Hoe kan het toch dat er glasvezel in de straat ligt, en ik begin december aangeef per 1 februari te willen overstappen en dat er dan na de bevestiging niks gebeurt?
Begin januari gebeld met Klantenservice die zegt dat alles goed komt, we krijgen een datum voor de aansluiting van straat naar het huis. Alles gaat lukken. Half januari maar weer gebeld. Zelfde verhaal maar ik bel toch maar met Open Dutch Fiber. Die nog geen opdracht heeft maar wel afspraak maakt voor 29 januari. Bevestiging blijft uit. Op de datum waar ik vrij voor heb moeten nemen wel werklui in de straat, maar niet bij mijn huis. Geen opdracht gehad. Geen tijd. Weer Open Dutch Fiber gebeld. Miscommunicatie en of het 30 januari kan.
En ja hoor 30 januari aangesloten, doorgemeten en volgens ODF afgemeld.
Maar 1 februari natuurlijk geen glasvezel.
Inmiddels 4 keer gebeld, vier keer ander verhaal. Het zou gevroren hebben..huh. kabel ligt er al. Oh.. er zou niet zijn afgemeld dor ODF. Dat zou een paar dagen duren. Of een paar weken. Dan is er in Nederland geen plaats op het stroomnet... dus geen plaats in de wijkkast.
Wel modem etc binnen, maar volgens app is huis noog steeds niet op straatkabel aangesloten.
Nu bijna 1 maart... nog geen glasvezel. Geen idee waarom niet. Wel de meest fantastische smoezen gehoord.
Maar niet wat nu echt het probleem. is er een administratief probleem en dat we door foutieve status niet verder komen? Zijn we ten onrechte niet afgemeld dor ODF of nog niet aangesloten op de wijkcentrale?
Hoe komen we achter het antwoord en belangrijker wanneer hebben we glasvezel internet?