Glasvezel geen licht, wat is de status?

  • 3 October 2023
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Hallo, het volgende is er aan de hand. 

Begin van dit jaar Glasvezel aangevraagd omdat het beschikbaar kwam (postcodegebied 1055). Op 29-06 van dit jaar is de eerste monteur langsgekomen. Hij concludeerde toen dat er ‘geen licht op de vezel’ stond. Hier zou een melding van gemaakt worden en er zou contact met mij opgenomen worden. 

Ruim een maand later zelf even contact gezocht via de chat, waarna een nieuwe afspraak voor een monteur is gemaakt. Deze is op 25-07 gekomen en kwam tot dezelfde conclusie. Wederom doorgezet en er zou binnen enkele dagen contact worden opgenomen door Guideon. 

Vervolgens op 09-08 nog een voicemail bericht van t-mobile ontvangen waarbij aangegeven werd dat het nog steeds in behandeling was, en in verband met de bouwvak het wat langer zou duren.

We zijn nu twee maanden verder, maar helaas geen bericht en op de ONT knippert het rode lampje, ook na een reset zojuist, nog steeds. 

Is er een mogelijkheid tot een statusupdate en een verwachte datum waarop de verbinding werkend zal worden?

Betreft ordernummer 79655879

 

Dank alvast!

Cal van Odido 7 maanden geleden

Hoi @Petorrrrr, heel goed dat je aan de bel trekt, ik ben verrast dat het zo lang duurt en ik ben blij dat je hiervoor aan de bel trekt! Logisch dat je graag de status én de verwachte oplossing wil weten. Ik zie dat afgelopen vrijdag navraag is opgestart door onze glasvezelafdeling. Inmiddels heeft de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber vragen gesteld aan de onderaannemer. Ik verwacht dat het een aantal werkdagen zal duren voordat we hier terugkoppeling over krijgen. Wij proberen hier zo veel mogelijk druk op te zetten.

Wij gaan hier voor je achteraan, ik zie je graag snel genieten van glasvezel!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Petorrrrr, heel goed dat je aan de bel trekt, ik ben verrast dat het zo lang duurt en ik ben blij dat je hiervoor aan de bel trekt! Logisch dat je graag de status én de verwachte oplossing wil weten. Ik zie dat afgelopen vrijdag navraag is opgestart door onze glasvezelafdeling. Inmiddels heeft de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber vragen gesteld aan de onderaannemer. Ik verwacht dat het een aantal werkdagen zal duren voordat we hier terugkoppeling over krijgen. Wij proberen hier zo veel mogelijk druk op te zetten.

Wij gaan hier voor je achteraan, ik zie je graag snel genieten van glasvezel!

Hoi @Petorrrrr, heel goed dat je aan de bel trekt, ik ben verrast dat het zo lang duurt en ik ben blij dat je hiervoor aan de bel trekt! Logisch dat je graag de status én de verwachte oplossing wil weten. Ik zie dat afgelopen vrijdag navraag is opgestart door onze glasvezelafdeling. Inmiddels heeft de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber vragen gesteld aan de onderaannemer. Ik verwacht dat het een aantal werkdagen zal duren voordat we hier terugkoppeling over krijgen. Wij proberen hier zo veel mogelijk druk op te zetten.

Wij gaan hier voor je achteraan, ik zie je graag snel genieten van glasvezel!

@Cal van Odido Helaas nog weinig actie gezien. Wel 2 weken geleden een vriendelijk belletje gehad van een van jouw collegas, wederom met de boodschap dat er achteraan gezeten wordt bij de onderaannemer voor zover ik begreep. Na die tijd weer niks gehoord… Het geduld wordt wel flink op de proef gesteld op deze manier.

Is er via dit kanaal nog een update te geven?

Reageer