Is het mogelijk om zelf glasvezel te installeren? Er hangt al een Genexis in de meterkast en ik heb al een modem.
Het enige wat jullie nog hoeven doen is de lijn op afstand te activeren. Dan regel ik zelf de rest.
Ik heb liever geen vreemdelingen in huis en heb niet de beste ervaring met Guideon.
Bladzijde 1 / 2
Beste carefree,
Het is niet mogelijk om glasvezel zelf te installeren. T-mobile werkt niet met Genexis modems, maar heeft daarvoor een andere glasconverter en modem.
Tevens wordt de glasvezelkabel rechtstreeks op de aansluiting gekoppeld en is daar een apart kapje voor nodig.
Als er een afspraak met Guidion is gemaakt krijg je een email met daarin (bij sommige monteurs) een visitekaartje waarin de monteur zich voorsteld en een foto daarbij. Wellicht kan je vragen om een monteur met visitekaartje zodat je weet wie er komt.
Mvg.
Marcel
Het is niet mogelijk om glasvezel zelf te installeren. T-mobile werkt niet met Genexis modems, maar heeft daarvoor een andere glasconverter en modem.
Tevens wordt de glasvezelkabel rechtstreeks op de aansluiting gekoppeld en is daar een apart kapje voor nodig.
Als er een afspraak met Guidion is gemaakt krijg je een email met daarin (bij sommige monteurs) een visitekaartje waarin de monteur zich voorsteld en een foto daarbij. Wellicht kan je vragen om een monteur met visitekaartje zodat je weet wie er komt.
Mvg.
Marcel
Mijn negatieve ervaring met Guidion is helaas bevestigd. Monteursafspraken die eenzijdig aan hun kant geannuleerd worden, mondelinge toezeggingen die niet na worden gekomen en dat ik overal achteraan mag bellen. Er zit nu eindelijk schot in de zaak maar het ziet er wel naar uit dat ik één a twee weken zonder internet zal zitten door alle vertraging.
Dus nogmaals mijn vraag: Kunnen jullie de lijn activeren zodra Reggefiber er klaar voor is? Dan zit ik zometeen niet zonder internet. Apparatuur en configuratie regel ik zelf wel.
Dus nogmaals mijn vraag: Kunnen jullie de lijn activeren zodra Reggefiber er klaar voor is? Dan zit ik zometeen niet zonder internet. Apparatuur en configuratie regel ik zelf wel.
Het is niet gebruikelijk dat Guidion zelf een afspraak annuleert. wellicht dat @Sander hier even naar kan kijken....
De monteur stond voor deze avond in de planning maar is niet op komen dagen. Had schijnbaar wat beters te doen. Geheel volgens verwachting. De router is overigens ook nog niet geleverd, de postbode had ook wat beters te doen.
Ik kan begrijpen dat het moeite kost een klant aan te sluiten gezien jullie net begonnen zijn en er nog niet zoveel ervaring mee hebben. Kan gebeuren, kinderziektes zijn bij elke organisatie een probleem.
Daarom stel ik voor dat jullie de lijn activeren en ik zelf de installatie doe. De router heb ik al, VLANs zijn al ingesteld, ik zal morgen nog een mediaconverter halen en dan heb ik weer internet. Kost jullie minder moeite, tijd en geld en dan heb ik vanaf morgen gewoon weer internet.
Na een week zonder internet heb ik inmiddels al 40 gigabyte aan tethering veroorzaakt en ik weet niet of jullie zustermaatschappij het leuk gaat vinden als dit een paar weken door gaat. Unlimited is niet echt unlimited.
Ik kan begrijpen dat het moeite kost een klant aan te sluiten gezien jullie net begonnen zijn en er nog niet zoveel ervaring mee hebben. Kan gebeuren, kinderziektes zijn bij elke organisatie een probleem.
Daarom stel ik voor dat jullie de lijn activeren en ik zelf de installatie doe. De router heb ik al, VLANs zijn al ingesteld, ik zal morgen nog een mediaconverter halen en dan heb ik weer internet. Kost jullie minder moeite, tijd en geld en dan heb ik vanaf morgen gewoon weer internet.
