Lang verhaal maar na heel lange tijd heb ik nog steeds geen werkende internet en tv. Het begon dat het lang duurde voor ze mijn huis aan de glasvezel aansloten. De aansluiting werkte helaas niet. Maanden later kwamen ze erachter dat mijn glasvezeldraadje in de kast niet aangesloten was en is dat opgelost. Signaal was er. Daarna heeft de leverancier meerdere keren afspraken gemaskt om het signaal te controleren. Meerdere malen is het bevestigd maar toch iedere keer opnieuw stond in het systeem dat mijn signaal niet werkte. Nu weer 5 maanden later wacht ik nog steeds op de monteur die de boel afwerkt. Tussendoor zei men dat er niet genoeg apparatuur was. Maar mijn buurman heeft wel al 1 maand alles werkend in huis. Ik word moedeloos van Odido.
Hi
Weet dat zodra wij groen licht krijgen van de netwerkbeheerder, meteen actie ondernemen. We sturen je dan ons installatiepakket toe en zorgen ervoor dat je een afspraak kunt maken met Guidion voor de binnenshuis installatie. Wij zijn dan als jouw provider aan de beurt!
Hi
Weet dat zodra wij groen licht krijgen van de netwerkbeheerder, meteen actie ondernemen. We sturen je dan ons installatiepakket toe en zorgen ervoor dat je een afspraak kunt maken met Guidion voor de binnenshuis installatie. Wij zijn dan als jouw provider aan de beurt!
Ik heb een aanvraag gedaan bij Odido en niet bij Dutch Fiber of Guidion.
Als alle problemen op deze manier opgelost worden dan ben ik er snel klaar mee.
Hi
Wij gaan via onze Fiber afdeling navraag doen bij de netwerkbeheerder en zorgen er zo voor dat wij zo snel mogelijk akkoord krijgen om de lijn te gebruiken. Dan sturen wij Guidion op je af voor de installatie in je woning en kun je zelf een afspraak maken. Dank voor je geduld en als er ooit iets is dan weet je mij te vinden!
Odido zou, naar mijn bescheiden mening, ook actie mogen ondernemen als het te lang duurt voordat ODF “groen licht geeft”. En dat gebeurt niet of onvoldoende.
En wat is de actie die Odido onderneemt als ODF niet levert? Weer een belletje of mailtje?
Ik krijg de indruk dat Odido geen middelen heeft om ODF aan te moedigen om problemen sneller op te lossen.
Ik reageer even prive om het topic niet te “vervuilen".
Ik reageer even prive om het topic niet te “vervuilen".
Ik deel het gevoel van Paul wel enigzins. Ik heb het idee dat er teveel schijven gebruikt worden. Nu ik hier en vele malen per telefoon en mail gereageerd heb loopt mijn proces weer. Dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Maar ben wel blij dat het nu de aandacht heeft.
Ik reageer even prive om het topic niet te “vervuilen".
Dat kan gebeuren
Ik ben direct het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken wat de status van de oplevering is. Op 31-12-2023 heeft mijn collega van de Klantenservice een verzoek ingediend bij de Fiber afdeling om navraag de doen bij de netwerkbeheerder. Ik vermoed dat dit vertraging heeft opgelopen door de feestdagen, maar ik weet zeker dat dit één deze dagen wordt opgepakt.
Goed nieuws. Ik heb een afspraak met Guidion voor aankomende maandag.
Dat kan gebeuren
Ik ben direct het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken wat de status van de oplevering is. Op 31-12-2023 heeft mijn collega van de Klantenservice een verzoek ingediend bij de Fiber afdeling om navraag de doen bij de netwerkbeheerder. Ik vermoed dat dit vertraging heeft opgelopen door de feestdagen, maar ik weet zeker dat dit één deze dagen wordt opgepakt.
Je hoeft verder niets te doen hoor, ik heb een goede Ziggo verbinding, en wacht het allemaal geduldig af, op een gegeven moment komen ODF en Artemis vanzelf in een rustiger vaarwater.
Sterker nog ik zit er al op en heb 1 tv ingesteld.
Owh, ok. Ik heb iets gemist denk, sorry. Maar wat komt de Guidion monteur a.s. maandag doen?
Owh, ok. Ik heb iets gemist denk, sorry. Maar wat komt de Guidion monteur a.s. maandag doen?
Geen idee. Ik kan dat allemaal zelf ook wel verzinnen.
De monteur komt niet meer. Maar ik ben nog niet geheel tevreden. Hier is mij beloofd dat ik het eerst mocht uitproberen. Het internet werkt wel goed. Maar de tv app is ronduit vervelend en beeldkwaliteit is ook niet erg goed. Ik ben nog steeds aan het twijfelen.
Hi Frank,
Ja, ik snap dat de monteur niet langs komt, er valt niet zoveel meer te monteren….
Wat zijn de resultaten van een bekabelde speedtest (in de avonduren)? (Zelf meet ik met https://www.speedtest.net/)
Zit je TV draadloos of bedraad op het netwerk? Ik zit “in het vak” en ik kan iedereen van harte aanbevelen om, indien mogelijk, zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten.
Vriendelijke groet,
Paul
Op de telefoons na zit alles bekabeld op gb. Ik heb metingen gedaan van 980 up en down. Dus dat is goed. TV's zitten ook bekabeld maar hebben maar 100mb zelf maar dat is normaal voor tv's.
Op de telefoons na zit alles bekabeld op gb. Ik heb metingen gedaan van 980 up en down. Dus dat is goed. TV's zitten ook bekabeld maar hebben maar 100mb zelf maar dat is normaal voor tv's.
Netjes dat je alles bekabeld hebt aangesloten! Ja, de netwerkkaart van de TV zal geen 1Gb zijn.
Is de youtube app op je TV ook traag? Het Tizen OS van mijn TV is traag, Ik heb een aparte multimedia pc gekocht en de hdmi daarvan aan mijn tv aangesloten. Maar ja, weer een extra kastje etc. etc.
Op de telefoons na zit alles bekabeld op gb. Ik heb metingen gedaan van 980 up en down. Dus dat is goed. TV's zitten ook bekabeld maar hebben maar 100mb zelf maar dat is normaal voor tv's.
Netjes dat je alles bekabeld hebt aangesloten! Ja, de netwerkkaart van de TV zal geen 1Gb zijn.
Is de youtube app op je TV ook traag? Het Tizen OS van mijn TV is traag, Ik heb een aparte multimedia pc gekocht en de hdmi daarvan aan mijn tv aangesloten. Maar ja, weer een extra kastje etc. etc.
Nee youtube en dlna werken prima. Ik heb 4 verschillende generaties Samsung tv's. 1 tv kan de app niet gebruiken maar daar heb ik een chromecast aan hangen.
Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.
Lukt het daarna wel om de TV te verbinden?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.