Skip to main content

Na 9 maanden pekelen en verschillende redenen aangehoord voor waarom er vertraging is ontstaan.

Wil ík weliswaar nu eens horen wat de plan bij het aanleg van mijn glasvezel verbinding.

De wijkcentrale is al in juli klaar en goedkeuring van de woningbouwvereniging is er. Bouwvak is al in augustus afgelopen en er is immers geen aanleiding meer voor treuzelen. Zelfs vervuild grond zou nu al oplost moeten zijn. Wel gemeende excuses is wel mooi en aardig maar niet langer meer voldoende.

@Cal

Dank voor de uitleg! Helaas is mijn geheugen soms iets wat te vluchtig en had ik dit al wel eens telefonisch gevraagd rond prijzen. Ik was daarbij vergeten te vragen rondt het contract en daarbij geldende looptijd. 

De aanvraag had ik reeds 20 december van 2021 geplaatst. De nieuwe prijs structuur is daarbij veel minder goed dan voor de verandering.

Ik kon me herinneren dat je collega daarbij zei dat de oude prijzen zouden gelden. Kun je controleren of de oude prijzen gehanteerd kunnen worden?


In 6 dagen is inmiddels al een jaar wachten. Nu is er de vraag, wat voor een taart er hierbij past en voor hoeveel man?

Het is nu al 6 weken gevlogen sinds het bericht rond planning is verstuurd. Bericht van ODF stond dat er goedkeuring van de eigenaar moet komen. 
 

Hierin speelt Ymere als eigenaar en had eind juli al gevraagd rond die goedkeuring. Daarbij geeft Ymere al snel toegang tot de openbare ruimte. Voor aanleg binnenshuis zijn de bewoners van belang.

Het begint mij duidelijk te worden dat ODF hierin geen zin heeft om mij aan te sluiten.

 


Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, ik had dit ook heel graag anders gezien, mijn diepe excuses dat het al zo ontzettend lang duurt. Ik ben wederom uitgebreid voor je gaan speuren naar meer informatie. Het lijkt erop dat het glasvezelnetwerk rond de jaarwisseling gereed hoort te zijn. Als dit is gelukt verwacht ik dat je in januari wordt gecontacteerd voor een huisaansluiting.

Heel graag had ik dit een stuk naar voren voor je gehaald, alleen zou het glasvezelnetwerk nog niet volledig operationeel zijn. 

Wij blijven druk zetten op ODF zodat ze zo snel mogelijk het netwerk opleveren en een huisaansluiting met je in kunnen plannen. Dit blijven wij najagen!

Wat betreft de prijzen heb je volledig gelijk: je blijft het aanbod dat wij je op 20 december 2021 hebben gedaan volledig behouden en dit betekent dat je absoluut gaat profiteren van zeer scherpe prijzen. Dat is in ieder geval erg mooi meegenomen! 


Dank voor de update @Cal. Dit stemt me wel meer hoopvol en drie weken wachten is immers overleefbaar!


Hi @WillekeurigGebruikersnaam, heel fijn om dit te lezen! Dankjewel voor jouw begrip. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. Je mag hier altijd aankloppen! 


Gefeliciteerd op een jaar lang met status “In Behandeling” staan, alvast een fijne kerst en nieuwjaar!


Op de laatste paar dagen van januari verwacht ik wel dat een (onder)aannemer toch een keer contact zal opnemen.
 

Het blijft mij nog altijd een raadsel waarom het contact poging in papieren vorm komt na contact te hebben gehad met ODF op 21ste.


Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, ik had niet anders zeggen dan dat woorden tekort schieten om de situatie recht toe te doen, sorry! Ik ga meteen de glasvezelafdeling opnieuw aanschrijven en ik hoop je heel snel van een waardevolle update te kunnen voorzien.

Dit moet rechtgezet worden!


Op de laatste paar dagen van januari verwacht ik wel dat een (onder)aannemer toch een keer contact zal opnemen.
 

Het blijft mij nog altijd een raadsel waarom het contact poging in papieren vorm komt na contact te hebben gehad met ODF op 21ste.

