Skip to main content

Een tijd geleden heeft een monteur van Guidion alles geïnstalleerd. Er was echter geen signaal, de monteur heeft zijn collega gebeld en op de werkbon staat de volgende opmerking:


Modem en converter in de meterkast aangesloten. FO gebeld en ticket laten maken voor BO.

 

Hij vertelde mij dat dit soort zaken met spoed worden opgepakt en dat er over 1 a 2 dagen contact zou worden opgenomen. Dit gebeurde niet, sinds dien begon de ellende.

 

Ik heb ondertussen aardig wat aan de telefoon gehangen en niemand leek te weten wat er nou daadwerkelijk mis was. Uiteindelijk heb ik iemand aan de lijn gekregen die mij wist te vertellen dat het glasvezel netwerk dat beheert werd door KPN nog ‘vrijgegeven’ diende te worden. Maar wanneer dit ging gebeuren ‘geen idee'. Uiteraard een antwoord waar ik niet tevreden mee was.

 

Na het bellen van de KPN-Netwerk klantenservice is mij verteld dat het netwerk al sinds 2015 is aangelegd en actief is. T-Mobile zou volgens hen pas sinds kort het netwerk gebruiken en dit zelf nog moeten vrijgeven. Maar wanneer hoe wat en waar lijkt niemand te weten.

 

Kunnen jullie alsjeblieft snel duidelijkheid bieden? Ik wil niet naar een andere provider om weer een berg ellende door te gaan maar deze uitzichtloze situatie is echt drama.

Hallo @Fdewit 

Ik denk dat met het vrijgeven van de lijn een slechte woordkeuze is geweest. Opleveren is een betere term. Normaal gesproken word de verbinding in het KPN NetwerkNL domein (in de pop) voorafgaande een bezoek van Guidion gedaan waarbij Guidion dan jou verbinding checkt. In dit geval is er dus een fout gevonden en door gegeven aan T Mobile. Uit jou bericht maak ik op dat de lijn nog niet(goed) is geleverd. Er moet dus nog een monteur aangestuurd worden door de backoffice (bo) dit kan een van KPN NetwerkNL zijn of een van Guidion.

Een moderator kan dit maandag voor je controleren.


Ik hoop dat een moderator mij maandag via dit forum verder kan helpen. Ben best wel moe van het doen van mijn verhaal.

Concreet zie ik het LOS lampje rood branden om de 2 seconden op mijn witte Huawei optical GPON unit. 


Het POP lampje op de optical unit brand eveneens niet.


Nog steeds heerst dit probleem. Donderdag Guidion voor overstap van KPN glasvezel naar T-mobile eigen nieuwe glasvezel. Helaas een roodlampje op de zyxel T50, wel Huawei glasvezel converter werkt maar Modem maakt geen verbinding. Guidion weg, was niet hun probleem. Ons achterlatend met geen internet, tv en vaste telefoon. Kennelijk is dat normaal nu veel mensen moeten thuiswerken. Er was een werkbon voor de backoffice gemaakt. Doorlooptijd maximaal 5 werkdagen. Zou snel worden gebeld door T-mobile, niet dus. Via tweemaal chat en eenmaal telefoon geprobeerden we de status te achterhalen. Tja een probleem van de glasvezel(beheerder ) KPN, huh daar ging ik toch net vanaf. Het is het t-mobile glasvezelnetwerk maar beheert door KPN. Tja het weekend zonder verbindingen. De telefoon meneer  raadde ons aan dan maar eens naar het theater te gaan dit weekend. De chat beval de kroeg aan zolang het nog kan wegens oplopende corona. Zeker nieuwe cursus gehad om om te gaan met boze klanten.


Hallo @tonbor 

Heb je nu een LOS lampje die rood brandt op de Huawei mediaconverter of een PON lampje die aan het knipperen is?


Ik heb de oplossing. Z.s.m. opzeggen en naar een andere provider gaan. De communicatie tussen T-Mobile en KPN is zo ontiegelijk slecht dat ik daadwerkelijk 5 verschillende verhalen heb gehoord over waarom mijn glasvezel verbinding niet zou werken.

Op de laatste dag van mijn herroepingsrecht er nog onderuit kunnen kruipen en binnen 3 dagen had ik internet via de ouderwetse vertrouwde coax verbinding.

Oh en dan ook nog het lef om me volledig te laten opdraaien voor een maand internet inclusief installatiekosten voor iets dat nooooooit gefunctioneerd heeft.

Ik raak T-mobile met een stok zelfs niet meer aan. :nauseated_face:


Hallo @tonbor 

Heb je nu een LOS lampje die rood brandt op de Huawei mediaconverter of een PON lampje die aan het knipperen is?

Geen van beiden, pon solid groen, los lampje uit.


