Skip to main content

Haast hebben ze bij T-mobile alleen met de melding op hun site dat glasvezel op jouw adres beschikbaar is. Na de aanvraag laten ze je gewoon eindeloos wachten. Dus de term beschikbaar is bij T-mobile erg rekbaar. Ook ik wacht al sinds april 2022 op een signaal op het vezeltje wat al tijden in mijn meterkast is aangesloten. De niet Nederlands sprekende “vaklui” die het kwamen aanleggen hebben een half uur geprobeerd door een heipaal de meterkast in te boren. Ik ben uiteindelijk zelf onder het huis geklommen om ze te wijzen op de al aanwezige gaten in de fundering waar de vezel zonder boren doorheen te leggen was. Monopoliepositie noemen ze dat, met geen interesse in de klant als resultaat en geen enkel streven naar verbetering van de service.

Hoi @Alex_ooitGlasvezel, fijn dat je aan de bel trekt, ik breng graag de oplevering weer voor je op gang! Sorry voor de ervaring die je had met de aannemers, dat klinkt inderdaad weinig productief en hier moet ook zeker beterschap in komen. Om zo snel mogelijk voortgang te boeken met je oplevering heb ik onze glasvezelafdeling op de hoogte gebracht van je situatie. Zij zullen binnenkort contact met je opnemen om de situatie voor je op te helderen en de aannemer eens flink aan de mouw te trekken.

Ik laat het hier niet bij zitten, hier moet snel progressie voor je geboekt worden!

 

PS: Origineel had je jouw reactie geplaatst in dit topic: twee jaar en nog geen aansluiting. Om de informatie over jouw oplevering en de oplevering van de andere user overzichtelijk te houden heb ik dit topic voor je aangemaakt.


Hoi @Alex_ooitGlasvezel, inmiddels heb ik meer informatie voor je weten te ontfutselen! De netwerkbeheerder Open Dutch Fiber geeft namelijk aan dat er een technische belemmering is in de vorm van een kruising van de internetlijnen. Hiervoor gaan zij navraag uitzetten bij de aannemer. Zodra hier meer informatie over bekend is zal je door Open Dutch Fiber op de hoogte gesteld worden.

Hiermee moet er meer schot voor je in de zaak komen!


Goedemiddag Cal,

bedankt voor de vlotte reactie en actie. Helaas heb ik dit ook eind mei 2022 te horen gekregen maar het lijkt erop of al die aannemers en grote logge overkoepelende organisaties tamelijk rampzalig samenwerken. Ik heb daarna nog eens contact gehad met ODF maar die wist toen te vertellen dat er in onze wijk nog geen glasvezel zou liggen (bewijs moest een kaartje zijn waarop dit te zien was). In tegenstelling tot het bericht van T-mobile dat het beschikbaar is ten tijde van de aanvraag. Schuin tegenover mijn woning werd de week ervoor al wel een glasvezelkabel naar binnen getrokken dus wederom begon de irritatie factor op te lopen. Het mooiste is nog dat de hele wijk opnieuw is bestraat voor dit alles en ik heel duidelijk glasvezel heb zien leggen tot vlak voor ons pad naar de woning. Dit werd bij hoog en laag ontkent door ODF. Wat schets wederom de verbazing: het moment waarop er een tweede monteur komt (maanden later) voor het aanleggen in de meterkast trekt deze doodleuk datzelfde kabeltje daar uit de grond.

Ik heb in de tussentijd meerdere buurtbewoners gesproken waarbij het verhaal niet heel erg afwijkt.

Nogmaals dank voor het opnieuw uitzoeken en ik hoop dat er snel schot in de hele situatie komt en dat als alles eenmaal werkt het ook aan de geschetste verwachtingen voldoet.