Ik lach me dood. Hier ook al 2,5 mnd aan het wachten haha. En elke keer hetzelfde spelletje met loze beloftes. 


Op de laatste paar dagen van januari verwacht ik wel dat een (onder)aannemer toch een keer contact zal opnemen.
 

Het blijft mij nog altijd een raadsel waarom het contact poging in papieren vorm komt na contact te hebben gehad met ODF op 21ste.

Ik lach me dood. Hier ook al 2,5 mnd aan het wachten haha. En elke keer hetzelfde spelletje met loze beloftes. 

Ik hoop zo dat je niet in de club van “1+ jaar wachtenden” belandt. Ik heb ook immers een weddenschap thuis lopen wat er eerst komt. Tot nu toe bestaat de keuze uit:

  1. Dat ik eindelijk verbinding in gebruik kan nemen;
  2. Dat KPN de kabel eerder komt leggen, voordat T-Mobile dat kan
  3. De appartement, die worden gebouwd aan Schipholweg, sneller klaar zijn, dan mijn verbinding

Tot nu geloof ik dat 3, als eerst komt, en who knows welk er na komt. Kun je iets meer toelichten, hoe je proces tot nu is verlopen?


Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, de glasvezelafdeling heeft inmiddels aangegeven dat ze wederom een verzoek voor je hebben uitgezet richting de aannemer. Ik verwacht dat je hier volgende week meer over hoort. Zelf ben ik volgende week beperkt aanwezig, maar ik houd graag een vinger aan de pols. Daarom zal ik maandag 6 februari sowieso nakijken wat de status hiervan is. Mocht je zelf nog een updat hebben in de tussentijd, geef het gerust aan.

Ik hoop dat je hiermee in de volgende fase kan belanden!

 

Hi @Remy_Zonder_Glasvezel, ik kan niets anders zeggen dan dat je frustraties geheel logisch zijn. Behalve druk uitoefenen is het lastige dat ik er niet daadwerkelijk voor kan zorgen dat bepaalde acties verricht worden. Ik hoop heel erg dat er ook in jouw geval snel voortgang wordt geboekt. In ieder geval weet ik zeker dat alle moderators hun uiterste best doen om jullie dossier steeds weer onder een vergrootglas te brengen bij onze glasvezelafdeling en de aannemer.


Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, heel graag had ik je een duidelijkere update gegeven, alleen krijg ik wederom weinig informatie doorgespeeld. Hetgeen wat de aannemer aangeeft is dat er nog steeds geen planning gegeven kan worden omdat het hoogbouw betreft. Op basis van hun reactie kreeg ik ook sterk de indruk dat dit ook in komende weken niet gaat lukken. 

Ik hekel mij er erg aan dat wij je al zo lang niet meer duidelijkheid kunnen geven. Het enige wat ik voor nu kan doen is om druk op hun te blijven uitoefenen totdat de aansluiting geregeld is. De aannemer heeft ook aangegeven snel contact met je op te nemen zodra het aansluitplan rond is. Hierover hebben wij ons laatste woord nog niet uitgesproken richting de aannemer en wij blijven op je dossier hameren, ik hoop erg je over een aantal weken alsnog blij te kunnen verassen!


Op de laatste paar dagen van januari verwacht ik wel dat een (onder)aannemer toch een keer contact zal opnemen.
 

Het blijft mij nog altijd een raadsel waarom het contact poging in papieren vorm komt na contact te hebben gehad met ODF op 21ste.

Ik lach me dood. Hier ook al 2,5 mnd aan het wachten haha. En elke keer hetzelfde spelletje met loze beloftes. 

Ik hoop zo dat je niet in de club van “1+ jaar wachtenden” belandt. Ik heb ook immers een weddenschap thuis lopen wat er eerst komt. Tot nu toe bestaat de keuze uit:

  1. Dat ik eindelijk verbinding in gebruik kan nemen;
  2. Dat KPN de kabel eerder komt leggen, voordat T-Mobile dat kan
  3. De appartement, die worden gebouwd aan Schipholweg, sneller klaar zijn, dan mijn verbinding

Tot nu geloof ik dat 3, als eerst komt, en who knows welk er na komt. Kun je iets meer toelichten, hoe je proces tot nu is verlopen?

