Skip to main content

In Hoogvliet Rotterdam in de wijk Zalmplaat wordt sinds een half jaar glasvezel aangelegd door Open Dutch Fiber. Op 25 mei hebben we een glasvezelabonnement aangevraagd bij Odido (toen nog T-Mobile)met een snelheid van 1 Gbit/s.

Een paar weken geleden is de straat hier open gegaan en sindsdien steekt er een glasvezelsprietje omhoog tussen de tegels voor de erfgrens van ons huis.

Bij het aanvragen van het abonnement werd vermeld dat we een mail zouden krijgen wanneer er gegraven zou gaan worden in de straat. Die mail hebben we nooit ontvangen. In de app staat nog steeds bij de bestelling dat nog niet bekend is wanneer er gegraven zal gaan worden in de straat. Dit terwijl de ODF fiber dus al uit de straat voor ons huis omhoog steekt op de erfgrens.

Mijn vraag is nu aan een moderator of bij Odido en/of Open Dutch Fiber wel bekend is dat de glasvezel al op de erfgrens ligt?

En is al bekend of is er een schatting wanneer de glasvezel in onze meterkast aangelegd gaat worden? De app heeft het sinds kort over november-december, maar tot nu schuift dit steeds een maand op. Het begon met juli-augustus.

Ten slotte, is er een schatting van de datum waarop de glasvezel daadwerkelijk actief door ons gebruikt kan gaan worden?

Alvast dank voor het eventuele antwoord op mijn vragen.

Groet,

Alexander 

Hey @trle, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Ik heb je adres erbij gepakt en de wijkcentrale is nog niet opgeleverd. De planning is op dit moment tussen november 2023 en januari 2024. Daarna zal het glasvezel nog naar binnen gebracht moeten worden. Tegen die tijd zul je ook een bericht ontvangen van de onderaannemer. Dit is op dit moment nog een wens datum en kan altijd nog verplaatst worden in de toekomst. Op dit moment kan ik dus nog geen definitieve datum geven wanneer je opgeleverd zal worden. Het beste is om rond december opnieuw aan de bel te trekken. Hopelijk hebben we op dat moment meer informatie over de oplevering!  

Hi Tommie,

Dank voor je antwoord. Het is me nu duidelijk. We wachten af en gaan de glasvezelverbinding t.z.t. graag in gebruik nemen. Zal in december opnieuw contact opnemen.

Nogmaals dank.

Goedemorgen,

Twee maanden vroeg ik naar de status van de oplevering van de glasvezelverbinding voor ons huis. Die ligt nu op de erfgrens. Het antwoord was toen dat de wijkcentrale nog niet opgeleverd was en dat ik in december nog eens contact moest opnemen.

Het is nu begin december en ik vroeg mij of er al iets bekend is over de wijkcentrale en of er een datum van oplevering van de centrale is?

Verder vroeg ik mij af of al bekend is wanneer we een werkende glasvezelverbinding kunnen verwachten in onze woning? We willen er graag gebruik van gaan maken na tien jaar coax en dsl. :-)

Het betreft de wijk Zalmplaat in Hoogvliet Rotterdam.

Is er een moderator op het forum die zijn of haar licht hierover kan laten schijnen?

Alvast bedankt!

Hi @trle, goed dat je opnieuw aan de bel trekt. 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik heb al iets meer informatie dan de vorige keer. Ik kan niet precies zien in welke wijkcentrale jij opgeleverd wordt, wel hebben we vier wijkcentrales in Hoogvliet Rotterdam met drie verschillende opleverdata. Deze data kunnen nog wel afwijken als er vertraging wordt opgelopen.

• Wijkcentrale 1: 15-12-2023
  • Wijkcentrale 2: 29-12-2023
  • Wijkcentrale 3 & 4: 26-01-2024

Zodra de wijkcentrale's zijn opgeleverd zullen we waarschijnlijk meer informatie hierover hebben!

Dank @Tommie van Odido. We wachten het rustig af.

Goedemiddag,

Er is vooruitgang: vandaag kregen we een mail dat op 17 januari de glasvezel van de erfgrens naar de voordeur gebracht gaat worden. Klopt het dat het dan ook naar binnen wordt gebracht en in de meterkast een glasvezelpunt wordt aangelegd?

Tweede vraag: als op 17 januari alles goed verloopt, wat is dan de verwachting van wanneer we ook daadwerkelijk van het internet via Odido gebruik kunnen gaan maken?

Groet,
Alexander

@trle Super om te lezen dat er vooruitgang wordt geboekt! 😀

Ik ben direct het systeem ingedoken om dit voor je uit te zoeken, maar er is nog niks bij ons bekend. Voor vragen over de planning kun je het beste contact opnemen met Open Dutch Fiber. Je kunt hun bereiken op 088-1633633 van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00. Ik weet zeker dat zij je verder kunnen helpen! 

Heb zojuist met ODF gebeld en alles is duidelijk. Als alles goed gaat, kunnen we eind januari een werkende internetlijn verwachten.

Dank voor alle info.

Groet,

Alexander 

Goedemiddag,

Afgelopen woensdag is de glasvezel naar binnen gebracht en is er een aansluitpunt in de meterkast gemaakt. Sinds die tijd probeer ik bij Odido een werkbon te laten aanmaken om Guidion internet bij ons te laten installeren. Dat gaat niet helemaal goed. Woensdag zou er een opdracht zijn aangemaakt voor Guidion, maar vrijdagmiddag was die nog niet te zien bij Guidion in het systeem. Daarop heb ik opnieuw gebeld met Odido, maar nu is er een ticket aangemaakt voor zakelijk internet (?, wij hebben een consumentenlijn) en het aansturen van een monteur, omdat er storing op ons internet zou zijn. Die monteur is niet van Guidion.

Vanwege drukte, krijg ik niemand te spreken bij Odido, dus probeer ik het zo. Is het mogelijk om bij Guidion een opdracht in te schieten om internet bij ons te installeren? De router en ONT hebben we al in huis. Verder kan de storingsmonteur geannuleerd worden, want hiervan is geen sprake en betreft het dus een zakelijke internetlijn die we niet hebben.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Alexander

Hi @trle, wat super om te zien dat het glasvezel nu naar binnen gebracht is en het aansluitpunt is aangelegd. Normaal gesproken meldt de netwerkbeheerder dat deze werkzaamheden helemaal afgerond zijn en wordt hierdoor automatisch een monteur van Guidion aangestuurd. Zolang de netwerkbeheerder dit niet heeft afgemeld, is het voor ons nog niet mogelijk om een monteur aan te sturen. Nu zie ik dat je al contact met ons heb gehad hierover en mijn collega heeft dit voor je doorgezet naar onze backoffice. Zij zullen dit voor je oppakken en contact opnemen met de netwerkbeheerder zodat zij dit alsnog kunnen afmelden en wij Guidion voor je kunnen aansturen. Zodra hier een update over is, zul je hier gelijk bericht van ontvangen! 

Reageer