Skip to main content

Glasvezel aanleg: kastje naar de muur

  • 8 July 2024
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Nadat ik in eerste instantie glasvezel zou krijgen van KPN, en dit na vele maanden niet opschoot, ben ik overgestapt naar Odido. Odido beloofde mij volgens de ‘check’ dat glasvezel op mijn adres beschikbaar zou zijn en dat ik binnen een paar dagen een glasvezelaansluiting zou hebben. Inmiddels zijn we enkele maanden verder.

Ik ben een aantal keer door Odido gebeld voor het maken van een afspraak. Ik heb aangegeven dat er ooit een monteur van KPN is langs geweest en dat diegene de glasvezelkabel buiten niet kon vinden en zich sterk afvroeg of (en zo ja, waar) er een glasvezelkabel zou liggen. Ik heb dit aangegeven omdat er anders wéér een monteur zou komen, die onverrichter zake naar huis zou gaan. Telkens kreeg ik het antwoord dat dit heel goed was dat ik dit doorgaf en dat het nog verder zou worden uitgezocht, voordat een afspraak zou worden ingepland. Tot op heden - enkele maanden verder - hoor ik echter niks. Zo nu en dan word ik gebeld - dat ik dan vaak mis omdat op anoniem wordt gebeld - en zodra ik terugbel, krijg ik te horen dat er echt binnenkort contact met mij gaat worden opgenomen. Vorige week kreeg ik een e-mail dat ik een kaartje in de brievenbus zou hebben gehad met een telefoonnummer van de netwerkpartner om de aanleg te verzorgen. Dat kaartje heb ik niet gehad. Ik heb vervolgens zelf gebeld met Odido en het nummer gevraagd, waarna ik nummer A kreeg om te bellen. Nummer A zei vervolgens dat ik bij de verkeerde partij was en gaf mij nummer B. Nummer B liet weten in mijn stad helemaal geen glasvezel aan te leggen en verwees mij naar nummer C. Nummer C weet echter ook van niets.

Kan iemand mij vertellen hoe het ervoor staat en of en wanneer er schot in de zaak komt? Er is een uitvoerende partij (BAM) al maandenlang in mijn wijk aan het graven voor glasvezelkabels, dus het lijkt mij dat ik zo kan worden meegenomen in de planning.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @PJP_Beker, handig dat je hier aan de bel trekt, ik wil je graag de duidelijkheid geven waar je naar verlangt! Sorry voor de verkeerde verwachting die initieel aan je is gegeven, in jouw regio maken we gebruik van het netwerk van KPN NetwerkNL en hierdoor zijn wij, zoals je al hebt gemerkt, afhankelijk van de glasvezelaanleg door KPN NetwerkNL. Omdat zij het netwerk beheren heb ik slechts beperkt inzicht in de status van je glasvezelaanleg. Wél heeft de netwerkbeheerder vorige week bij ons aangegeven dat ze je niet kunnen bereiken op je telefoon. Zoals je zelf aangeeft is het lastig om hen terug te bellen aangezien zij anoniem bellen.

Ik ga er bij hen op hameren dat je heel graag een glasvezelaansluiting wil hebben en hen dringend verzoeken om snel weer contact met je op te nemen. Mocht je liever op een ander telefoonnummer gebeld worden, pas dit gerust aan in je Mijn Odido account of stuur het naar mij via een privébericht en ik zal ervoor zorgen dat je alternatieve nummer bij KPN NetwerkNL belandt. Je kan ook direct contact opnemen met KPN NetwerkNL via hun Service & Contact afdeling. Hun contactgegevens vind je hier: KPN NetwerkNL Service & Contact.

Ondertussen zorg ik ervoor dat wij extra druk gaan uitoefenen op KPN NetwerkNL, ik hoop dat we snel een doorbraak voor je kunnen forceren!

Reageer