Nog steeds niks. Vandaag weer gebeld; als er nu binnen een week niks concreets is zeg ik de overeenkomst op en zoek naar een alternatief. Ben er helemaal klaar mee. Alle hulde voor de mensen van T-Mobile hier hoor, maar er wordt niet gecommuniceerd en het duurt nu gewoon te lang. Heb er geen zin meer in en ook geen vertrouwen meer. 


Hoi @Remy_Zonder_Glasvezel, heel graag had ik hierin meer voor je betekend, alleen kunnen moderators niet bij de dossiers van zakelijke klanten komen zoals Lisa ook aangeeft in dit topic: Glasvezel 17 november besteld, nog steeds niks. Ik ga ook voor jou duimen, hopelijk kom je snel in de volgende fase! 


@Cal, 

In mijn eerdere bericht, gaf ik aan dat er meer dan helft van de woningen in Haarlem Zuidoost hoogbouw is. Daarbij zien we de ontwijk gedrag bij de (onder)aannemers sterk aanwezig. In combinatie met de recente start met de aanleg in west, merk ik als de trend zo aanblijft. Volgend jaar pas mogelijk mag verwachten dat iemand langskomt.

Twee weken geleden zag ik nog de haspels staan bij een brug nabije Spaarndammerstraat in de richting van Korte Spaarne trekken. Bovendien was er een bouwvakker op vrijdag 3 februari bezig met aanleggen op de hoek van Kruistochtstraat en Zomerkade. 
 

Altijd in de buurt maar toch zo ver weg, kan je aandringen om het sneller te doen. Ik denk dat zo eerder verhuis dan dat ik het in gebruik kan/mag nemen.

 


Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, dat is absoluut jaloers-makend! Omdat de planning en toestemmingen voor laagbouw een stuk makkelijker rond te krijgen zijn is hoogbouw geregeld later aan de beurt. Zelf beschik ik niet over een uitgebreide kaart over de aanleg in Haarlem Zuidoost en daarom is het lastig om te zeggen waar en waarom ze precies ergens bezig zijn.

Wij houden langlopende dossiers zoals die van jouw nauw in de gaten en wij doen geregeld navraag voor je. Ik kan je verzekeren dat wij en ik het hier niet bij laten zitten en ik hoop dat wij snel een waardevollere update voor je hebben!


Afgelopen week heb ik contact opgezocht met ODF en een aantal zaken doorgenomen.
 

Het was volgens hem dat T-Mobile de aanmelding te vroeg heeft gestart. Dat de problemen met de wijkcentrale nog steeds aanwezig en zolang er geen licht op de kabels kan worden verstuurd. Als laatst dat er een prognose in het aanleg in de eerste kwartaal de aanleg binnenshuis wordt voltrokken.

 

Er zijn in de comments van de ODF klantenservicemedewerker met oog van Hindsight zeer makkelijk gezegd en hoeft niet altijd waar te zijn. 
 

Het lijkt me steeds onwaarschijnlijker dat het nu voor eind van maart naar binnen komt. Is er nu nog een manier om aan de prognose te houden? Ik stel daar nu een deadline aan. Wanneer er tot 31 maart geen start is maakt, kan het verbindingsupgrade geannuleerd worden.
 

Door veranderingen in mijn persoonlijke omstandigheden kan ik er er helaas niet meer gebruik maken van glasvezel en is vdsl dan volkomen prima.


@Cal,

 

Hoop dat je fijn konningsdag hebt gehad en sorry voor een nogal zure reactie van mijn kant.

Gezien, dat afgelopen twee maanden keer op keer van ODF en aannemers geen fatsoenlijk planning met me is doorgespeeld. Ik krijg alsmaar excuses waarom het niet lukt, en alsmaar geen fatsoenlijk poging om het toch op te lossen. Voel ik me nogal gedwongen om mijn heil elders te zoeken en heb nu de overstap naar KPN gestart.

Nu zoek ik weliswaar een reden om af te zien van dit overstap, dus vraag ik je voor een laatste keer/reden om dit niet door te zetten. Kun je voor een keer proberen om het binnen twee weken een startdatum van aanleg te kunnen krijgen van ofwel ODF of de aannemer?


