Beantwoord

Glasvezel aansluiting nodig in appartement; meterkast in kelder

  • 2 May 2024
  • 9 reacties
  • 84 Bekeken

Ik heb een glasvezelaansluiting besteld; nu vraagt de installateur waar de gasvezelaansluiting is. Dat weet ik niet. Ik las dat die meestal in de meterkast zit, maar die is in de kelder en niet in mijn woning op de tweede etage. Hoe kan ik controleren waar de aansluiting zit? Ik heb mijn ADSL aansluiting in mijn woonkamer, maar daar zit volgens mij geen glasvezelaansluiting. graag helpen; bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 May 2024, 23:41

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RobinHagendoorn 

Hebben andere appartementen wel een glasvezelaansluitpunt in de woning? Indien niet dan is er waarschijnlijk maar 1 glasvezelkabel naar het pand aangelegd. Je zou dan eens contact kunnen opnemen met de netwerkbeheerder hierover.

Hallo @RobinHagendoorn 

Hebben andere appartementen wel een glasvezelaansluitpunt in de woning? Indien niet dan is er waarschijnlijk maar 1 glasvezelkabel naar het pand aangelegd. Je zou dan eens contact kunnen opnemen met de netwerkbeheerder hierover.

Hoe kom ik erachter wie mijn netbeheerder is? Is dat de woningbouw? Of Odido? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit contact met deze persoon heb gehad. Ik heb nog niet kunnen vragen aan andere huurders of zij wel een glasvezelaansluiting in hun woning hebben. Ik heb al een afspraak gemaakt met een monteur om de aansluiting te regelen. Ik weet echter niet of ik een kastje heb en waar die zit. Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Reputatie 7
Badge +15

@RobinHagendoorn 

Op dat kastje in de kelder zal vast staan wie de netwerkbeheerder is. Dit kan KPN, Open Dutch Fiber of Delta zijn.

Bedankt voor uw reactie. Ik weet dat KPN een tijd geleden glasvezel heeft aangelegd. Ik heb via een online formulier daar een vraag over gesteld. Ik kon geen telefoonnummer vinden op hun website en ook geen email adres of informatie over glasvezelaansluitingen die zij hebben aangelegd. Ik wacht op hun reactie. Er komt 16 mei iemand langs om de glasvezel aan te sluiten cq te activeren.17 mei komt de monteur van Guidion langs. Ik wil graag weten of deze afspraken door kunnen gaan.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RobinHagendoorn 

Hier heb je de contactpagina van KPNNetwerkNL (netwerkbeheerder) met oa het telefoonnummer.

Hallo @RobinHagendoorn 

Hier heb je de contactpagina van KPNNetwerkNL (netwerkbeheerder) met oa het telefoonnummer.

Ik ontving dit antwoord van KPN:

Bedankt voor je bericht. 

Wat leuk dat je interesse hebt in glasvezel. 
Ik zie inderdaad, dat er glasvezel in je woning geinstalleerd is, echter niet waar het geplaatst is. 

Veelal wordt deze geplaatst in de woonkamer, of in de meterkast.

Je zou de aansluiting kunnen herkennen zoals de aansluitingen die je ziet op deze link: 

AANSLUITPUNTEN

Mocht je het niet kunnen vinden en je wel interesse hebben in een abonnement bij KPN, kunnen we ook bij oplevering een monteur laten komen die de aansluiting voor je op orde maakt. 

Je kunt al onze producten en diensten vinden via deze link

Ik heb in mijn woonkamer en in de meterkast geen kastje aangetroffen die voldoet aan de beschrijving die in de link te vinden is. Het lijkt erop dat ik nog geen aansluiting in mijn woning heb. Kan dat geregeld worden? 

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Reputatie 7
Badge +15

@RobinHagendoorn 

Hebben alle appartementen in het pand een huisnummer? Misschien wordt het pand nog gezien als 1 woning.

Alle appartementen zijn zelfstandige woonruimten en hebben een eigen huisnummer. Ik heb gewoon een ADSL verbinding in mijn woning via een telefoonstekker. En ik heb een TV kastje van jullie en internet. Ik vind het apart dat er geen kastje in de meterkast zit en ook geen aansluiting boven mijn mijn woning op de 2de etage. Word dat aangelegd als iemand van jullie de glasvezelaansluiting komt installeren? 

Onze monteur arriveert 17 mei tussen 12:00 en 16:00

Guidion komt langs, kunnen zij de aansluiting maken als die nog niet in ons gebouw is geplaatst?

De definitieve datum waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting in je huis gaat activeren is bekend. De glasvezelaansluiting wordt geactiveerd op 16-05-2024.
Deze volgorde is erg onhandig, want de monteur is nog niet geweest op 16 mei; moet ik de afspraak verzetten? Bij voorbaat dank voor uw reactie.
 

Goedenavond, 

Ik heb een medewerker gesproken en die gaf aan dat er een aansluiting zou moeten zijn en dat ze navraagt of een monteur dat kan controleren en dat de afspraken voorlopig kunnen blijven staan, maar dat de Guidion monteur geen glasvezelaansluiting aanlegt, maar dat die er al zou moeten zijn. Wordt vervolgd

Bedabkt

Reageer