Skip to main content

Beste,

Afgelopen juni kreeg ik de aanbieding van de medewerker van Odido om over te stappen naar glazvezel omdat Odido met dsl zou stoppen.

Ik heb gelijk uigelegd dat er geen glasvezel aanwezig is in onze woning. Wel in de straat, maar er is nooit een kastje geplaatst in onze woning, dit is nooit aangelegd. Dit zou geen probleem zijn volgens Odido. Daarna heb ik zelf nog een keer gebeld en nog een keer, omdat dit voor mijn gevoel niet klopte maar elke keer werd tegen mij verteld dat dit geen probleem was en dat de monteur van Guidion gaat komen en dat alles komt goed. Gisteren kwam de monteur van Guidion om te constateren dat hij niks kan doen omdat er geen glasvezel aangelegd in onze woning. Er is geen kastje en hij kan niks doen. Dit gaat geregeld worden door Odido. Gelijk Odido gebeld, de medewerkster kon Fiber niet bereiken om na te vragen waar het mis gaat en sindsdien weet ik helemaal niks. Wordt dit nog geregeld, door wie, komt er nog iemand om de glasvezel in onze woning aan te leggel, wat gebeurt nu met onze abonnement en dsl. Wij zijn voor ons werk en school erg afhankelijk van internet dus ik wil heel graag dat dit snel opgelost gaat worden.

Hoi @SandraRJ ,

Als er nog geen glasvezel is, dan komt de netbeheerder dat eerst installeren.  Dat is b.v. ODF, KPN networks , delta fiber etc. Zij zijn eigenaar van het lokale netwerk.

Als je in een appartement woont komt ook de VVE nog om de hoek kijken voor toestemming. Dit zou eerst allemaal gereed moeten zijn voordat Guidion langs zou komen.

Beste @eric,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp alleen niet wie wat moet gaan regelen. Volgens Guidion doet Odido dat. Ik heb zelf KPN gebeld, maar werd ook aangewezen naar Odido. Van Odido heb ik niks meer vernomen sinds zij Delta Fiber niet konden bereiden. Dus alles staat still. 

Hallo @SandraRJ 

Een moderator hier kan eea voor je in gang zetten zodat de netwerkbeheerder langs komt. Staat je klantnummer in je community profiel?

Hoi @SandraRJ, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en het is wel gek dat er geen FTU aanwezig is in de woning. In het systeem staat dat dit wel zo is. Nu zie ik dat de monteur hem ook niet heeft kunnen vinden en daarom heb ik het voor je doorgezet naar onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij het voor je uitzoeken! 

Bedankt voor jullie reactie @Waqqas  en @Tommie van Odido. Hopelijk neemt iemand snel contact met mij op.

Reageer