Onlangs heb ik glasvezel aangevraagd bij Odido. Klik en Klaar is toch iets te instabiel (geen 5G hier). Op voorhand heb ik gebeld met de klantenservice, omdat er geen glasvezelkastje in de meterkast zit; er komt alleen een spriet binnen in de meterkast. De klantenservice-medewerker gaf echter aan dat mijn adres ‘goed in het systeem staat’, dus zou geen probleem zijn.
Zojuist heb ik echter een afspraak gemaakt met Guidion en heb toch ditzelfde voorgelegd voor de zekerheid; en idd, het is toch een probleem:
Hi! X van Guidion hier. U kunt het best hierover contact opnemen met uw provider. Mogelijk kunnen zij al de netwerkbeheerder aansturen hiervoor, want dit is niet iets wat wij kunnen oplossen.
Nou vrees ik dat het een kastje (no pun intended) naar de muur verhaal wordt/blijft. Iemand hier ervaring mee? Nog wat extra context: Voorheen zat er wel een kastje (staat het daarom nog ‘goed in het systeem’?), maar de installateur heeft een half jaar gelden bij de installatie van voor de bovenburen (A en B) mijn kastje om onbekende reden verwijderd. Voor de helderheid: er zijn in totaal dus drie glasvezellijnen: mijn ‘spriet’ en voor zowel A als B een net kastje.