Skip to main content

Weet iemand wat de status van glasvezel in Den Haag Centrum is?

Het originele plan was dat er eind 2022 aangesloten zou worden. Inmiddels steken de vezels al een jaar uit de straat, maar er lijkt weinig te gebeuren. De ODF site zegt dat ze het afronden in maart 2024, de Odido site durft er geen datum meer voor te geven.

Zijn Odido/ODF hier nog mee bezig? Of is dit netwerk naar KPN gegaan en moet ik nu bij hun zijn? Of wat is het plan?

Hoi @MikeN, leuk dat je uitkijkt naar Glasvezel, ik help je graag aan een heldere verwachting! Ik heb direct je dossier erbij gepakt en ik zie dat wij voor het laatst op 8 juli van de netwerkbeheerder hebben vernomen dat de Woningbouw / VvE nog geen toestemming heeft gegeven voor de benodigde werkzaamheden. Omdat wij hiervoor afhankelijk zijn van de toestemming van de eigenaar van het gebouw kan ik je het beste aanraden om contact op te nemen met de Woningbouw / VvE voor meer informatie over het goedkeuringsproces.

Ik ga voor je duimen dat de Woningbouw / VvE snel akkoord is, dan kan de volgende fase snel beginnen!

Omdat wij hiervoor afhankelijk zijn van de toestemming van de eigenaar van het gebouw kan ik je het beste aanraden om contact op te nemen met de Woningbouw / VvE voor meer informatie over het goedkeuringsproces.

Ik heb even navraag gedaan en de woningcorporatie (Staedion) geeft aan dat er niets is om akkoord op te geven gezien er geen schouwdocument is. Volgens mij ligt de bal dus nog bij ODF. Hoe is daar voortgang in te krijgen?

Dat is een interessante situatie @MikeN! Zou je jouw woningcorporatie Staedion kunnen vragen om contact op te nemen met Open Dutch Fiber op vve@opendutchfiber.nl? Zij zijn ook telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur op 088 1633 633. Alle informatie over het contact met VvE's vind je op deze pagina van Open Dutch Fiber: Veelgestelde vragen over aanleg bij VvE's.

Ik ben benieuwd waar dit vastloopt, ik zie je graag dat je glasvezelaansluiting snel voortgang boekt!

Is het niet handiger om dat om te draaien @Cal van Odido ? Ik neem aan dat ODF de grootste corporatie van Haaglanden wel weet te vinden, en het is niet alsof ik een vast aanspreekpunt binnen Staedion heb.

@MikeN Ik heb gelijk een bericht gestuurd naar mijn collega’s van de Fiber afdeling met de vraag hier navraag over te doen. Zodra ik een update heb, laat ik het je meteen weten in dit topic! 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 😊

@MikeN Daar ben ik weer! 

Ik heb zojuist bericht ontvangen van mijn collega, maar die geeft echt aan dat de toestemming via de netwerkbeheerder (ODF) moet worden geregeld. Je kunt het beste contact met hen opnemen, zodat zij de juiste formulieren kunnen toesturen.

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen?

Inmiddels heb ik bij ODF navraag gedaan en het komt erop neer dat het ‘wel ergens op het lijstje van de aannemer staat’, dat ze eigenlijk geen enkele planning hebben, en dat het zomaar 2025 zou kunnen worden voor er iets gebeurt.

@Cal van Odido of @Teresa van Odido op dit moment staat er nog een glasvezelaanvraag op mijn adres open. Kunnen jullie die annuleren? Ik heb weinig vertrouwen in de voortgang en denk dat ik in de tussentijd m’n heil maar ergens anders ga zoeken.

Ik heb inmiddels een overstap naar een andere provider aangevraagd, en volgens mij heeft dat de glasvezelaanvraag automatisch geannuleerd.

Ik zie inderdaad de overstap aanvraag in het systeem staan voor 06-09 @MikeN. Ik wil je veel succes wensen bij je nieuwe provider! 

Reageer