Glasvezel besteld in september, nog niets gehoord over aansluiten

  • 12 January 2024
  • 19 reacties
  • 220 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 10 reacties

In september hebben we na een verhuizing glasvezel besteld bij Odido, dit zou eind oktober / begin november geregeld moeten zijn werd mij verteld. Maandje met alleen mobiel internet komen we wel door dachten we. Na een tijd niets gehoord te hebben de klantenservice gebeld over de status (want online was er niets te regelen). Lang in de wacht gehangen om doorverbonden te worden met KPN Netwerk, want zij zouden de glasvezelaansluiting moeten regelen. Daar weer een tijd in de wacht gehangen om te horen te krijgen dat ik bij de aannemer (VolkerWessels Telecom) moest zijn.

Werd nogmaals doorverbonden (en dus nog een keer in de wacht), deze keer naar de aannemer. Deze vertelde mij dat de gegevens helemaal niet bekend waren, de oude bewoners stonden nog in het systeem en er was helemaal niet bekend dat er een glasvezelaansluiting zou moeten komen. De gegevens bijgewerkt, ik zou daarna per post een brief voor een aansluitdatum moeten ontvangen of daarvoor gebeld worden. Op 18 december nog steeds niets gehoord, toen heb ik via de site van KPN Netwerk een terugbelverzoek bij de aannemer ingediend. 27 december kreeg ik per e-mail daar de volgende reactie op:

 

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij zien in ons systeem dat wij nog geen ticket van KPN hebben gekregen voor de huisaansluiting, deze kunt u aanvragen bij de provider.

Zodra wij deze binnen hebben en alle buitenwerkzaamheden afgerond zijn zal er via het reguliere proces een afspraak gemaakt worden voor de huisaansluiting wat betekent dat u een brief ontvangt zodra wij u kunnen inplannen. Daarna zullen wij 3 contactpogingen uitvoeren om met u de afspraak te bevestigen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Dus er is nog steeds niets geregeld vanuit Odido en/of KPN Netwerk... Om weer ruim anderhalf uur in de wacht te hangen heb ik ook geen tijd voor. Hoe is dit zo spoedig mogelijk op te lossen? Via de chatbot krijg ik ook niemand te pakken. Inmiddels al ruim drie maanden zonder internet (en tijdelijk een unlimited 4G abonnement bij KPN afgesloten, maar dat komt natuurlijk niet in de buurt bij glasvezel en zorgt ook voor extra kosten). Ik ben vrij teleurgesteld in de service van Odido, waar ze juist veel reclame mee maakten.

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Welkom op onze Community! @Jim_D 

Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Het aansluiten van een Glasvezel abonnement kent verschillende scenario’s. In jouw geval woon je in een nieuwbouwwijk of ergens waar het Glasvezel nog moet worden aangelegd. Bij het plaatsen van jouw bestelling is er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Wanneer een woning in een ver genoeg stadium is, kan er een afspraak worden gemaakt om de afsluiting af te laten maken. Zodra dit is gebeurd, geeft de netwerkbeheerder dit aan ons door en sturen wij Guidion onze installatiepartner om de installatie binnenshuis af te ronden. 

Ik heb gelijk een verzoek ingediend bij onze Fiber afdeling om zo snel mogelijk contact met jou op te nemen over de planning!

 

 

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Jim_D 

Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Het aansluiten van een Glasvezel abonnement kent verschillende scenario’s. In jouw geval woon je in een nieuwbouwwijk of ergens waar het Glasvezel nog moet worden aangelegd. Bij het plaatsen van jouw bestelling is er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Wanneer een woning in een ver genoeg stadium is, kan er een afspraak worden gemaakt om de afsluiting af te laten maken. Zodra dit is gebeurd, geeft de netwerkbeheerder dit aan ons door en sturen wij Guidion onze installatiepartner om de installatie binnenshuis af te ronden. 

Ik heb gelijk een verzoek ingediend bij onze Fiber afdeling om zo snel mogelijk contact met jou op te nemen over de planning!

 

 

Het is echter geen nieuwbouwwijk en er ligt al glasvezel in de wijk, als ik bij https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ kijk is alles ook al afgevinkt voor de stap Woning aansluiten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jim_D, ik zie dat de huisaansluiting inderdaad nog niet gedaan is. Ik heb het voor je doorgezet naar onze glasvezelafdeling. Zij zullen het gaan onderzoeken en doorzetten waar mogelijk. Ook zullen ze je gaan opbellen en een update geven over de situatie. Kan je mij een terugkoppeling geven als ze gebeld hebben? Alvast bedankt! 

