glasvezel aansluiten was niet mogelijk

  • 3 October 2023
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Vorige week zou de glasvezelverbindingen aangesloten worden in mijn huis. 
 

het bleek echter niet mogelijk om de kabel naar binnen te brengen vanaf de positie waar de kabel uit de grond kwam. Deze moet aan aan de andere zijde van mijn huis naar binnen komen. 
 

dat kon uiteraard niet direct opgelost worden. De kabel in de grond moet verkort/verlengd/vervangen/verplaatst worden.

Maar ik krijg niet te horen wanneer dit gebeurd. Ik wacht al meer dan een jaar op de aansluiting en ik ben bang dat het nu weer een jaar langer gaat duren.

Waarom hoor ik nu niets meer over wanneer ik aangesloten wordt en kan ik het versnellen? 

 

 

 

 

eric 7 maanden geleden

Hoi @Sddy 

De aannemer zal dit hebben gemeld bij de netbeheerder. Die zorgt voor deze fysieke aansluiting. Odido huurt dan de vezel welke beschikbaar komt naar jouw woning. Weeet je wie de netbeheerder is? Bijvoorbeeld KPN netwerk of ODF? Dan kun je die rechtstreeks vragen naar de voortgang waarvoor ze natuurlijk ook weer een afspraak met jou moeten maken.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Sddy 

De aannemer zal dit hebben gemeld bij de netbeheerder. Die zorgt voor deze fysieke aansluiting. Odido huurt dan de vezel welke beschikbaar komt naar jouw woning. Weeet je wie de netbeheerder is? Bijvoorbeeld KPN netwerk of ODF? Dan kun je die rechtstreeks vragen naar de voortgang waarvoor ze natuurlijk ook weer een afspraak met jou moeten maken.

ODF. Hadden ze niet van tevoren kunnen bekijken waar de kabel het huis in moet? 
 

de installateurs gaven aan dat het al het derde huis was dat ze die dag hierdoor niet konden aansluiten. Wat een tijd en geldverspilling pffff

Reputatie 7
Badge +14

Dat is een samenwerking tussen aannemers en de netbeheerders.  Die laatste betalen de aannemers ook. Zodra de lijn gereed is huurt Odido die vezel om de internet dienst bij jou te kunnen leveren.

Reageer