Na een week zonder internet heb ik inmiddels al 40 gigabyte aan tethering veroorzaakt en ik weet niet of jullie zustermaatschappij het leuk gaat vinden als dit een paar weken door gaat. Unlimited is niet echt unlimited.
Hi carefree, ik geef je graag meer duidelijkheid! De installatie stond gepland voor 5-11-2018 alleen bleek er nog een opzegging te lopen. Hier moesten we op wachten waardoor jouw oplevering vertraagd is. Hier had je een bericht over moeten ontvangen maar ik zie dat dit bericht niet verstuurd is, mijn excuses hiervoor! Guidion kan er in dit geval dus niets aan doen maar er is vertraging in de oplevering van jouw aansluiting opgetreden. De lijn is morgen vrij en dan sturen we direct een opdracht uit naar Guidion om je aan te sluiten! Ik houd het vanuit hier voor je in de gaten en zodra de opdracht is verstuurd neem ik telefonisch contact voor je op met Guidion. Excuses voor de vertraging!
Hi carefree, ik zie dat Guidion inmiddels een afspraak met je heeft gemaakt, helemaal goed! Als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten, ik zit voor je klaar!
Ik heb van Guidion de optie doorgekregen om een afspraak te plannen op 19, 20 of 22 november onder werktijd. Niet alleen is dat voor mij lastig met mijn werk, het zorgt er ook nog eens voor dat ik dan bijna drie weken zonder internet zit.
Morgenochtend ga ik eerst nog even bellen met mijn vorige provider of ik daar nog naar terug kan, daarna zal ik een afspraak inplannen bij Guidion.
Morgenochtend ga ik eerst nog even bellen met mijn vorige provider of ik daar nog naar terug kan, daarna zal ik een afspraak inplannen bij Guidion.
de lijn is inmiddels vrij gegeven, dit betekend dat er geen actieve verbinding meer is. het is dus mis gegaan door dat je de oude provider heb opgezegt voor dat de installatie afspraak is gemaakt.
op deze pagina word alles uitgelegt https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/overstappen/
op deze pagina word alles uitgelegt https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/overstappen/
T-Mobile heeft geen overstapservice voor mijn oude provider.
Op 29 september heb ik het abonnement van mijn oude provider opgezegd met een opzegdatum van 31 oktober. Vervolgens op dezelfde dag T-Mobile aangevraagd met een startdatum van 1 november. Dat klinkt toch logisch? Dat ik T-Mobile een maand heb gegeven om de verbinding op te leveren lijkt mij ook vrij redelijk.
Op 29 september heb ik het abonnement van mijn oude provider opgezegd met een opzegdatum van 31 oktober. Vervolgens op dezelfde dag T-Mobile aangevraagd met een startdatum van 1 november. Dat klinkt toch logisch? Dat ik T-Mobile een maand heb gegeven om de verbinding op te leveren lijkt mij ook vrij redelijk.
je heb op de zelfde dag de opzegging en aanvraag gedaan. dat is de reden dat het is mis gegaan. je moet de oude provider pas opzeggen als de installatie afspraak is gemaakt met guidion.
je oude provider had de opzegging al door gevoerd voor t mobile de aanvraag had gedaan. (14 dagen bedenktijd) dus eerst moest de opzegging worden afgerond voor de aanvraag kan worden ingediend.
dit probleem heb ik al heel vaak zien gebeuren.
je oude provider had de opzegging al door gevoerd voor t mobile de aanvraag had gedaan. (14 dagen bedenktijd) dus eerst moest de opzegging worden afgerond voor de aanvraag kan worden ingediend.
dit probleem heb ik al heel vaak zien gebeuren.
