Op 8 maart jongstleden heeft een monteur van Odido mijn converter en modem geïnstalleerd. Ondanks dat alle lampjes op de converter brandden, ontbrak het 'speed' lampje. Na metingen concludeerde de monteur dat er wel signaal binnenkwam, maar dat er mogelijk een aanpassing bij KPN nodig was. Er werd een ticket aangemaakt, waarbij mij werd medegedeeld dat dit tot 2-5 werkdagen kon duren.
Na het verstrijken van deze termijn heb ik opnieuw contact opgenomen met Odido, maar tot mijn teleurstelling bleek er geen vooruitgang te zijn geboekt. Een tweede ticket werd uitgezet naar KPN, waarop ik enkele dagen later een e-mail ontving met de mededeling dat mijn glasvezel succesvol was aangesloten. Helaas bleef het probleem onverminderd bestaan; er was nog steeds geen internetverbinding.
Opnieuw heb ik contact opgenomen met Odido, waarbij een nieuwe afspraak met een monteur werd ingepland en ik een vervangende converter ontving. Wisselen van deze met de oude maakt echter geen verschil. Dit roept bij mij vragen op over de aard van het probleem en of er mogelijk andere oorzaken zijn, patch? Ik vraag me af wat de monteur bij de komende afspraak op dinsdag 2 april zal doen, gezien het feit dat het vervangen van de converter geen verschil heeft gemaakt. Ben bang dat dit een langdurig van het kastje naar de muur verhaal gaat worden.
Groet Remko