Skip to main content

Beste,
Ik zag vorige week dat glasvezel beschikbaar was op mijn adres, er hangt ook een aansluitpunt.
Nu wou ik vandaag gaan overstappen van Odido dsl naar Odido glasvezel.
Echter nu staat er dat het niet beschikbaar is.
Hoe kan dit? lijkt me een foutje in het systeem?

Zou graag glasvezel willen icm mijn huidige voordelen die ik heb.
 

@DeBouwer  is het aansluitpunt al in je huis aangesloten?


@DeBouwer  is het aansluitpunt al in je huis aangesloten?

Jazeker, de BOP ( buiten aansluit punt) is gelast voor mijn deur en hij is binnen in de meterkast afgewerkt.
ik kan het bij andere providers wel bestellen.
 


@DeBouwer Zie mijn onderschrift. Vul alles in zodat de moderators gelijk zien wat er mis gaat,

mvg.


Alles is ingevuld 


Hi @DeBouwer, goed dat je dit laat weten! Ik heb het meteen gecontroleerd, maar inderdaad, Glasvezel is niet te bestellen via ons. Mogelijk wel via een andere provider. Hoe weet je dat wij dit wel leveren? Heb je hier een bericht van ons over ontvangen? Of was het eerder wel een optie op de website? Ik zie namelijk dat je DSL hebt opgezegd, dus via Mijn Odido moet dit geen optie zijn geweest. Ik hoor het graag!


Beste,
Ik zag vorige week dat glasvezel beschikbaar was op mijn adres, er hangt ook een aansluitpunt.

Kun je eens een foto plaatsen van dat aansluitpunt?


Hi @DeBouwer, goed dat je dit laat weten! Ik heb het meteen gecontroleerd, maar inderdaad, Glasvezel is niet te bestellen via ons. Mogelijk wel via een andere provider. Hoe weet je dat wij dit wel leveren? Heb je hier een bericht van ons over ontvangen? Of was het eerder wel een optie op de website? Ik zie namelijk dat je DSL hebt opgezegd, dus via Mijn Odido moet dit geen optie zijn geweest. Ik hoor het graag!

100% zeker dat het er stond, Ik logde omstreeks de factuurdatum in om mijn factuur te bekijken.
Er stond dat glasvezel beschikbaar was en ik kon overstappen naar 400/400 of 1000/1000
Ik was al in het bestel procces echter was ik nog in overleg met mijn vrouw welke snelheid passend was.

Hier hadden we over nagedacht en we zouden gaan voor de 1 gig snelheid.
Dus ik gisteren inloggen en tot mijn verbazing staat er dat het niet beschikbaar is.
Hoe kan dit dan? 
Stond letterlijk op mijn odido.
dus niet bij de postcode checker oid.

Ik zou graag de glasvezelverbinding die er hangt willen gebruiken, deze is een aantal weken geleden aangesloten.
Kan u het eens iets beter uitzoeken hoe en wat en waarom dit ineens niet meer mogelijk is?

Mvg
Dennis


Beste,
Ik zag vorige week dat glasvezel beschikbaar was op mijn adres, er hangt ook een aansluitpunt.

Kun je eens een foto plaatsen van dat aansluitpunt?

Why?
Is een wit klein kastje (ftu) met een oranje kabel.
Zit zelf al meer dan 20 jaar in de glasvezeltechniek alleen in de zakelijke markt 😉 dus weet wel of er iets is aangesloten of niet.
Of is het intresse hoe het er uit zit?


Hi @DeBouwer, excuus! Ik keek eerder naar een opgezegd DSL abonnement. Ik zie nu inderdaad dat jullie een lopend abonnement hebben. Ook via dit abonnement zie ik nu inderdaad de optie tot migreren naar Glasvezel niet. Ook als ik dieper zoek, is de optie er niet. Mogelijk gaat het om een fout in Mijn Odido. 

