Skip to main content

Glasvezel abonnement werkt niet

  • 2 January 2024
  • 14 reacties
  • 184 Bekeken

Beste,

Op 22 september hebben wij een glasvezelabonnement bij jullie afgesloten. Er werd ons destijds telefonisch beloofd dat het maximaal een maand zou duren voordat alles up and running zou zijn. Inmiddels is op 27 november het glasvezel bij ons naar binnen gelegd, echter is de lijn nog niet vrijgegeven en zitten wij nog steeds (inmiddels dus al ruim 3 maanden) zonder internet zonder enige vorm van compensatie voor alle kosten. Inmiddels al vele telefoontjes naar KPN netwerk en Odido gepleegd, maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd zonder oplossing. 

Willen jullie aub zo snel mogelijk regelen dat wij internet hebben in huis.

Groet,

Thomas

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @thomas.dierikx, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je onze klantenservice al gesproken hebt hierover. Op dit moment moeten we nog afwachten. Ik zie een notitie van 28-12-2023 dat KPN NetwerkNL spoedig contact met je op zal nemen. Hebben ze dit toevallig al gedaan?

Hoi Tommie,

Ik heb sinds 27 november, nadat de glasvezel kabel bij ons naar binnen is gelegd, inderdaad al meerdere keren contact gehad met zowel jullie klantenservice als die van KPN NetwerkNL, waaronder ook op 28 december 2023. Er wordt elke keer gezegd dat het spoedig opgelost zal worden en dat de juiste afdeling van KPN netwerkNL het zal oppakken. Ik heb nog niks gehoord en ben nog steeds niet gebeld door KPN netwerkNL.

Als ik de klantenservice bel bij KPN netwerkNL kunnen ze me niks vertellen (niet wat het probleem is en niet hoe lang het nog zal duren voordat ze het zullen oplossen). Het enigr dat ze zeggen is dat ze het vervelend vinden en dat het spoedig opgelost zal worden.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je duidelijke uitleg @thomas.dierikx. Ik zag ook dat je gister nog contact gehad hebt met onze klantenservice en dat het advies was om af te wachten. Verder zie ik geen duidelijke informatie terug in mijn systeem. Daarom heb ik het doorgezet naar onze glasvezelafdeling (Fiber). Ik heb gevraagd om de situatie te onderzoeken en het te chasen. Ze gaan je ook opbellen met een update over de situatie. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet te pakken kunnen krijgen dan spreken ze altijd een voicemail in.

 

Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Thanks! 

Hoi Tommie, 

Bedankt. Ik zal een paar dagen afwachten of Fiber en/of KPN NetwerkNL mij gaat bellen voor een oplossing. Zo niet, dan hoor je wel weer van me. Fijn als jij het ook in de gaten wilt houden. 

Hoi Tommie, 

 

Ik ben nog niet gebeld door KPN netwerkNL, maar heb wel een mail ontvangen. Zij wijzen weer naar jullie en zo blijven jullie naar elkaar wijzen en ik met het probleem zitten. Hieronder de mail die ik van KPN netwerkNL heb ontvangen:

 

'’Geachte heer Dierikx, 

Hartelijk dank voor uw bericht.

We vinden het vervelend om te horen dat u al enige tijd geen gebruik heeft kunnen maken van internet.

Ik heb even voor u in ons systeem gekeken en ik zie inderdaad dat de glasvezelaansluiting in uw woning nog niet afgerond is. 
 
Daarnaast ben ik bang dat Odido u hierin verkeerd heeft geïnformeerd. De lijs is namelijk al 'vrij' in ons systeem.
 
Om nu een afspraak in te plannen om het glasvezelaansluitpunt in de woning in orde te maken, moet u nu eerst contact opnemen met uw provider (Odido) om uw huidige internetabonnement om te laten zetten naar een glasvezelabonnement. 
 
Er is helaas geen andere manier om dit in het systeem aan te passen of om een afspraak te maken met een aannemer. Zij gaan namelijk pas aan het werk als zij een nieuwe order (opdracht) hebben ontvangen.
 
Wanneer u een abonnement heeft afgenomen of uw huidige abonnement heeft omgezet krijgen wij een opdracht (ticket) binnen om u aan te sluiten. De aannemer neemt dan contact met u op voor het maken van een nieuwe afspraak.
 
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Met vriendelijke groet,

Liselotte
'’ 
 
Ik weet niet of KPN netwerkNL nou zelf niet snapt wat het probleem is en wat ze nog moeten doen of dat de bal inderdaad bij jullie ligt zoals ze beweren. Aangezien ik continu heen en weer aan het bellen ben van Odido naar KPN netwerkNL en weer terug, is het misschien makkelijker als jullie zelf onderling even contact met elkaar opnemen om dit op te lossen. Want op deze manier blijven jullie op elkaar wachten en gebeurt er niks. 
Reputatie 7
Badge +9

Dat durf ik ook niet te zeggen @thomas.dierikx. Zojuist voor je gechecked en ze hebben het bel-verzoek nog niet opgepakt. Hopelijk bellen ze je morgen nog op met een update!

In de mail zeggen ze dus dat ze dat niet gaat doen, en dat ik eerst contact moet opnemen met jullie (Odido) en dat het probleem bij jullie ligt? 