Als je op dit aanbod ingaat zit je in ieder geval dagen zonder internet, tv en vaste telefoon, zonder dat t- mobile thuis om je bekommert.....…

 

Goed nieuws, er is een T-Mobile glasvezelabonnement tot 1 Gbit/s beschikbaar op je adres! Omschakelen naar ons actuele glasvezelaanbod (Basic, Fast of Premium) met daarin minimaal je huidige snelheid is helemaal gratis. Je krijgt ook nog eens de benodigde nieuwe apparatuur gratis thuis.

Het gaat om een nieuw glasvezelkastje, waarmee je klaar bent voor een toekomst waarin we met z’n allen steeds meer data verwerken. Zo kun je ongestoord blijven thuiswerken, streamen en gamen.

Het enige wat je hoeft te doen is in My T‑Mobile Thuis je glasvezelabonnement te wijzigen naar het actuele glasvezelaanbod. De nieuwe apparatuur wordt vervolgens gratis en op een door jou gekozen tijd geïnstalleerd door onze installatiepartner Guidion. Zo weet je zeker dat alles goed gebeurt en je maximaal kunt genieten.


Hi @tonbor, heel erg bedankt dat jij hier zo helder jouw verhaal deelt! Ik baal er echt van dat jij momenteel dit probleem ervaart en ben dan ook direct gaan kijken hoe ik je hierbij kan helpen. Omdat ik heel erg in oplossingen probeer te denken, wil ik allereerst aan je vragen of iemand in jouw huishouden toevallig een mobiel T-Mobile of Tele2 abonnement heeft? Dan kan ik namelijk een Unlimited Data voucher jouw kant opsturen, zodat je een hotspot kunt maken van je telefoon om zo tóch van onbeperkt internet te kunnen genieten. 

Ik zie dat er inderdaad al een verzoek uitstaat bij onze technische dienst, maar dat deze nog openstaat. Ik heb dan ook gelijk één van mijn collega's hiervoor aan de mouw getrokken met de vraag om dit zo snel mogelijk op te pakken. Zodra ik hier een terugkoppeling op heb, dan laat ik het aan je weten. Ik ga dit in ieder geval voor je in de gaten houden, zodat je op de hoogte bent van de vorderingen en jij hier niet zelf achteraan hoeft te gaan. Excuses voor het ongemak, ik hoop echt dat ik je snel van goed nieuws kan voorzien. Ik zit hier in ieder geval bovenop voor je! 💪


Hi @tonbor, dit is sneller een terugkoppeling dan verwacht! Zoals ik aangaf, ben ik gelijk mijn collega voor jou gaan chasen. Vanuit ons lijkt alles in orde en wij zien het modem online, zonder bijzonderheden. Als jij toch nog steeds problemen ervaart, wil je dan zowel het modem als de ONT (de witte mediaconverter) powerflippen? Hoe jij dit kunt doen, lees jij eenvoudig in dit wiki artikel terug: 

Wanneer jij hierna nog steeds problemen ervaart, dan ontvang ik graag een duidelijke omschrijving van jouw problemen. Dan ga ik verder voor je aan de slag en op zoek naar een oplossing! 😊


@Lisa Hoi Lisa, nee geen T-Mobile of Tele2, wel Simpel waarvan de aandelen Simpel b.v. voor 100% in handen van T-mobile zijn. Maar dat geldt niet, wist de frontoffice meneer me telefonisch te melden.

Vandaag de telefoon maar weer eens gepakt. Ook geen succes, de dame ging het uitzoeken en  liet me vervolgens 10 min. in de wacht staan en hing daarna op. Nog maar eens gebeld, deze dame wist met te melden dat er een verzoek uitstaat bij de backoffice en dat er max 2 werkdagen voor staan voordat ik wordt geïnformeerd over de voortgang. Waarschijnlijk met een email link naar de kpn of regfiber monteur die langs komt. Nog niets vernomen om 17:15. Vrees dat dit wat langer gaat duren.....

 


@Lisa Hoi Lisa, ja af en toe internet, maar geen TV en Bellen. Als ik het modem uitzet om tv te krijgen, want die maakt wel verbinding  heb ik 6 uur geen enkele verbinding op de Zyxel, rood wereldbolletje... als er weer even verbinding na 6 uur is dan nog geen tv en telefoon, kortom hopeloos. 


@Lisa reset gedaan Huawei en zyxtel, geen tv en telefoon. Tv geeft aan dat er een error is en probeer het later nog eens


@Lisa 

Yes, het werkt! Vanaf 04-11-2021 (officiële ingangsdatum) maak je gebruik van je nieuwe verbinding bij T-Mobile Thuis. Je hebt nu echt supersnel glasvezelinternet!