Dan had T-Mobile dat moeten communiceren. Uit mijn email:
Ik zie daar niet staan dat ik pas op moet zeggen zodra de installatie afspraak is gemaakt. Pas enkele dagen later kwam deze email door:
Ja, toen was het al een beetje laat. Daarnaast staat er "kun je het beste doen" wat redelijk zacht taalgebruik is. Als het zo belangrijk is in welke volgorde de opzegging plaatst vindt omdat anders het proces in de soep loopt, zet dat dan ook zo neer. Bijvoorbeeld: "Pas op! Als je te vroeg opzegt zit je weken zonder internet! Niet doen!"
Daarnaast, ik zit met een opzeg termijn van een maand. Als ik pas opzeg als de installatie-afspraak bekend is, dan heb ik 20 dagen lang dubbele kosten. Dat is ook niet de bedoeling.
Lukt het niet om de gegevens op tijd aan ons door te geven? Zeg dan zelf je abonnement(en) op. Natuurlijk helpen we je ook daar graag een handje bij. Zoals met onze voorbeeld opzegbrief.
Ik zie daar niet staan dat ik pas op moet zeggen zodra de installatie afspraak is gemaakt. Pas enkele dagen later kwam deze email door:
Dit kun je het beste doen zodra je installatie-afspraak bekend is. Zo voorkom je dat je zonder internet, TV en/of telefoon komt te zitten.
Ja, toen was het al een beetje laat. Daarnaast staat er "kun je het beste doen" wat redelijk zacht taalgebruik is. Als het zo belangrijk is in welke volgorde de opzegging plaatst vindt omdat anders het proces in de soep loopt, zet dat dan ook zo neer. Bijvoorbeeld: "Pas op! Als je te vroeg opzegt zit je weken zonder internet! Niet doen!"
Daarnaast, ik zit met een opzeg termijn van een maand. Als ik pas opzeg als de installatie-afspraak bekend is, dan heb ik 20 dagen lang dubbele kosten. Dat is ook niet de bedoeling.
Balen natuurlijk dag je vorige aanbieder geen gebruik wil maken van de overstap service..
wat veel gebeurd is de provider melden dat je gaat overstappen met het verzoek deze beschikbaar te laten voor migratie.
je maakt zelf de afspraak met guidion dit kan ook een maand in de toekomst zodat je de opzeg termijn kan uitdienen.
zodra je een afspraak heb gemaakt zou@Brian kunnen kijken of de afspraak naar voren gehaald kan worden. dit heeft matuurlijk alleen maar zin als je zelf ook beschilbaar kan zijn voor de installatie afspraak
wat veel gebeurd is de provider melden dat je gaat overstappen met het verzoek deze beschikbaar te laten voor migratie.
je maakt zelf de afspraak met guidion dit kan ook een maand in de toekomst zodat je de opzeg termijn kan uitdienen.
zodra je een afspraak heb gemaakt zou
Hi carefree, in dit geval is er vertraging aan onze kant ontstaan omdat de lijn nog niet vrij was. Mijn excuses hiervoor en ik kijk graag hoe we dit goed kunnen maken zodra je aangesloten bent! Is het nog gelukt om wat te regelen met je oude provider? Wat de overstap betreft, ik zie dat je deze wel aan hebt gevraagd en dat we je twee herinneringen hebben gestuurd via e-mail dat we nodig gegevens nodig hadden om de overstap in orde te maken (op 29-09 en 30-09). Omdat hier geen reactie op is gekomen konden we de overstap niet op tijd doorgeven aan je huidige provider. Laat nog even weten of het gelukt is met Guidion en je oude provider!
Ook vandaag kwam de monteur niet opdagen. Maar ik heb nu wel de netwerkapparatuur in huis dus we zijn weer een stapje verder.
Inmiddels ben ik met Guidion bezig om zelf glasvezel monteur te worden. Immers ben ik al ZZPer in de IT. Als dat proces doorlopen is kan en mag ik de apparatuur aansluiten en zelf bellen om de lijn te activeren. Zal mogelijk even duren voordat ik volledig gecertificeerd ben maar dan heb ik wel weer internet.