Als ik bijvoorbeeld kijk naar het KPN netwerk (oranje kabel), dan staat er: '’Goed nieuws! We sluiten je woning in juli - augustus 2025 aan op glasvezel.'’ Dat is nog te ver in de toekomst om voor ons een abonnement aan te bieden, als we al toegang krijgen tot dit netwerk. Ik heb dit uitgezet bij onze technische dienst om te checken of zij iets kunnen vinden. Ik vermoed echt dat het een fout in je Mijn Odido omgeving is geweest.

Update: mijn collega's zien dat de buren wel glasvezel kunnen bestellen. Als ons systeem denkt dat er geen FTU in jouw woning is, kunnen wij inderdaad geen glasvezel aanbieden. Ik lees echter dat deze er wel is. Mijn collega neemt daarom contact op met KPN. Weet ik meer, dan hoor je mij. Dit is vermoedelijk na het weekend. Dank voor je geduld!


Het is in onderzoek bij KPN @DeBouwer. Voor jou staat de planning inderdaad op juli/augustus 2025. Ik kan echter niet zeggen wanneer dit is opgelost, of meer informatie is. Hou natuurlijk af en toe Mijn Odido in de gaten!


Hi @DeBouwer, excuus! Ik keek eerder naar een opgezegd DSL abonnement. Ik zie nu inderdaad dat jullie een lopend abonnement hebben. Ook via dit abonnement zie ik nu inderdaad de optie tot migreren naar Glasvezel niet. Ook als ik dieper zoek, is de optie er niet. Mogelijk gaat het om een fout in Mijn Odido. 

Als ik bijvoorbeeld kijk naar het KPN netwerk (oranje kabel), dan staat er: '’Goed nieuws! We sluiten je woning in juli - augustus 2025 aan op glasvezel.'’ Dat is nog te ver in de toekomst om voor ons een abonnement aan te bieden, als we al toegang krijgen tot dit netwerk. Ik heb dit uitgezet bij onze technische dienst om te checken of zij iets kunnen vinden. Ik vermoed echt dat het een fout in je Mijn Odido omgeving is geweest.

Update: mijn collega's zien dat de buren wel glasvezel kunnen bestellen. Als ons systeem denkt dat er geen FTU in jouw woning is, kunnen wij inderdaad geen glasvezel aanbieden. Ik lees echter dat deze er wel is. Mijn collega neemt daarom contact op met KPN. Weet ik meer, dan hoor je mij. Dit is vermoedelijk na het weekend. Dank voor je geduld!

Inderdaad de buurvrouw heeft ook al aangesloten glasvezel. al tijden eigenlijk.
Ik hoop dat ik ook snel aangesloten kan worden via odido.
bedankt voor het uitzoeken.


Nou.. @Cheyenne van Odido maak me gek…

Check dit, nu staat er alweer dat glasvezel beschikbaar is.
Hoe kan dit.
Heb er een screenshot van gemaakt voor de zekerheid.
Zie bijgevoegd screenshot.

Kan ik nu met een gerust hart glasvezel bestellen of is dit een gegarandeerde faal actie?


Lijkt me dat er ergens in de systemen bij Odido iets niet helemaal goed gaat?
 


Een faal actie is het zeker niet @DeBouwer, het kan echter wel even duren. Het gaat namelijk om een nieuwe aanleg van glasvezel. De wijkcentrale dient volledig opgeleverd te zijn voordat ze je kunnen aansluiten. 


Een faal actie is het zeker niet @DeBouwer, het kan echter wel even duren. Het gaat namelijk om een nieuwe aanleg van glasvezel. De wijkcentrale dient volledig opgeleverd te zijn voordat ze je kunnen aansluiten. 

Hallo Tommy, de wijkcentrale is actief.
Buren om mij heen hebben al bijna een jaar lang glasvezel.

Gisteren telefonisch besteld, speciaal omdat ik een speciale afspraak heb m.b.t de wifi punten.
Er werd mij verzekerd dat deze voordelen zonder problemen mee gingen omdat het een upgrade betreft, en geen nieuwe aanvraag.
Ben benieuwd @Tommie van Odido misschien heb ik je hulp daar weer bij nodig als dat fout gaat 😅
Dat was de vorige keer een drama, maar daar heb jij me toen uitstekend mee geholpen.


Reageer