Hoi Iedereen,
Vandaag zou de dag zijn dat ik eindelijk over zou gaan van Kabel naar Glasvezel T-Mobile. Helaas ging het meteen mis. Mijn FTU(FTU is de schakel tussen het glasvezelnetwerk van de provider en het netwerk van de abonnee) zit in de meterkast, deze is buitenhuis te bevinden. Waarom wordt deze aansluiting niet door de netbeheerder in de woning geïnstalleerd? Het modem moet aangesloten worden op de FTU echter is daar stroom en dus een stopcontact voor nodig. Het is toch niet vanzelfsprekend lijkt mij dat iedereen een stopcontact in de meterkast heeft zitten? Ik heb nu dus geen internet terwijl het signaal van Ziggo vandaag ook gestopt is. Werk ik ook nog vanuit huis…Moet dit niet duidelijker gecommuniceerd worden bij het afnemen van een abonnement. 1) Nu moet ik kosten maken om een stopcontact te realiseren in de meterkast. Wat ik later hoorde van de klantenservice is dat de Guidion monteur dit had ik kunnen doen tegen een meerprijs maar hij heeft mij dit niet aangeboden. 2) Als ik de netbeheerder vraag om de FTU te plaatsen in de woning ben ik 400 euro kwijt. Daarnaast hoorde ik van de klantenservice dat ik niet hoef te betalen als het abonnement nog niet werkt. Echter heeft de monteur wel gevraagd of ik een verlengsnoer had om het modem uit te testen, hier is ook een foto van gemaakt en het werkte alleen vervolgens hebben we alles weer losgekoppeld omdat ik de voordeur natuurlijk niet de hele dag open kan laten. Echter nu is er volgens mij wel geregistreerd dat het abonnement werk en moet ik al gaan betalen. Ik twijfel nu om het abonnement stop te zetten vanwege de extra kosten die ik nu moet maken. Plus dat ik nog kabels moet doortrekken en daarvoor moet gaan boren, terwijl ik daar ook geen gereedschap voor heb. Het bereik is namelijk niet heel goed heb ik al gemerkt als het modem in de meterkast zit. SOrry voor mijn lange verhaal. Iemand nog iedereen of suggesties?
Met vriendelijke groet Rachid