 

Ik weet niet bij wie het is opgeleverd, i.i.g. niet bij mij. Geen internet, geen TV geen vaste telefoon. Rood wereldbolletje op zyxtel. Ook na reset beide apparaten. Huawei geeft geen storing.


@Lisa Update 14:13 weer verbinding, 2 uur na resetten Huawei en Zyxtel, samen met frontoffice. Nog geen telefoonaansluiting. Dit is geen doen zo. Alles zo instabiel


Hi @tonbor, ik had echt heel erg gehoopt dat alles weer tip top bij jou werkte! Hier gaan we zeker wat aan doen, want jij hoort uiteraard zonder problemen van elke dienst gebruik te maken. Ik heb dan ook gelijk weer een kijkje genomen in je profiel en ik zie dat één van mijn collega's vanochtend gelijk een verzoek voor jou heeft ingediend voor de technische dienst omtrent de vaste telefonie. Ik hoop dat ik je heel blij kan maken met de volgende melding. Ik heb namelijk aan één van mijn collega's gevraagd of hij er direct voor kon zorgen dat de vaste telefonie weer werkt, zodat jij niet langer hierop hoeft te wachten. Ik heb net te horen gekregen dat dit issue is opgelost. Zou je kunnen laten weten of jij nu inderdaad zonder problemen de vaste telefoon kunt gebruiken? Ik hoop het ontzettend!

Daarnaast zie ik in je profiel terug dat je momenteel last hebt van blokjesbeeld op de tv. Heb je hier nog steeds last van of is dit inmiddels verholpen? Want ook dit los ik graag voor je op, zodat alles weer werkt als een tierelier. Mocht jij hier nog steeds last van hebben, zou je dan eens de internetkabel en de HDMI-kabel willen nalopen en checken of deze goed zijn aangedrukt? Mocht jij dit al hebben geprobeerd zonder resultaat, dan wil ik je vragen om een ander LAN-poort op het modem te proberen. Het eenvoudige aan het Zyxel modem is dat alle poorten geschikt zijn voor tv. Kan je hiermee uit de voeten? Ik wil echt dat jij heel snel kan genieten van een top verbinding, dus ik hoor graag weer een korte terugkoppeling van je! 😊


@Lisa:Zou je kunnen laten weten of jij nu inderdaad zonder problemen de vaste telefoon kunt gebruiken?

Jawel telefoon doet het weer.

@Lisa Daarnaast zie ik in je profiel terug dat je momenteel last hebt van blokjesbeeld op de tv. Heb je hier nog steeds last van of is dit inmiddels verholpen? Want ook dit los ik graag voor je op, zodat alles weer werkt als een tierelier.

Toen ik op KPN glasvezel zat had ik een kraak helder HD-beeld en geen blokjes, mede dankzij in het verleden @Sander, aan de verbinding aan mijn kant is niets gewijzigd. T-Mobile wijzigde de verbinding van glasvezel KPN naar Glasvezel T-Mobiel, met argument sneller en stabieler. Zal vanavond TV kunnen beoordelen of het beter is. Wellicht werd het opgelost volgens @Sander met het verbinden van mijn vaste telefoon. Zullen het zien. Ik kom daarop terug. Fijn dat de telefoon het weer doet (na 6 dagen). gr. Tonbor

 


Wat ik nog steeds met de beste wil van de wereld niet begrijp waarom mensen zo ontzettend veel geduld hebben bij zowel het overgaan naar een andere provider of iets veranderen aan het pakket bij hun huidige provider.

Zou ik over gaan naar een andere provider en ook daar zou zo veel fout gaan als bij T-Mobile hoewel dat zowel praktisch als theoretisch bijna onmogelijk is, krijgt de provider van mij max 2 dagen om het op te lossen anders is het gewoon einde oefening, en neem ik afscheid van de provider.


@BeMu De spoeling van providers wordt steeds dunner. Als je bijvoorbeeld voor een kwaliteitsprovider kiest zoals bijvoorbeeld xs4all dan kom je uiteindelijk gewoon bij KPN terecht. Ook bij een prijsvechter als Telfort eindigt je ook bij KPN. Dunne spoeling dus. Dat betekent dat overstappen niet zo makkelijk is, buiten dat je dat weer een hiaat in services krijgt.

 

Natuurlijk zou het onbestaanbaar moeten zijn als je binnen T- mobile op hun advies een ander glasvezel kanaal kiest dat een monteur je achter laat met no services terwijl daarvoor alles prima functioneerde. Kennelijk nog nooit gehoord van een fall-back scenario. En dat in een tijd van thuiswerken waarbij services crusiaal blijken te zijn.