Als ik ga wachten tot KPN Netwerk vanuit zich zelf gaat bellen en het gaat oplossen, kan ik nog lang wachten (wat ik al doe)...

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb niks doorgezet naar KPN NetwerkNL @thomas.dierikx. Ik heb onze glasvezelafdeling verzocht om dit voor je te onderzoeken. Zodra ze dit gedaan hebben zullen ze je een update geven.  

Hoi Tommie/Odido, 

 

Zou je een update kunnen geven van de status? Ik kreeg namelijk een mail van kpn Netwerk die toch weer beweerde dat het probleem (deels) bij jullie ligt. Kpn Netwerk schreef op vrijdag 05-01 het volgende: 

'’Geachte heer Dierikx, 
Zojuist heb ik contact gehad met de klantenservice van Odido. Zij geven aan dat de opdracht er bij ons inderdaad uitgehaald is, de nieuwe opdrachten niet door zijn gekomen en dat zij het opnieuw gaan doorzetten.'’

 

Waarop ik afgelopen vrijdag 05-01 van Odido de volgende mail kreeg dat ze er mee bezig waren:

'’Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 68200532. We houden je op de hoogte van de voortgang.
Tot gauw,
Erica van Odido'’

 

Echter, had ik na 3 werkdagen nog niks gehoord, dus had ik maar weer gemaild, en tot mijn grote verbazing krijg ik vandaag plots volgende mail van Odido:

'’Hallo Thomas,


Goed nieuws: je melding met referentienummer: 68200532 waar we eerder over gesproken hebben, is opgelost!

Vragen? Vragen!
Vind je antwoord op odido.nl/service of bel ons: 0800-0092.


Tot gauw,

van Odido'’

 

Er heeft echter niemand met mij contact opgenomen telefonisch, er is niemand langs geweest en ik heb nog steeds geen internet. Ik weet dus niet wat Odido gedaan heeft, maar het probleem dat ik nog steeds geen internet heb, is in ieder geval vooralsnog niet opgelost…

Weer bijzonder hoe dit gaat als ik mag zeggen. Hoor graag wat jullie precies denken te hebben opgelost, wat de vervolg stappen zijn en wanneer jullie verwachten dat ik eindelijk weer internet heb na inmiddels >4 maanden.

Reputatie 7
Badge +3

@thomas.dierikx Allereerst mijn oprechte excuses voor de miscommunicatie! Ik ben direct het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken hoe het precies zit. Het ticket is als opgelost afgemeld, omdat je nog in het opleverstadium zit. Het gaat hier om nieuwbouw of huizen waarbij het Glasvezel nog moet worden aangelegd. Hierdoor kan de oplevering langer duren dan normaal. Je hebt destijds een bestelling geplaatst met een fictieve datum. Zodra de aanleg ver genoeg is afgebouwd, kun je zelf contact opnemen met de Netwerkbeheerder, in dit geval KPN. Je kunt contact opnemen om een afspraak in te plannen met de aannemer op 088-0063744 van maandag tot vrijdag van 08:30 tot 17:00.  

Hoi Teresa,

 

Zoals je kan lezen in bovenstaande berichten op, en ik al meerdere keren heb gemeld: KPN Netwerk heeft in November al de kabel naar binnengelegd en het kastje in onze meterkast geinstalleerd... 

Ik heb al 1000 keer met KPN Netwerk gebeld, maar die zeggen dus dat het goed is aangesloten en het netwerk is vrijgegeven, dus dat jullie (Odido) aan zet zijn om te zorgen dat ik internet krijg.

Elke keer krijg ik iemand anders te spreken die weer wat anders zegt. KPN Netwerk heeft de glasvezel kabel al naar binnen gelegd en de lijn vrijgegeven, dus wat moeten zij dan nog komen doen? Plus dat zij dus zeggen dat jullie het moeten oplossen.

Reputatie 7
Badge +3

@thomas.dierikx Ik wil echt graag dat jij zo snel mogelijk wordt opgeleverd, maar zoals het in ons systeem staat is de aanleg van het Glasvezel nog niet afgerond. Wanneer hier verandering in komt, geeft de netwerkbeheerder dit aan ons door. Ik heb nogmaals een taak aangemaakt naar mijn collega’s van de technische dienst met de vraag of zij navraag willen doen. Zodra er een terugkoppeling is laat ik je dit weten!

Hoi Theresa/Tommie/Odido, 

Blijkbaar was de opdracht vanuit jullie niet goed gestuurd/aangekomen bij KPN Netwerk en ging het daar fout. Inmiddels is KPN Netwerk langs geweest en komt er 24-01-2024 een monteur van Guidion om alles verder aan te sluiten. Tot die tijd zit ik echter nog zonder internet. Als oplossing was eerder aangeboden door Odido om een simkaart van Odido te kopen en hierop tijdelijk onbeperkt internet van jullie te krijgen. Hiervoor heb ik eerder 2 codes met 7 dagen internet ontvangen, echter zijn die 2 x 7 dagen inmiddels ook al voorbij en werkt het internet thuis nog steeds niet. Zou ik nieuwe codes mogen ontvangen zodat ik niet nog langer zonder internet zit, tot de monteur van Guidion is langs geweest en alles werkt?

Groet,

Thomas

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je direct twee nieuwe vouchercodes opgestuurd @thomas.dierikx

Reageer