Hey @Jim_D, ik zie dat de huisaansluiting inderdaad nog niet gedaan is. Ik heb het voor je doorgezet naar onze glasvezelafdeling. Zij zullen het gaan onderzoeken en doorzetten waar mogelijk. Ook zullen ze je gaan opbellen en een update geven over de situatie. Kan je mij een terugkoppeling geven als ze gebeld hebben? Alvast bedankt! 

Ik had helaas het telefoontje gemist, dus hang nu weer in de wacht.

Hey @Tommie van Odido,

Ik heb teruggebeld naar Odido, die zeiden dat KPN Netwerk mij geprobeerd had te bellen, dus werd ik doorverbonden, echter kwam ik direct in de wacht bij VolkerWessels Telecom terecht. Zij vertelden mij dat er (nog steeds?!) geen order was geplaatst en dat ze niets konden betekenen voor mij. Nog steeds geen steek verder dus.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Jim_D, ik ben zojuist gaan kijken en zie dat de glasvezelafdeling je nog niet gebeld heeft. Mag ik je vragen hun telefoontje af te wachten? Zij zullen het gaan onderzoeken. Alvast bedankt! 

Hoi @Jim_D, ik ben zojuist gaan kijken en zie dat de glasvezelafdeling je nog niet gebeld heeft. Mag ik je vragen hun telefoontje af te wachten? Zij zullen het gaan onderzoeken. Alvast bedankt! 

Vreemd, ik was namelijk wel gebeld en het nummer kwam overeen met die van de klantenservice. Ook had ik een e-mail ontvangen van Odido Internet + TV <internet.service@odido.nl> dat ze me niet konden bereiken met de vraag of ik terug kon bellen.

Kenmerk in de mail: 2356/68376076

Niets meer gehoord intussen, ik ben benieuwd wat de status is op dit moment?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Jim_D, ik heb gelijk voor je gekeken en ik zie dat mijn collega ook een e-mail heeft gestuurd. Heb je alleen de e-mail ontvangen van dat ze je niet konden bereiken? Als het goed is, zou je ook een e-mail ontvangen moeten hebben over de situatie van de oplevering met meer informatie. Mocht dit niet het geval zijn, dan ga ik opnieuw navraag voor je doen.

Nee, de laatste e-mail die ik ontvangen heb is van 10 november, “Je aansluitdatum is nog niet bekend”. Hierin stond “We verwachten je op 19-10-2023 te kunnen laten weten wanneer de glasvezelaansluiting wordt geplaatst.”, maar die datum was natuurlijk al geweest...

Reputatie 6
Badge +2

@Jim_D Ik heb mijn collega’s aangeschoten om nogmaals navraag voor je te doen bij de netwerkbeheerder. Zij zullen hierover contact met je opnemen. Ik wil je bedanken voor je geduld! 

Maandag had ik hier wel een e-mail over ontvangen dat ik binnen drie werkdagen een reactie zou krijgen, die zijn nu verstreken maar weer niets gehoord.
 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Jim_D Mijn excuses dat je nog geen terugkoppeling hebt gehad! Ik ben direct het systeem ingedoken om te kijken of er al meer bekend is. Echter zie ik nog geen update staan. Ik heb nogmaals gevraagd aan de Fiber afdeling of ze hier achteraan willen gaan. 

 

Nu is vorige week eindelijk de glasvezel naar binnen gelegd (na meermaals zelf contact op nemen met KPN Netwerk en de aannemer zelf...), hoe kan ik ervoor zorgen dat de rest van het aansluiten nu snel opgepakt wordt? Ik heb geen berichten van Odido meer ontvangen en heb het gevoel dat ik overal zelf achteraan moet gaan omdat er anders niets gebeurt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jim_D, bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb het voor je doorgezet naar onze Back Office. Hopelijk kunnen zij KPN NetwerkNL aansturen voor de huisaansluiting!

Hi @Jim_D, bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb het voor je doorgezet naar onze Back Office. Hopelijk kunnen zij KPN NetwerkNL aansturen voor de huisaansluiting!

 

Het ligt nu juist binnen, KPN Netwerk is klaar en alleen installie vanuit jullie (door Guidion?) is het enige wat nog moet gebeuren.

Reputatie 7
Badge +9

Als het FTU, het kastje waar de glasvezel naar binnen gebracht wordt, er al hangt, dan zullen ze Guidion voor je aansturen om de installatie te voltooien @Jim_D

Als het FTU, het kastje waar de glasvezel naar binnen gebracht wordt, er al hangt, dan zullen ze Guidion voor je aansturen om de installatie te voltooien @Jim_D

Yes, die hangt er!

Reputatie 7
Badge +9

Dat is top @Jim_D! Ik wacht het ticket af, heb voor de zekerheid nog een notitie eraan geplakt om Guidion aan te sturen. 

Reageer