Hi @WillekeurigGebruikersnaam, ik had je graag geholpen maar op dit moment kan ik je niet meer informatie geven dan ODF. Ze zijn druk bezig om de netwerkmigratie te voltooien, dit loopt alleen niet erg soepel. Voor verdere informatie zou je nog een keer contact kunnen zoeken met ODF of de onderaannemer.


Na een beetje speurwerk kwam ik dit tekst tegen.

Met een nieuwe poging om glasvezel te willen laten aanleggen vanaf 28 januari. Heb ik nog altijd de vraag hoezeer men achter het zin “We vinden dat glasvezel er voor iedereen moet zijn” staan. 
 

Nu krijg ik het akelige idee niet van me af dat Open Dutch Fiber het er niet mee eens is. Vooral dat er in de twee jaar waarin de situatie onveranderd stil en geen zichtbaar vooruitgang geboekt is


@WillekeurigGebruikersnaam Uiteraard staan wij achter dit statement, wij vinden dat Glasvezel voor iedereen moet zijn. Echter zijn wij daarvoor wel afhankelijk van de netwerkbeheerder die verantwoordelijk is voor de aanleg van het Glasvezel en de planning hiervan. 


Vanmiddag heb ik met Open Dutch Fiber gesproken. Hierin was er weer de strekking dat er geen planning is vanuit de bouwers verstrekt wanneer er bij mij gestart wordt met aanleg en er nog geen toestemming is van de woningbouwvereniging dat er gestart kan worden met de schouwing. Hierin is mij gevraagd om de goedkeuring van de woningbouwvereniging had moeten vragen zodat er een en ander gestart kan worden.

Nu had ik zelf contact gezocht met de woningbouwvereniging met de vraag of zij de goedkeuring kunnen geven en dat ODF kan starten met de schouwing. Vanuit de woningbouwvereniging was de goedkeuring altijd al vrij snel geregeld en dat ODF of jullie hierin nog niets is gestuurd. Ze was er stellig in dat ik er niks voor had hoeven doen. En dat de goedkeuring vanuit jullie of ODF geïnitieerd dient te worden.

Nu wekt het mij de suggestie dat ODF hier in de 4 maanden niks heeft gedaan om de aanleg van glasvezel af te krijgen. 
 

Zeg eens eerlijk, moet ik wel bij Odido doorzetten?


@WillekeurigGebruikersnaam Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Uit jouw verhaal maak ik op dat de woningbouwvereniging dus wel toestemming heeft gegeven, klopt dit? Ik heb in ieder geval gelijk een verzoek ingediend bij mijn collega’s van de Fiber afdeling om nogmaals achter de planning aan te gaan. Zodra zij hier meer over weten, zullen zij dit ook aan jou doorgeven. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta klaar om je verder te helpen! 


Wat ik uit mijn gesprek met de woningbouwvereniging kon op maken, was dat de vraag nooit was verstuurd vanuit Open Dutch Fiber. Hierin kon ze wel opmaken dat KPN die uitvraag al wel had verstuurd. Zodra de toestemming wordt uitgestuurd, dat het vrij snel wordt gegeven.

Dus op je vraag, is het antwoord nee. Uit die gesprek met de woningbouwvereniging kreeg ik ook sterk het vermoede dat er bij de vorige twee pogingen, dit ook al nooit was gedaan. Daar zou immers een reactie uitvoort komen, als dat wel was gedaan.

In ieder geval dank voor het uitsturen van je verzoek naar Fiber afdeling. Voorzover heb ik even niets, en wachten op reactie lijkt mij het beste. 


Op 3 dagen na is het inmiddels 2 weken sinds de uitvraag naar de fiber afdeling is verstuurd.

Het lijkt me duidelijk dat zij ook nog geen reactie hebben ontvangen.

Krijg er nogal de schijn van dat er voor het aanleg bij mij echt geen urgentie bestaat en dat hierdoor best een jaar weer overheen gaat vliegen als er niks wordt gedaan.

Is er nog een manier om dit te veranderen?


Reageer