Hoi @Alex_ooitGlasvezel, bedankt voor je uitgebreide verhaal en sorry, het is zorgwekkend dat de aanleg zo rommelig is verlopen, dat is absoluut niet wat ik voor ogen heb! Dit zijn ook zeker signalen die ik voor je mee wil nemen, dit moet en kan beter. Wél klinkt alsof de aanleg in een ver stadium is en dat geeft mij goede hoop dat dit toch op korte termijn op te lossen is.

Ook voor mij is het afwachten wat de aannemer te zeggen heeft, ik hoop voor je op een snelle voortzetting van de werkzaamheden. Ik ga voor je duimen!


Haast hebben ze bij T-mobile alleen met de melding op hun site dat glasvezel op jouw adres beschikbaar is. Na de aanvraag laten ze je gewoon eindeloos wachten.

Ik heb december 2022 glasvezel internet van (toen nog T-mobile) Odido vooruitbesteld.

Op de website stond toen: "gefeliciteerd! Er is glasvezel internet op uw adres.” Omdat in de maanden daarvoor de straat voor mijn huis was opengelegd voor glasvezel kabel, en er sindsdien een paar stompjes voor mijn deur uit de straat steken, ging ik er vanuit dat het niet meer lang kon duren.

Ik heb in het eerste half jaar een keer of 5 gebeld en iedere keer kreeg ik te horen dat het nog een “week 4 tot 6 zou duren”.

Sindsdien is het oorverdovend stil. Ik heb me al twee jaar geleden drie keer opgegeven met mijn emailadres voor de nieuwsbrief, maar er gebeurt helemaal niets en er is geen enkele nieuwsvoorziening.

Ik begrijp dat in deze drukke wereld niet alles op slag en sprong gaat en geregeld kan worden, maar waarom moet het zo ongelofelijk lang duren, en waarom krijg je aan de telefoon steeds te horen dat het nog een paar weken duurt?

Ik heb een technische opleiding en het doortrekken van de glasvezelkabels het huis in en aansluiten van glasvezel is in principe een fluitje van een cent, dat zou geen twee jaar moeten duren.

Kan iemand van Odido mij vertellen wat er nu werkelijk gaande is?


@ChrisM12 Goed dat je dit nogmaals aankaart. Ik kijk graag met je mee!

Ik ben direct gaan kijken, maar op basis van het e-mailadres wat gekoppeld staat aan je community profiel, kan ik alleen een geannuleerd glasvezelabonnement vinden, klopt dit? 

Mocht dit niet het geval zijn, wil je mij dan in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik meteen verder zoeken! 


Hallo Teresa,

 

Bedankt voor je reactie.

Het klopt dat ik uiteindelijk het glasvezel abonnement heb geannuleerd, maar dat was niet uit keuze.

Ik zat nog op een oud DSL abonnement van 10mbit/s en heb noodgedwongen voor een DSL abonnement bij Odido van 100mbit/s gekozen, maar wil natuurlijk veel liever glasvezel.

Hoe stuur ik je een prive bericht?

Ik zou graag weten of er wat aan te doen is om de aansluiting te versnellen, want het is nu bijna twee jaar dat ik al wacht.


Hallo @ChrisM12 ,

 

Als je op de naam van Teresa klikt, daarna op stuur bericht.


@ChrisM12 Goed dat je dit nogmaals aankaart. Ik kijk graag met je mee!

Ik ben direct gaan kijken, maar op basis van het e-mailadres wat gekoppeld staat aan je community profiel, kan ik alleen een geannuleerd glasvezelabonnement vinden, klopt dit? 

Mocht dit niet het geval zijn, wil je mij dan in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik meteen verder zoeken! 

Hallo Teresa,

Heb je mijn prive email gehad?

fijn weekend,

Christiaan


Hoi @ChrisM12, mijn collega Teresa is morgen weer aanwezig! Ik heb meteen gevraagd of zij hier morgen naar kan kijken. Voor nu dank ik je voor je geduld en wens ik je een mooi weekend! Groetjes, Ishana


Reageer