Skip to main content

Bij mij hangt reeds een L2Fiber kastje in de meterkast. L2Fiber is overgenomen door T-Mobile. In mijn bestelstatus staat echter dat er nog geen aansluitpunt aanwezig is. De klantenservice verwees mij naar Van Gelder. Die wil weer gaan graven na de bouwvak. Niet nodig dus.Ik ben nu in verwarring. Waar wacht ik nu op?

Goedemiddag @RudiSpitz, van harte welkom op de Community! 

Wanneer je al een FTU (glasvezelaansluitpunt) thuis hebt hangen, kan de schouw overgeslagen worden. Van Gelder heeft in dit geval dan geen toegevoegde waarde, tenzij de vezel/kabel opnieuw naar binnengebracht moet worden. Ik zal doorgeven aan onze operationele, technische afdeling dat jij al een kastje thuis hebt in de meterkast en dat er daarom vrijwel direct overgegaan kan worden op installatie van de apparatuur. 

Heb jij een nieuwbouwhuis toevallig of is de woning na de vorige bewoners vernieuwd?


Het is een bestaande woning. Twee jaar geleden had L2Fiber een actie om gratis glasvezel naar binnen te brengen. De vorige bewoner heeft dat laten doen maar er geen gebruik van gemaakt.


Helemaal duidelijk, bedankt voor je snelle antwoord @RudiSpitz. Ik heb het doorgezet naar de techneuten en verwacht binnen maximaal drie dagen een update. Ik hoop oprecht dat we ervoor kunnen zorgen dat het schouwproces daarmee overgeslagen wordt. Er zal dan hooguit nog getest worden op het FTU zelf om te controleren of er opgeleverd kan worden - en natuurlijk de gebruikelijke controle in de wijkcentrale, maar dat gebeurt in principe altijd. Ik houd je op de hoogte bij updates!


Hallo Jason,

bedankt voor je snelle reactie. Ik hoop dat ik snel van het netwerk gebruik kan maken. 


Hallo Jason,

we zijn 3 dagen verder maar helaas doodse stilte vanuit T-Mobile. Mijn status is sinds 19-07 ook niet meer bijgewerkt. Weet jij waar ik op zit te wachten? 


Hoi @RudiSpitz, het overslaan van het bezoek van VWT is jammer genoeg niet mogelijk. Van Gelder dient de lijn nog te patchen/activeren. Dit kunnen wij niet bespoedigen. Ook staat dit los van het schouwen/de FTU plaatsing, in tegenstelling tot wat ik eerder meldde aan je: sorry! Ik ging ervan uit dat dit proces overgeslagen kon worden, maar dat is niet zo - mijn fout en nogmaals excuses dat ik dit ten onrechte constateerde. 

Je kunt wel bellen met Van Gelder en VWT om de planning met hen door te nemen: 038-4431429 (Van Gelder) en 088 - 1860444 (VWT).

Houd me alsjeblieft op de hoogte, dankjewel.


Van Gelder gaat eerst nog even 3 weken met vakantie. Dat betekent 3 weken geen internet en daarna maar wachten wanneer ik aan de beurt ben. Dat had ik wel willen weten voordat ik een abonnement afsloot. Misschien weet iemand een tussenoplossing?


@RudiSpitz Dat is inderdaad geen fijne binnenkomer. Kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher voor zeven dagen? Je krijg er dan meteen drie van me zodat je de komende tijd onbeperkt online kunt zijn via mobiele hotspot. De bundel werkt echter wel enkel met T-Mobile simkaarten (dit mag prepaid of abonnement zijn). Laat me weten of dit wenselijk is voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een drietal voucher codes toe!


Bedankt voor je aanbod Jason. Maar ik heb via de T-Mobile winkel een Wifirouter kunnen lenen. Prima opgelost voor nu. Ik kreeg echter wel een e-mail van Guidion dat er door T-mobile nog geen verzoek is ingediend voor een afspraak. Kan ik zelf geen afspraak maken met Guidion?


Hi @RudiSpitz, helemaal super dat het voor nu is opgelost! Goede en terechte vraag van je. Het is wel mogelijk om zelf een afspraak in te schieten, alleen dan zijn deze kosten voor jouw eigen rekening. Daarom is het verstandig om af te wachten totdat T-Mobile een verzoek indient, zodat jij dit niet zelf hoeft te betalen. Weet jij voor nu voldoende? 😊 


Hallo Lisa, bedankt voor je reactie. Maar waar wacht T-mobile eigenlijk op?


