Skip to main content

In mei heb ik glasvezelinternet besteld, omdat er al kabels in mijn straat lagen. Bij het bestellen hoorde ik dat het rond de jaarwisseling juni en juli op mij aangesloten zou worden. Helaas heeft tot op de dag van vandaag iiemand contact met mij opgenomen. En nadat ik geprobeerd heb contact met mij op te nemen, krijg ik een bericht waarin staat dat ik moet wachten. Waar moet ik wachten? Het is nu zeven maanden geleden en er is niets gebeurd. Ik denk er al over na om het contract te beëindigen, omdat het belachelijk is. De buren in mijn straat zijn al enkele maanden verbonden met internet. Ik woon in Haarlem aan de Oranjeboomstraats

Hoi @Anna1987, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️

Graag pluis ik voor je uit waar het stokt. Ik kan een aantal zaken echter nog niet helemaal met zekerheid uitsluiten/aanstippen en wil daarom een paar vragen stellen:

  1. Wat bedoel je met “rond de jaarwisseling juni en juli op mij aangesloten worden”? Dit is mij niet helemaal duidelijk.
  2. “iiemand contact met mij opgenomen” → Ik doe de voorzichtige aanname dat je bedoelt dat niemand contact opgenomen heeft, klopt dit?
  3. “Waar moet ik wachten” → Deze snap ik ook niet helemaal, sorry.

Als ik de antwoorden op deze 3 vragen van je mag ontvangen, zorg ik ervoor dat ik aanklop bij onze glasvezelafdeling!


Ik heb in mei het contract met Odido voor glasvezelinternet getekend, Odido zou 2 maanden later het glasvezelinternet aansluiten, tot op de dag van vandaag heb ik niets van je gehoord, alleen elke 2 maanden ontvang ik een e-mail waarin staat dat er er zijn vertragingen bij het werk, en trouwens andere bewoners van mijn wijk hebben al kabels aangesloten op hun huizen, (Haarlem Oranjeboomstraat)

Er zijn zes maanden verstreken sinds de ondertekening van het contract met Odido voor het aansluiten van glasvezelinternet, en Odido heeft de dienst, dat wil zeggen glasvezelinternet, niet geleverd. Uit andere beschrijvingen op dit forum blijkt dat ik niet de enige ben met een soortgelijk probleem , dus ik overweeg om dit contract op te zeggen, omdat de dienst niet wordt geleverd
Gegroet, Anna


Hi @Anna1987, ik kan mij goed voorstellen dat je zo snel mogelijk van de Glasvezel wilt genieten! Als ik jou goed begrijp, moet er in jouw woning ook nog een glasvezelaansluitpunt gemaakt worden? Ik zie inderdaad dat er vertraging is in de oplevering. Ik wil graag voor je navragen bij onze fiberafdeling wat de status momenteel is voor de oplevering. De wijkcentrale waarop je wordt aangesloten, is gelukkig gereed. Laat je mij weten of je al een glasvezelaansluitpunt hebt of dat de glasvezel nog naar binnen getrokken moet worden? Dan kan ik gericht navraag voor je doen. 

Uiteraard ben je altijd vrij om jouw aanvraag te annuleren. Het is namelijk nog niet van start gegaan omdat je geen gebruik nog maakt van onze diensten. Ik wil er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat voor jou duidelijk wordt wat er exact moet gebeuren en wanneer. Als je mij bovenstaande nog kan laten weten, dan kan ik voor je aan de slag!


Glasvezelkabels steken al 6 maanden onder de deur uit de grond, wat moet je nog meer weten, Odido heeft contracten binnengehaald van mensen en nu heeft het niet genoeg personeel om mensen op glasvezelinternet aan te sluiten, waarom liegen en zoveel beloven terwijl het op voorhand al bekend was dat Odido de deadline niet zou halen, als mij 6 maanden geleden, bij het tekenen van het contract, te horen kreeg dat internet over 6 maanden beschikbaar zou zijn, zou ik niet boos zijn, maar het was anders.…

Gr.Anna


Hey @Anna1987, ook ik heb een blik geworpen op jouw oplevering. De verwachte datum voor de huisaansluiting staat nu op 18-03-2024. Deze datum kun jij als richtlijn gebruiken voor de aansluiting maar houd er rekening mee dat hij nog kan veranderen. 


volgende week ga ik mijn contract opzeggen en de volgende keer mag Odido mensen niet misleiden tot nieuwe contracten als ze de beloofde service niet kunnen leveren

gr.Anna


Reageer