Skip to main content

Glasvezel internet 5913 postcodegebied

  • 24 maart 2025
  • 1 reactie
  • 10 Bekeken

Sinds een tijd ligt in mijn straat al een glasvezelnetwerk. Hiervan heb ik een bevestiging ook van Open Dutch Fiber ontvangen. Echter na mijn bestelling 11 maart bij jullie heb ik nog altijd niets ontvangen. 

 

Dacht eerst dat het verwerken even kon duren, maar inmiddels zie ik nog steeds geen wijziging. Jullie geven namelijk nog altijd aan dat ik moet wachten tot het aangelegd is. 

 

Wanneer gaat dit nou eens veranderen waardoor ik krijg waar ik recht op heb? Ik ben destijds over moeten stappen op T-Mobile internet en er werd mij toen beloofd dat de overstap automatisch zou gebeuren, maar daar klopt dus niets van. 

Uitgelichte reactie

25 maart 2025

Hey ​@Robbrummans , welkom op onze Community!

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens, hierdoor heb ik je bestelling kunnen vinden. Ik zie dat het hier gaat om een nieuwe glasvezelaanleg, ook wel NL9 genoemd. Bij een nieuwe aanleg van glasvezel komt er veel bij kijken, denk hierbij aan de civiele werkzaamheden, opleveren van de wijkcentrale, het naar binnen trekken van de vezel, het patchen in de wijkcentrale en de huisaansluiting. Op dit moment heb ik niet genoeg informatie over de oplevering, ze zijn op dit moment bezig met de voorbereidingen. Wat je op dit moment zou kunnen doen is de onderaannemer, Open Dutch Fiber, bellen om te vragen wat de status exact zit. Dit kan op 088-1633633 van maandag tot en met vrijdag tussen  09.00 - 17.00 uur. Hopelijk kunnen zij je wat meer informatie geven over de oplevering. Hieronder zal ik nog een aantal veel gestelde vragen neerzetten met het antwoord. Als ik verder wat voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten!

 

Veel gestelde vragen NL9
De netwerkbeheerder is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden? 
Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemen en is dus ook niet de uiteindelijke opleverdatum. 

Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb een plandatum die nog ver in te toekomst staat? 
Het kan zijn dat het InHome gedeelte al gereed is, maar dat de hardware in de wijkcentrale (POP) nog niet gereed is. Derhalve is het nog niet mogelijk om de patch te zetten. Wanneer de plandatum verstreken is, dan kunnen wij hier navraag voor uitzetten.  

Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb nog een plandatum in het verleden?  
In dit soort gevallen is het verstandig dat de klant contact opneemt met de netwerkbeheerder om aan te geven dat het FTU al is geplaatst. De netwerkbeheerder zal de klant vragen om een foto aan te leveren van het FTU, zodat zij de aannemer kunnen aansturen om de patch te zetten. 

1 reactie

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 25 maart 2025
Uitgelichte reactie

Hey ​@Robbrummans , welkom op onze Community!

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens, hierdoor heb ik je bestelling kunnen vinden. Ik zie dat het hier gaat om een nieuwe glasvezelaanleg, ook wel NL9 genoemd. Bij een nieuwe aanleg van glasvezel komt er veel bij kijken, denk hierbij aan de civiele werkzaamheden, opleveren van de wijkcentrale, het naar binnen trekken van de vezel, het patchen in de wijkcentrale en de huisaansluiting. Op dit moment heb ik niet genoeg informatie over de oplevering, ze zijn op dit moment bezig met de voorbereidingen. Wat je op dit moment zou kunnen doen is de onderaannemer, Open Dutch Fiber, bellen om te vragen wat de status exact zit. Dit kan op 088-1633633 van maandag tot en met vrijdag tussen  09.00 - 17.00 uur. Hopelijk kunnen zij je wat meer informatie geven over de oplevering. Hieronder zal ik nog een aantal veel gestelde vragen neerzetten met het antwoord. Als ik verder wat voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten!

 

Veel gestelde vragen NL9
De netwerkbeheerder is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden? 
Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemen en is dus ook niet de uiteindelijke opleverdatum. 

Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb een plandatum die nog ver in te toekomst staat? 
Het kan zijn dat het InHome gedeelte al gereed is, maar dat de hardware in de wijkcentrale (POP) nog niet gereed is. Derhalve is het nog niet mogelijk om de patch te zetten. Wanneer de plandatum verstreken is, dan kunnen wij hier navraag voor uitzetten.  

Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb nog een plandatum in het verleden?  
In dit soort gevallen is het verstandig dat de klant contact opneemt met de netwerkbeheerder om aan te geven dat het FTU al is geplaatst. De netwerkbeheerder zal de klant vragen om een foto aan te leveren van het FTU, zodat zij de aannemer kunnen aansturen om de patch te zetten. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen