Skip to main content

Glasvezel besteld in september, nog niets gehoord over aansluiten

  • 12 January 2024
  • 27 reacties
  • 344 Bekeken

In september hebben we na een verhuizing glasvezel besteld bij Odido, dit zou eind oktober / begin november geregeld moeten zijn werd mij verteld. Maandje met alleen mobiel internet komen we wel door dachten we. Na een tijd niets gehoord te hebben de klantenservice gebeld over de status (want online was er niets te regelen). Lang in de wacht gehangen om doorverbonden te worden met KPN Netwerk, want zij zouden de glasvezelaansluiting moeten regelen. Daar weer een tijd in de wacht gehangen om te horen te krijgen dat ik bij de aannemer (VolkerWessels Telecom) moest zijn.

Werd nogmaals doorverbonden (en dus nog een keer in de wacht), deze keer naar de aannemer. Deze vertelde mij dat de gegevens helemaal niet bekend waren, de oude bewoners stonden nog in het systeem en er was helemaal niet bekend dat er een glasvezelaansluiting zou moeten komen. De gegevens bijgewerkt, ik zou daarna per post een brief voor een aansluitdatum moeten ontvangen of daarvoor gebeld worden. Op 18 december nog steeds niets gehoord, toen heb ik via de site van KPN Netwerk een terugbelverzoek bij de aannemer ingediend. 27 december kreeg ik per e-mail daar de volgende reactie op:

 

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij zien in ons systeem dat wij nog geen ticket van KPN hebben gekregen voor de huisaansluiting, deze kunt u aanvragen bij de provider.

Zodra wij deze binnen hebben en alle buitenwerkzaamheden afgerond zijn zal er via het reguliere proces een afspraak gemaakt worden voor de huisaansluiting wat betekent dat u een brief ontvangt zodra wij u kunnen inplannen. Daarna zullen wij 3 contactpogingen uitvoeren om met u de afspraak te bevestigen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Dus er is nog steeds niets geregeld vanuit Odido en/of KPN Netwerk... Om weer ruim anderhalf uur in de wacht te hangen heb ik ook geen tijd voor. Hoe is dit zo spoedig mogelijk op te lossen? Via de chatbot krijg ik ook niemand te pakken. Inmiddels al ruim drie maanden zonder internet (en tijdelijk een unlimited 4G abonnement bij KPN afgesloten, maar dat komt natuurlijk niet in de buurt bij glasvezel en zorgt ook voor extra kosten). Ik ben vrij teleurgesteld in de service van Odido, waar ze juist veel reclame mee maakten.

27 reacties

Hi @Jim_D, omdat het gaat om een nieuwe aanleg van glasvezel kan het zijn dat de wijkcentrale nog niet volledig opgeleverd is. Je kunt altijd KPN NeterkNL opbellen om meer informatie te vragen. Dit kan op:  088-0063744 (optie 2, 'nieuwbouw'). Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur.

Andere mensen in de straat hebben al meer dan een jaar glasvezel, dus dat zal het niet zijn lijkt me. Nu eindelijk een melding gekregen dat ik een afspraak kan maken met Guidion, maar het installatiepakket is nog niet binnen, hier heb ik zelfs geen mail over gehad. Wel vandaag al de herinnering van Guidion:

 

 

Maar een afspraak maken terwijl het installatiepakket niet binnen is lijkt me niet handig.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jim_D, ik zie dat we op 28/5 het verzoek hebben uitgestuurd om het pakket op te sturen. Het pakket is nog niet onderweg maar het zal niet lang meer duren voordat je die binnen hebt! 

Reageer