Inmiddels ben ik met Guidion bezig om zelf glasvezel monteur te worden. Immers ben ik al ZZPer in de IT. Als dat proces doorlopen is kan en mag ik de apparatuur aansluiten en zelf bellen om de lijn te activeren. Zal mogelijk even duren voordat ik volledig gecertificeerd ben maar dan heb ik wel weer internet.
Helaas, Guidion zoekt in mijn regio geen monteurs meer dus die optie valt weg.
Zonet mijn aanvraag bij T-Mobile geannuleerd en bij XS4All de spoedprocedure gestart. Dat was de snelste manier om weer internet te hebben in huis. Met een beetje geluk is over 10 dagen alles geregeld in huis.
Overigens veel lof voor de telefonische helpdesk, ik moest eigenlijk €75 betalen voor het opzeggen maar na intern overleg werden die kosten zo weggewuifd! Top, daar was ik erg blij mee.
Zonet mijn aanvraag bij T-Mobile geannuleerd en bij XS4All de spoedprocedure gestart. Dat was de snelste manier om weer internet te hebben in huis. Met een beetje geluk is over 10 dagen alles geregeld in huis.
Overigens veel lof voor de telefonische helpdesk, ik moest eigenlijk €75 betalen voor het opzeggen maar na intern overleg werden die kosten zo weggewuifd! Top, daar was ik erg blij mee.
Ook bij Telfort een abonnement aangevraagd, ik ben benieuwd wie van de twee als eerst naar de POP sprint om het kabeltje om te prikken.
Als ik straks bij T-Mobile voor de overstapservice kies, welk van de twee providers moet ik dan kiezen? Degene die het eerst de lijn actief heeft op mijn adres? En moet ik dan dus wachten tot de T-Mobile/Guidion monteur is ingepland voordat ik Telfort en XS4All opzeg? Want ik zeg die twee het liefst binnen de bedenktermijn van 14 dagen op, dan kost het me niets.
Als ik straks bij T-Mobile voor de overstapservice kies, welk van de twee providers moet ik dan kiezen? Degene die het eerst de lijn actief heeft op mijn adres? En moet ik dan dus wachten tot de T-Mobile/Guidion monteur is ingepland voordat ik Telfort en XS4All opzeg? Want ik zeg die twee het liefst binnen de bedenktermijn van 14 dagen op, dan kost het me niets.
Hallo @carefree ,
De bedenktermijn bij het leveren van diensten is altijd voor de aansluiting. het is dus niet het zelfde als de zichttermijn van 14 dagen bij goederen.
zodra je internet verbinding actief is zit je er aan vast. Levert Xs4all 1 dag en neemt telfort het over dan zul je van Xs4all een factuur krijgen voor de rest van het jaar. dus let goed op wat je doet. voor je het weet moet je 3x een jaarabonnement betalen....
De bedenktermijn bij het leveren van diensten is altijd voor de aansluiting. het is dus niet het zelfde als de zichttermijn van 14 dagen bij goederen.
zodra je internet verbinding actief is zit je er aan vast. Levert Xs4all 1 dag en neemt telfort het over dan zul je van Xs4all een factuur krijgen voor de rest van het jaar. dus let goed op wat je doet. voor je het weet moet je 3x een jaarabonnement betalen....
Hoi @carefree
Graag help ik je verder, zodat je zo snel mogelijk weer aangesloten kunt worden. Ik begrijp de situatie nog niet helemaal. Begrijp ik het goed dat je jouw aanvraag hebt stopgezet? En tegelijkertijd bij XS4all, Telfort en bij ons een nieuwe aanvraag hebt gedaan? Jouw eerste aanvraag bij ons, was zo goed als afgerond: de lijn was actief en je had ons installatiepakket in huis. Het enige dat nog nodig was, was een afspraak met een monteur van ons om het te installeren. Nu alles opgezegd is en opnieuw aangevraagd, start alles weer opnieuw. Ook is het niet meer mogelijk om je nieuwe abonnement kosteloos op te zeggen, als je hebt gekozen voor een versnelde oplevering (dat is zonder opzegtermijn). Ook loop je nu kans dat een aanvraag bij één provider de aanvraag van een andere verstoort. Ik voorzie hierin juist enorme vertraging!
