Glasvezel beschikbaar .... of toch niet?

  • 13 October 2023
  • 10 reacties
  • 116 Bekeken

Ik heb vorige maand glasvezel aangevraagd en dat zou kunnen worden geleverd. Nou, dat is mooi. Binnen een week werd de glasvezel kabel naar binnen getrokken en zou er een afspraak gemaakt worden voor de installatie. Omdat ik maar niks hoorde maar eens contact opgenomen met de servicedesk. Na enig zoekwerk komt de melding: er is een probleem bij de centrale, de aannemer komt bij je langs. Huh? Als er een probleem is bij de centrale hoeft ie bij mij niet langs te komen. Nee, hij neemt contact op.

Inmiddels zijn we weer een week verder, maar niks geen bericht van de aannemer, noch van Odido. Maarre, 21 oktober loopt wel mijn Ziggo contract af. Zit ik dan mooi zonder internet. Hoe moet ik (en mijn vrouw en mijn zoon) dan thuis werken?

Chat werkt niet, telefonisch nauwelijks bereikbaar, ik heb inmiddels bijna spijt van mijn keuze ...

 

Cal van Odido 7 maanden geleden

Hoi @BlueAdept61, goed dat je hier aan de bel trekt, ik helder het graag voor je op! Er lijkt iets mis te gaan met het signaal van de nieuw-aangelegde glasvezellijn van en naar jouw huis. Daarom gaat de aannemer de glasvezellijn voor je controleren en eventueel herstellen. Vaak komen ze dan ook bij jouw thuis langs om te controleren of het signaal nu ook daadwerkelijk goed doorkomt.

Door dit onverwachte obstakel kan ik je het beste aanraden om de opzegging bij Ziggo uit te stellen of beter nog te annuleren. Ik kan namelijk een overstapverzoek voor je aanmaken als je de opzegging annuleert en dit betekent dat wij Ziggo voor je op zullen zeggen zodra dit hele verhaal opgelost is. Wij zeggen Ziggo namelijk pas op zodra de uiteindelijke installatiemonteur van Guidion langs is geweest en ons een seintje geeft dat je signaal ook daadwerkelijk werkt op het modem.

Geef het gerust aan als je graag van dit aanbod gebruik maakt, zodra je opzegging bij Ziggo is geannuleerd regel ik heel graag overstapservice voor je zodat je hier geen moment meer aan hoeft te denken en het vlekkeloos overloopt! 😃

Bekijk origineel

10 reacties

Bump

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BlueAdept61, goed dat je hier aan de bel trekt, ik helder het graag voor je op! Er lijkt iets mis te gaan met het signaal van de nieuw-aangelegde glasvezellijn van en naar jouw huis. Daarom gaat de aannemer de glasvezellijn voor je controleren en eventueel herstellen. Vaak komen ze dan ook bij jouw thuis langs om te controleren of het signaal nu ook daadwerkelijk goed doorkomt.

Door dit onverwachte obstakel kan ik je het beste aanraden om de opzegging bij Ziggo uit te stellen of beter nog te annuleren. Ik kan namelijk een overstapverzoek voor je aanmaken als je de opzegging annuleert en dit betekent dat wij Ziggo voor je op zullen zeggen zodra dit hele verhaal opgelost is. Wij zeggen Ziggo namelijk pas op zodra de uiteindelijke installatiemonteur van Guidion langs is geweest en ons een seintje geeft dat je signaal ook daadwerkelijk werkt op het modem.

Geef het gerust aan als je graag van dit aanbod gebruik maakt, zodra je opzegging bij Ziggo is geannuleerd regel ik heel graag overstapservice voor je zodat je hier geen moment meer aan hoeft te denken en het vlekkeloos overloopt! 😃

Dank je wel, Cal, dat is goed nieuws. Ik heb de opzegging bij Ziggo geannuleerd, dus als jij de overstapservice voor mij kunt regelen ben ik je zeer dankbaar!

Met vriendelijke groet,

Mike van Alst

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BlueAdept61, ik gok dat @Cal van Odido je abonnement niet goed bekeken heeft. Wij kunnen namelijk alleen een overstap aanvragen als de order niet ouder is dan zeven dagen. Je hebt bij ons een order geplaatst op 16-09. Dit is al te ver in het verleden om een overstapservice aan te vragen. Het is een beetje omslachtig maar wat je zou kunnen doen is je bestelling annuleren en een nieuwe aanvragen met overstapservice. Het omslachtige hiervan is, is dat je je huidige apparatuur van ons moet retourneren en je ontvangt dan een nieuw pakket. Dit kan onze sales afdeling voor je regelen, ik kan geen nieuwe bestelling doorvoeren. Je kunt ons bereiken op 0800-0092. Hopelijk kom je eruit! 

Zucht. De order op 16-9 kon niet met overstapservice vanwege onzekerheid in levering. En nu dit … Computer says no, eh? 😜

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BlueAdept61, sorry voor de verwarring, ik kan je bevestigen dat het wel is gelukt met je overstapdossier! 😃 In principe heeft Tommie inderdaad gelijk, alleen kon ik door de uitstel van de oplevering nog via een uitzondering voor je aan de slag. Ik heb vanochtend meteen Ziggo voor je gecontacteerd en zij hebben het overstapdossier geaccepteerd. Dit betekent dat jouw verbinding bij Ziggo blijft doorlopen totdat de installatiemonteur van Guidion ons een sein geeft dat jouw internet goed werkt. Zo weet je zeker dat je altijd verbonden bent en heb je geen excuus meer om je ziek te melden bij je baas vanwege geen internet. 😜

Ik heb je ook automatische bevestigingsmails gestuurd over de acceptatie van het overstapdossier. Mocht je de status graag nog zelf in willen zien, dan kan dit via deze pagina van je Mijn Odido account: Overstappen.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, ik helder het graag helemaal voor je op!  

Ik zag het! Goed werk, en fijn dat het gelukt is.

Inmiddels zijn we een maand verder, maar het blijft erg stil. Is het mogelijk om een update te krijgen? Zou fijn zijn als ik een vooruitzicht heb per welke datum ik eindelijk aangesloten ga worden.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @BlueAdept61, ik ben meteen op onderzoek gegaan voor de status van jouw oplevering! Ik zie dat het momenteel op on hold staat, doordat er een technische belemmering is om op te kunnen leveren. Zelf heb ik niet meer inzicht hierin, maar maak je geen zorgen! Ik heb dan ook gelijk navraag voor je uitgezet bij onze fiber afdeling of zij bij de netwerkbeheerder/aannemer na kunnen gaan hoe dit precies zit en hoe/wanneer dit opgelost kan worden. Ik heb deze afdeling ook gevraagd om jou op de hoogte te brengen hierover. Je kan dan ook een (anoniem) belletje verwachten van mijn collega's! 😊

Wow, fijn Demi!!!

Reageer