@Lisa @Sander Helaas we zijn onze vlekkeloze ontvangst van HD-TV na deze overstap kwijt. Beeld heeft soms blokjes en verschietende beelden. Een beetje zoals digitenne bij slechte ontvangst. Niet al de tijd maar wel zo 3 momenten binnen 10 minuten. Wellicht de bandbreedte HD-TV  iets te krap bemeten? Heb nog niet de moed gehad van een reset. Wellicht ligt dan alles er weer voor lange tijd eruit.


Hi @tonbor, ik ben echt heel erg blij om te lezen dat Vast Bellen ook weer werkt! Merci voor het doorgeven. Ik heb zojuist dan ook gelijk de vergoeding in orde gemaakt voor de dagen dat je geen internet, tv en vast bellen had. Je kunt dit terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties

Heel goed dat je aan de bel trekt over de kwaliteit van de tv, want ook dit hoort zonder problemen te werken. Ik kan me helemaal voorstellen dat je nu liever geen fabrieksreset wilt uitvoeren, dus daar gaan we ook zeker niet mee beginnen. Zojuist heb ik de verbinding onder de loep genomen en ik zie dat de kwaliteit van het tv signaal onder de maat presteert, dus hier ga ik je gelijk weer verder mee helpen. Als je mijn tips uit mijn vorige bericht (internetkabel + HDMI-kabel checken en een ander LAN-poort op het modem proberen) al hebt opgevolgd zonder resultaat, dan hoor ik graag van je of jij dit probleem op beide TV Boxen ervaart of op één van de twee? 

Wanneer jij dit mindere beeld alleen op één van de twee TV Boxen ervaart, dan zou ik aan je willen vragen om de andere TV Box eens op dezelfde plek aan te sluiten. Met deze kruistest kunnen we testen of het wellicht aan de TV Box zelf ligt. Zou je hiermee aan de slag willen gaan? Ik wil namelijk dat jij optimaal van je nieuwe abonnement gaat genieten vanaf nu! 


@Lisa : Zojuist heb ik de verbinding onder de loep genomen en ik zie dat de kwaliteit van het tv signaal onder de maat presteert, dus hier ga ik je gelijk weer verder mee helpen.

Fijn, geef je me dan ook een terugkoppeling!

 

Beide boxen geven het zelfde slechte beeld, had daar geen last van voorheen. Conclusie de slechte kwaliteit zit buiten mijn domein!

 

Zie inderdaad een creditering, wel weer heel zuinig die € 11. Donderdag alles eruit, woensdagmidag pas weer telefoon. Overigens al zou je het 6 voudige crediteren dan maakt dat al de ellende echt niet goed.


Hi @tonbor, dankjewel voor jouw razendsnelle reactie! Kan je aangeven wat jij precies bedoelt met een terugkoppeling? Ik probeer je namelijk zoveel duidelijkheid mee te geven als dat ik kan. Dus laat het gerust weten wat je nog zou willen horen. Helemaal helder dat het probleem zich in beide TV Boxen afspeelt. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend bij onze monteursservice (Guidion) om een kijkje te nemen bij jou thuis. Binnen enkele minuten zal je hier een sms / e-mail van ontvangen met daarin de afspraaktool. Ik hoop heel erg dat er snel een plekje vrij is in de agenda en dat dit probleem zo snel mogelijk verholpen kan worden. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten! 💪


Hoi @Lisa ,  had glasvezel van T-mobile via kpn glasvezel en kraak heldere HD-TV ontvangst op beide tv's. T-mobile adviseert om over te stappen naar het eigen glasvezel netwerk van T-mobile. Wordt omgezet naar t-mobile glasvezel en TV ontvangst is storingsgevoelig. Los dat dan ook op binnen T-mobile glasvezel en stuur geen monteur naar mijn huis, daar zit de oplossing niet.

En.... -》Kan je aangeven wat jij precies bedoelt met een terugkoppeling?  -》Jawel probleem ligt bij jullie nieuwe glasvezelnet en de doorgifte van tv kanalen, los het daar dan ook op en geef mij terugkoppeling over de voortgang.

 

Ja nog steeds storing op de tv kanalen


Hi @tonbor, wanneer je echt blokjesbeeld ervaart dan laten wij daar graag een monteur naar kijken! Jij hoort namelijk niet last te hebben van blokjesbeeld, dus ik hoop enorm dat de monteur hier een oplossing voor kan vinden. Wat betreft het kraakheldere beeld: mocht jij na het monteursbezoek nog niet tevreden zijn met het beeld, weet dan dat ik mij hier momenteel voor hard maak in dit topic: 

Al hoop ik natuurlijk van ganser harte dat jij weer helemaal blij wordt van het beeld, zodra de monteur is langsgekomen. Hopelijk heb ik zo kunnen verduidelijken waarom ik een monteur jouw kant op hebt gestuurd, juist omdat ik wil dat je zo snel mogelijk weer probleemvrij bent! 🤞