Nu zie ik dat het je gaat om zo snel mogelijk aangesloten te worden. Ik hoop dat je voor ons kiest. Als dat zo is, dan hoor ik het graag en zal ik kijken wat ik kan doen om dit zo snel mogelijk in orde te maken. Hiervoor dienen de aanvragen bij de andere providers wel stopgezet te worden!
Graag help ik je verder, zodat je zo snel mogelijk weer aangesloten kunt worden. Ik begrijp de situatie nog niet helemaal. Begrijp ik het goed dat je jouw aanvraag hebt stopgezet? En tegelijkertijd bij XS4all, Telfort en bij ons een nieuwe aanvraag hebt gedaan? Jouw eerste aanvraag bij ons, was zo goed als afgerond: de lijn was actief en je had ons installatiepakket in huis. Het enige dat nog nodig was, was een afspraak met een monteur van ons om het te installeren. Nu alles opgezegd is en opnieuw aangevraagd, start alles weer opnieuw. Ook is het niet meer mogelijk om je nieuwe abonnement kosteloos op te zeggen, als je hebt gekozen voor een versnelde oplevering (dat is zonder opzegtermijn). Ook loop je nu kans dat een aanvraag bij één provider de aanvraag van een andere verstoort. Ik voorzie hierin juist enorme vertraging!
Nu zie ik dat het je gaat om zo snel mogelijk aangesloten te worden. Ik hoop dat je voor ons kiest. Als dat zo is, dan hoor ik het graag en zal ik kijken wat ik kan doen om dit zo snel mogelijk in orde te maken. Hiervoor dienen de aanvragen bij de andere providers wel stopgezet te worden!
Het voor de derde keer inplannen van de monteur had 12 dagen gekost, XS4All kon sneller leveren. Daarnaast zou ik het risico lopen dat de monteur voor de derde keer niet op zou komen dagen. Makkelijke keuze.
Het eerste doel is zo snel mogelijk internet hebben, daarna in alle rust weer naar T-Mobile toe.
We zijn er bijna! 11 december wordt de lijn opgeleverd door Reggefiber en misschien komt er in de middag al een monteur van Guidion!
Nog even de vingers gekruisd en dan mag ik mij tevreden T-mobile klant noemen.
Nog even de vingers gekruisd en dan mag ik mij tevreden T-mobile klant noemen.
Hi carefree, de monteur van Guidion staat inderdaad gepland voor de 11de! 🙂 Ik hoop dat het goed gaat met het overstappen en tot snel!
Nog even een kleine terugkoppeling. De monteur heeft het modem op een zeer gevaarlijke manier gemonteerd en ik wilde dat graag melden zodat dit niet bij andere klanten gebeurd.
Vandaag vloog er door werkzaamheden een stop eruit. Door de wijze waarop de monteur de adapter van de media converter heeft geplaatst bleef deze stop halverwege hangen. De aardlekschakelaar heeft het gelukkig opgevangen.
Ik ga dit oplossen door de WCD te verleggen.
Te zien op de foto, de schakelaar van groep twee is zo nutteloos geworden:
Vandaag vloog er door werkzaamheden een stop eruit. Door de wijze waarop de monteur de adapter van de media converter heeft geplaatst bleef deze stop halverwege hangen. De aardlekschakelaar heeft het gelukkig opgevangen.
Ik ga dit oplossen door de WCD te verleggen.
Te zien op de foto, de schakelaar van groep twee is zo nutteloos geworden:
Zag alleen al de foto en dacht gelijk ... dat kan toch nooit goed gaan met die automaat die geblokt is door die voedingskabel van die adapter?
Toen las ik je verhaal en je was al tegen dit ernstige probleem aangelopen.
Zat dat stopcontact al in die verdeler, of heeft de monteur deze voor je aangelegd?
Het is natuurlijk bijzonder slordig als je iets zo op durft te leveren, zou zeker als ik jou was dit z.s.m. aanpassen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.