Hallo,
Ik heb T-mobile glasvezel aangevraagd met overstapservice. Ideaal, geen periode zonder internet en geen dubbele kosten. Huidige provider voor ook glasvezel is Youfone.
De datum voor de installatie afspraak (door Guidion) heb ik anderhalve week eerder dan de overstapdatum gekozen. Lijkt geen probleem, want T-mobile handelt dat af met Youfone. Maar nu lees ik in de my t-mobile omgeving: “Helaas, je aanvraag om de opzegdatum te wijzigen is niet geaccepteerd door je huidige aanbieder. De opzegdatum blijft hetzelfde”
Nu vraag ik mij af of dit goed komt. Wat gaat Guidion installeren, waarmee de aansluiting via Youfone behouden blijft en anderhalve week later de overstap wordt geregeld?
Toen Guidion de Youfone aansluiting heeft geïnstalleerd zijn twee kastjes in de meterkast geplaatst: (A) een kastje dat over een bestaand kastje met de glasvezel kabel werd geplaatst en (B) de wifi-router. Van kastje A werd gezegd dat je de installatie niet zelf mag doen, vanwege de gevoelige glasvezel. Kastje B had ik zelf ook wel op kunnen hangen en met de utp-kabel aansluiten op kastje A.
Mijn vragen kortom:
- Wat gaat Guidion doen op de installatiedatum?
- Wat gebeurt er op de overstapdatum? Iets achter de schermen, of ook iets in mijn meterkast?
- Hoe kan ik tussen de installatiedatum en overstapdatum blijven internetten?
- Is het niet handiger dat ik de installatie op of kort na de overstapdatum plaatsvindt, aangezien Youfone eerder opzeggen niet accepteert?
Bij voorbaat dank!
Vriendelijke groet,
Rutger