanleveren van de vergunningen voor graafwerkzaamheden of dat er nog iets moet gebeuren in de wijkcentrale. 

De netwerkbeheerder houdt ons op de hoogte van de planning, de laatste update is hierin altijd geldend. 

Reputatie 1

Hoi @R1973, ik heb meteen een status navraag uitgezet bij de Glasvezel-afdeling. Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen! Groetjes, Ishana

Bedankt ik hoor wel als er iets van een update is😁

Reputatie 1

@R1973, dankje voor je bericht en ik hoop dat jij ook snel een werkende aansluiting binnen hebt. Het vertraging zit nog altijd bij ODF en de enige die dit kan veranderen is/blijft nog altijd ODF. 

 

@Teresa van Odido, ik denk niet dat het veel uitmaakt welk bestelling men bij u uitzet. Hiervoor had ik een upgrade lopen van DSL naar Glas tussen 21 december 2021 tot 15 mei 2023 (ongeveer 1,5 jaar). In dit periode varrieerde redenen aan het eind tussen “Nog geen toestemming van VVE / woningbouwvereniging” en “Nog geen planning beschikbaar”.

Als ik nu een aanpassing zou doen aan de bestelling, gaat het natuurlijk alleen maar langer duren. Tot nu toe blijft ODF maar aan het vertragen, en dat is vooral terug te zien in het geen toestemming vragen en altijd maar terug komen met claim “dat er geen planning is”.

Er is geen communicatie tussen ODF naar Odido en bovenal geen communicatie naar de klant toe. Sinds die communicatie er niet is, en dat ODF alleen maar met ander zaken bezig zit, krijgen wij geen verbinding bij ons aangelegd. Kijk nog even hoelang dit topic al open staat, misschien vormt het wel voldoende aanleiding om ODF daarop aan te spreken.

Ik hoop ook dat je snel je aansluiting hebt ben ook gebeld door odido en blijkbaar moet er door odf  bij de gemeente een vergunning worden aangevraagd maar hoelang dit nog gaat duren is helaas onbekend ☹️

Reageer