Hoi @RudiSpitz ,

Goed dat je het bij ons navraagt! We wachten tot we het signaal krijgen van de aannemer dat de installatie van de patching en bekabeling volledig is opgeleverd. Wij kunnen aan de hand daarvan de lijn activeren en de installatie binnenshuis af te ronden. 


Hallo Boris

Dank voor je reactie. Ik begrijp hieruit dat de aannemer iemand anders is dan het bedrijf Gideon? 


Inderdaad, Guidion verzorgt de aansluiting vanaf de FTU, VwT en Van Gelder zorgen voor de aanleg vanaf de PoP t/m de FTU, en om het makkelijk te maken, de eigenaar van de PoP zorgt dat daar jou lijn gepatcht word, meestal is dit KPN maar bij voormalig L2Fiber kan het ook een ander zijn.


Dus:

eerst wachten op 

patch van Point of Presence (POP) (eigenaar T-Mobile)?

dan wachten op

Van Gelder voor aanleg POP naar FTU?

dan wachten op

Fiber termination unit (FTU) naar Router door Guidion?


@RudiSpitz

Het is eerst aanleg van PoP naar FTU, dan patch door beheerder en vervolgens komt Guidion thuis de installatie van het modem doen.


We zijn weer een maand verder. Nog steeds geen zicht op onze aansluiting?

 


Hoi @RudiSpitz, ik heb weer navraag voor je gedaan en heb met VWT contact opgenomen. Zodra ik van hen een antwoord krijg, laat ik het direct weten. Om valse verwachtingen te voorkomen, kan ik geen tijdsindicatie geven, maar doorgaans antwoorden ze binnen vijf dagen. 


Woensdag  27 oktober werd er aangebeld. Iemand van T-Mobile voor de deur. ‘Ah u komt de boel aansluiten …’. ‘Nee ik kom u interesseren voor een glasvezelaansluiting’ … De firma Van Gelder was voor het huis nl. kabels in de grond aan het leggen. Zucht. Maar weer uitgelegd dat ik al vele maanden zit te wachten op het activeren van de hele handel. Hij zei dat hij met zijn teamleider zou overleggen en dan zal het wel binnen een maand geregeld kunnen zijn. Schouwing was helemaal niet nodig. Maar helaas. Niets bekend. Kreeg wel weer een folder met het bekende 070 nummer. Of ik die wil bellen? Dan zal het allemaal snel geregeld worden. Ondertussen nog steeds geen progressie in mijn status. Zucht. 


Hoi @RudiSpitz, ik snap dat dit niet een heel gewenst bezoek was! Er gaat een tijd overheen voordat het complete opleverproces gereed is, het activeren van de lijn is daar een belangrijk onderdeel van. Weet dat ook wij niets liever willen dan jou zo snel mogelijk online!


Nu al vanaf juni geen internet-aansluiting via glasvezel. L2 kastje in de meterkast. VanGelder gebeld maar daar had men geen informatie over mij.  Ik heb geen idee waar ik nog op zit te wachten. Heeft iemand inzicht in mijn status? In ‘mijn status’ op de T-Mobile site staat nog steeds dat er gegraven moet worden.


Hoi @RudiSpitz ,

Momenteel nemen we om de dag contact op met de onderaannemer Van Gelder om de status van de oplevering te checken. We wachten vanaf onze kant nu op antwoord, maar weet dat we hier bovenop zitten. Mocht er dan ook een update zijn, dat hoor je dat direct. Heb je vragen? Laat het vooral weten, we zitten voor je klaar! 🙌


Beste Moderators,

er is helaas nog geen beweging in mijn status. M.a.w. nog steeds geen aansluiting. Ik zie Van Gelder wel in de buurt rondlopen. Bovendien worden er overal om on heen kabels gelegd. Ik hoop niet dat ik onder aan de stapel terecht ben gekomen. Komt hel allemaal wel in orde?


Hi @RudiSpitz, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en ik zie dat we nog steeds wachten op een reactie van Van Gelder. Zojuist heb ik één van mijn collega's van de technische dienst laten weten of dit proces versneld kan worden en of er wellicht al een update beschikbaar is, ik wil je namelijk graag meer duidelijkheid geven. Zodra ik hier wat van hoor, dan laat ik dat meteen aan je weten. Beloofd! 💪


Hi @RudiSpitz, ik wil je graag laten weten dat mijn collega van de technische dienst hier verder achteraan gaat voor je! Hij gaat kijken of hij meer schot in de zaak kan krijgen, dus hij zit hier bovenop. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan vooral. Dan help ik je graag! 


Reageer