Skip to main content

Glasvezel doet het niet na installatie

  • 21 July 2024
  • 7 reacties
  • 107 Bekeken

Zojuist alles aangezet nadat we woensdag de 17e sleutel hebben gekregen van onze nieuwe woning. Het lampje alarm op de Genexis unit blijft rood branden en het modem krijgt geen data. 

 

Kan het zijn dat de glasvezel-zijde nog geactiveerd moet worden? Onze activatiedatum zou 16 juli moeten zijn, dus het zou al moeten werken, maar helaas nog niet...

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Thatdutchguy 

De ONT ontvangt geen signaal maar heb je een afspraak met de guidion monteur gemaakt? Op die datum moet het werken.

Ik begin een beetje moedeloos te worden over de manier waarop jullie mijn probleem oppakken.

 

16 juli zou het glasvezel in ons nieuwe huis het moeten doen. We hebben nog wat geverfd in de woning waardoor we pas de 21ste alles aangesloten hadden waarna we erachter kwamen dat het internet het niet doet. Het lampje op de media converter blijft bij Alarm rood branden. Even gegoogeld; dit betekent dat er geen signaal binnenkomt.

 

De dag erop heb ik gebeld met jullie klantenservice en er zou een afspraak met een Guidion monteur gemaakt worden, prima. Waarschijnlijk moest de verbinding nog gepatched worden in de verdeelkast in de wijk, ik snap het.

 

De monteur komt op dinsdag de 23ste en die komt er vrijwel gelijk achter dat hij niks kan doen, want de verdeelkast waar onze glasvezel uitkomt is een kast waar hij niet bevoegd voor is om in te werken. Snap ik ook nog, want het is tenslotte een KPN netwerk. De monteur gaf aan dat er een ticket gemaakt zou worden en dat ik binnen 1 of 2 werkdagen een mail van de KPN zou krijgen om een monteur in te plannen en dat dit waarschijnlijk binnen 5 werkdagen vanaf het ontvangen van deze mail zou kunnen. Prima

 

Ik bel vervolgens KPN nadat deze periode is verstreken en krijg van hen te horen dat er bij hen niks bekend is hierover en dat ik maar contact op moet nemen met Odido. Kastje naar de muur...

 

Vervolgens maandag een collega van jullie klantenservice gesproken, die heeft persoonlijk gebeld met KPN en aangegeven dat er een mail gestuurd moest gaan worden van KPN en dat als ik die aan het einde van de volgende dag niet had, ik terug moest bellen.

 

Dinsdagmiddag nog steeds niks ontvangen, dus ik bel met jullie klantenservice. Daar krijg ik het bericht dat de vorige collega dit niet had mogen zeggen en dat het wel tot einde van de week kon duren.....

 

Nu krijg ik zojuist een mail dat er een afspraak gepland kan worden met een monteur, maar met een Guidion monteur. Dat is nou juist de monteur die niet bij de verdeelkast kon. Deze persoon gaat het dus niet voor ons kunnen oplossen.

 

Graag wil ik dat jullie dit serieus gaan oppakken en gewoon dat ticket aanmaken bij KPN, want de Guidion monteurs kunnen het niet fixen.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Thatdutchguy, graag de afspraak inplannen met Guidion. De monteurs moeten gewoon toegang hebben tot de wijkcentrale. Het kan wel eens voorkomen dat een monteur geen sleutel heeft of dat KPN NetwerkNL een nieuw hek om de wijkcentrale geplaatst heeft. Als dit zo het geval is moet de monteur dit terugkoppelen naar ons en kunnen we het doorzetten. Als het goed is moet de volgende monteur wel de wijkcentrale inkunnen om het te onderzoeken.

Vandaag de Guidion monteur langs geweest, en wat denk je? Ze mogen niet in de verdeelkast in de wijk, dat mag alleen KPN. Het is een type 4 POP kast, daar mag Guidion niet in. 

Graag wil ik dat jullie er vaart achter gaan zetten om dit te fixen. Het is vandaag 3 weken geleden dat het zou moeten werken

 

@Tommie van Odido kan jij hierin iets betekenen?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat had bekend moeten zijn @Thatdutchguy, de monteur heeft een nieuw ticket aangemaakt. Ik heb de hoogste prioriteit gegeven aan dit ticket. Hopelijk wordt het spoedig opgepakt nu en kunnen we KPN NetwerkNL snel aansturen. 

Hi @Tommie van Odido

 

Ik heb eergisteren eindelijk een mail gehad dat KPN is ingeschakeld. Echter heb ik nu al weer 2 werkdagen niks gehoord en staat er in de mail niks over doorlooptijden. 

 

Wanneer kan ik meer informatie verwachten?

 

Het is ondertussen bijna een maand geleden dat het zou moeten werken...

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Thatdutchguy, de monteur van KPN NetwerkNL staat nu ingepland voor morgen tussen 10.00/12.00. Ik gok dat ze alleen in de wijkcentrale moeten en dat je daarom niks meer gehoord hebt. 

Reageer