Skip to main content

Vraagje.

In mij  straat is glasvezel gelegd.Helaas heeft de vorige bewoner er niet voor gekozen dit tot in huis aan te laten leggen. Nu wil ik graag een abbo met glasvezel nemen. 

Als ik een abonnement bij odido neem word er dan ook gezorgd voor een aansluiting tot in huis? En hoe moet dit anders geregeld worden? Ik ben al een tijdje aan het uitvogelen hoe ik dit moet regelen maar veel informatie over de daadwerkelijke actie om het nog in huis te laten leggen is er dus niet te vinden. 

Alvast bedankt groet Ronald 

Goedemorgen,

Ja hiervoor komt een monteur om dit aan te sluiten. Je kan dit aangeven bij je bestelling. 

Bij ons was de aansluiting kapot buiten toen is er een monteur geweest om dit te repareren 

Hallo @Ronaldhhh 

Er zijn vaak geen kosten aan verbonden maar soms is dit wel het geval als het allemaal wat complexer is maar dit zal dan eerst met je gecommuniceerd worden zodat je kan kiezen.

O dat was mijn volgende vraag. Dus als bijvoorbeeld de kosten zeer hoog zouden worden dan kan ik er eventueel nog vanaf zien? Ik verwacht dat het niet complex is. Volgens de buurman ligt de kabel 3 meter vanaf de gevel onder het trottoir. Dank je wel voor jullie snelle reactie 

O dat was mijn volgende vraag. Dus als bijvoorbeeld de kosten zeer hoog zouden worden dan kan ik er eventueel nog vanaf zien? Ik verwacht dat het niet complex is. Volgens de buurman ligt de kabel 3 meter vanaf de gevel onder het trottoir. Dank je wel voor jullie snelle reactie 

Zeker, je zit er niet aan vast. Je krijgt dan een prijsopgave. En als jij dit te hoog vind kan je er vanaf zit. 

@Ronaldhhh 

Er wordt een gat gegraven bij de stoep en een gat bij de gevel, hierna vindt er een ondergrondse boring plaats waarbij ze de kabel naar de gevel schieten. Daarna wordt de kabel naar binnen gebracht en afgewerkt op een glasvezelaansluitpunt.

Wanneer bij Odido bekend is dat het glasvezel gereed is voor gebruik dan krijg je een email van Guidion om een afspraak te maken voor de installatie van de mediaconverter en router.

Reageer