Beantwoord

glasvezel aanleg

  • 22 April 2024
  • 4 reacties
  • 102 Bekeken

Beste Odido, 

ik struin door het forum en zie zoveel klachten al over aanleg glasvezel dat blijkbaar 2 jaar kan duren. 
 

mijn situatie is nogal grappig. Op februari 2023 zou ik aangesloten worden op glasvezel. De POP is letterlijk het pand naast de mijne. De glasvezel aanleg is gedaan en omdat ik een ex-kpn inhome engineer ben met kennis van inhome apparatuur testen en beheren, heb ik zelfs om een afstandje de binnenkant van de mooie nieuwe pop locatie mogen bekijken. Best netjes gemaakt. De vraag is wanneer word ik aangesloten? De rest van mijn straat heeft al glasvezel en mijn vve heeft al akkoord gegeven voor de aanleg. Welke nummer en e-mail adres kan ik gebruiken om achter de aanlegger te jagen?

ik heb al gelezen dat odido zelf weinig kan doen omdat ze zelf niet de aanleg uitvoeren.

Als jullie mij voor de stad Den Haag richting de juiste partij kan sturen, ben ik jullie alvast dankbaar.

groet,

Ex-inhomer

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 23 April 2024, 16:14

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Ex-inhomer, dank voor het starten van dit topic! Ik begrijp je gevoel helemaal en tof dat je zelf een kijkje hebt mogen nemen. Ik heb je abonnement meteen bekeken en zie dat er aanvraag voor een migratie naar glasvezel open staat. Wij zijn inderdaad nog aan de zijlijn en dienen te wachten tot de beheerder de aanleg heeft voltooid en de patch is gedaan. Vanuit hier kan ik je weinig informatie geven, het enige wat ik zie (en dit is wel héél toevallig) is dat de beheerder de patch planning vandaag op '’prepared'’ heeft gezet. Het gaat in dit geval om Open Dutch Fiber, deze is bezig met de aanleg en oplevering. Het kan zijn dat het momenteel uitstaat bij een (onder)aannemer, maar die kan ik zo snel niet inzien.

Mijn advies zou zijn om contact op te nemen met Open Dutch Fiber, als je voor nu echt wilt weten hoe de vork in de steel steekt. Dat kan bijvoorbeeld via social media, maar ook via 088-1633633. Zij kunnen je sowieso meer vertellen over deze oplevering en hoe het er exact voor staat. Succes!

Ik vind het eigenlijk best bijzonder dat ik al voor glasvezel abo betaalde tot nu en niet automatisch aangelegd werd tenzij een wijziging in mijn abonnement plaatsvond en met een perpertraag vdsl verbinding bleef. Overigens heb ik mijn abo gewijzigd omdat het mij bijna 5 euro per maand scheelt ten opzichten van de oude prijs die ik betaalde 🤣 niet om een aanleg te forceren. In ieder geval bedank voor je antwoord. 

Klein nieuwtje. Open Dutch Fiber gesproken. Er blijkt van alles mis te gaan en communicatie tussen mijn vve en ODF is eigenlijk stroef gelopen. TLDR… ODF moet komen om een technische schouw te doen. Dan pas kunnen zij met een aanleg voorstel komen. Wat er fout is gegaan blijkbaar is dat ze zeiden dat het via de gevel kan aangelegd worden en ook heeft mijn vve besloten het per woning te regelen waar verder dus ook verwarring over is want ik kan mij dit niet herinneren dat het zo is afgesproken. In ieder geval wordt vervolgd.. ik moet achter ODF aan nu.

Reputatie 7
Badge +14

In appartementen complexen komt vertraging van de aanleg door netbeheerders inderdaad vaak voor. De VVE is soms in handen van 1 (woningbouw)organisatie, soms zijn het allemaal particulieren waardoor er een vergadering nodig is om in te stemmen met vaak ingrijpende ingrepen of aanzien veranderingen van het gebouw. Er zijn ook voorbeelden waar de netbeheerder geen overeenstemming bereikt met een VVE en dan komt de glasvezel mogelijkheid voor die appartementen te vervallen.

Dus goed dat je de VVE scherp houdt en wellicht helpt in het traject. Odido is afhankelijk van de oplevering van een glasvezel bij een woning. Zodra dit gereed is wordt dit door de netbeheerder doorgegeven en zal automatisch een router pakket en monteurservice worden aangestuurd.

Reageer