Skip to main content

glasvezel komt niet goed binnen

• October 3, 2025
  • 10 reacties
  • 153 Bekeken

gister is de monteur langs geweest voor de installatie om deze na te kijken want mijn los lampje op mijn ont bleef maar knipperen.
hij heeft zijn  lazerpen er op gezet en is in de pop centrale gaan kijken deze komt daar niet aan.
en volgens hem zat ik niet goed gepatched dat heeft hij voor mij gedaan.
maar helaas is het nu nog steeds niet op gelost en zit ik zonder internet bij een nieuwe installatie.
Ik heb nu verder nog niks gehoord van odido of odf wat ik nu het beste kan doen.

October 3, 2025

Hallo ​@Denniskok201 

Als het goed is is dit weer door de monteur doorgezet en kan je binnen 5 werkdagen een reactie verwachten.

Vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

10 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • October 3, 2025

Hier bij een Foto van het kastje in kwestie.

Want zo ver ik weet moet dit rood lampje in eenkeer door gaan naar de pop centrale en niet hier in huis al onderbroken worden. (De lazerpen is er vanaf de mee geleverde kabel van odido opgezet richting de pop centrale)

Wij zitten hier namelijk met smart tewachten tot dat wij van glasvezel gebruik kunnen maken.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23253 reacties
  • October 3, 2025

Hallo ​@Denniskok201 

Als het goed is is dit weer door de monteur doorgezet en kan je binnen 5 werkdagen een reactie verwachten.

Vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • October 3, 2025

Hallo ​@Denniskok201 

Ik wacht dan nog wel even af.

Al mijn gevens staan al In gevuld.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3576 reacties
  • October 5, 2025

Hi ​@Denniskok201, goed dat je dit topic bent gestart! Het antwoord van Waqqas klopt, de monteur heeft dit voor je doorgezet. Ik kan dit echter niet voor de volle 100% checken, omdat je gegevens niet kloppen. Kan jij de laatste 4 cijfers van je IBAN controleren en de juiste in je profiel plaatsen? Geef een seintje in dit topic wanneer je dit hebt gedaan. Ik kom dan zo snel als ik kan bij je terug!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • October 5, 2025

Hi ​@Denniskok201, goed dat je dit topic bent gestart! Het antwoord van Waqqas klopt, de monteur heeft dit voor je doorgezet. Ik kan dit echter niet voor de volle 100% checken, omdat je gegevens niet kloppen. Kan jij de laatste 4 cijfers van je IBAN controleren en de juiste in je profiel plaatsen? Geef een seintje in dit topic wanneer je dit hebt gedaan. Ik kom dan zo snel als ik kan bij je terug!

Ik heb hem nu geupdate, ik weet al waar de verwarring vandaan komt, ik heb namelijk ook een mobiele abonnement bij jullie en die loopt via een andere rekening.

Maandag middag komt er een monteur (onder aanmemer vanuit odf)

Dus ik wacht het heel even af,

alleen klopt het dat mijn aasluiting terug gaat naar:

Annie M.G. Schmidtweg, Grootebroek

Want dat lijkt mij wel heel verweg vanuit gerard boedijnweg, bovenkarspel.

(Dit is was de guidion monteur mij vertelde)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • October 6, 2025

Vandaag heb ik bezoek gehad van een servicemonteur van ODF, werkzaam bij Noor Infratechniek. De monteur heeft zich zeer professioneel opgesteld en grondig onderzoek verricht naar de verbindingsproblemen die ik ervaar.

Tijdens de metingen constateerde hij dat de las bij oplevering niet correct was uitgevoerd, wat direct invloed had op de signaalkwaliteit. Daarnaast ontdekte hij een onderbreking in de glasvezelkabel op circa 620 meter afstand. Dit was opmerkelijk, aangezien er in mijn straat slechts één laspunt aanwezig is, en die bevindt zich niet op die afstand. Na intern overleg bij hun op kantoor bleek dat mijn kabel uiteindelijk uitkomt in het Nassaupark in Bovenkarspel.

Deze bevindingen zijn inmiddels doorgegeven aan Odido. Volgens de monteur zijn er vandaag al twee soortgelijke gevallen gemeld, en Odido is momenteel bezig met het onderzoeken en oplossen van deze situatie.

Waarschijnlijk ligt de oorzaak in een administratieve fout binnen het systeem. De centrale in Bovenkarspel is gelabeld met een “G”, terwijl die in Grootebroek een “D” aanduiding heeft. Het lijkt erop dat deze coderingen niet correct zijn verwerkt in de netwerkadministratie. (Voor de volledigheid: ik geef deze benamingen en coderingen slechts ter indicatie en kan niet instaan voor de exacte benaming van de gebruikte kasten.)

Maar nou is bij mij toch echt de belangrijkste vraag van hoelang duurt het voor dat dit verwerkt is?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • October 7, 2025

Goedemorgen ​@Cheyenne van Odido .

Ik had jij voor mij nog enige feedback? Want ik wordt nu van kastje daar de muur gestuurd.

Want en installatie in huis is goed dat heeft de Guidion monteur laast gecontroleerd.

Alleen hij komt niet in de pop centrale uit.

Hier heeft hij een rapport voor gemaakt en is later een monteur vanuit odf geweest zo als beschreven in mijn vorige bericht.

Op mijn Huawei kastje knippert ook het pon lampje groen wat aan geeft dat er een verbinding naar buiten is alleen nog niet online, en ik denk dat dit een fout is wat software matig moet worden opgelost.

Kan jij mij hier meer informatie over geven?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • October 8, 2025

Hey ​@Denniskok201, ik ben meteen voor je gaan kijken maar op dit moment heb ik geen concrete indicatie van wanneer het opgelost is. Het ticket is inderdaad door de onderaannemer weer doorgezet naar onze technische dienst, zij zullen het ticket zo snel mogelijk oppakken.  

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • October 9, 2025

Hey ​@Denniskok201, ik ben meteen voor je gaan kijken maar op dit moment heb ik geen concrete indicatie van wanneer het opgelost is. Het ticket is inderdaad door de onderaannemer weer doorgezet naar onze technische dienst, zij zullen het ticket zo snel mogelijk oppakken.  

Helemaal goed! Ik wacht het dan geduldig af!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • October 12, 2025

Ik heb vandaag een bezoek gehad van een montuer want het zou opgelost zijn.

Maar dat is het nog steeds niet weer heel mijn ochtend wkijt voor niks.

Want hij tijdt nog steeds naar de verkeerde pop centrale.

Hij gaat naar grootebroek en nier naar bovenkarspel, waar mijn kabel uit komt!(heeft odf zelf bevestigd bij mij)

Ik begin er wel klaar mee teraken met die beloftes.…

Want zo dra hij in op je juiste pop centrale staat ingesteld zal ik waarschijnlijk gelijk online komen want vanuit odf ben ik al in gepatched, en mijn pon lampje knippert ook dus er is iets van verbinding.