Hi Community,
Ik zal proberen het kort te houden. Op 20-07 ben ik van KPN Glasvezel overgestapt naar T-Mobile Thuis. De Guidion monter kwam langs en alles werkte. 2 dagen later ging ik op vakantie en de vriendin die een week later op mijn huis zou passen kon, zo dacht ik, genieten van alle diensten. Helaas..
Na 5 dagen, dus de 25e, zag ik toevallig dat mijn deurbel offline was. Ik belde vanaf mijn vakantieadres met T-mobile en er werd bevestigd dat het modem niet bereikt kon worden. Er werd een monteur gestuurd en ik heb mijn moeder (25km verderop) naar mijn huis gestuurd om dat te begeleiden. De monteur had geen vervangend Zyxel modem in de bus liggen (?!) en sloot een oude Huawei aan. Die kwam gewoon up, dus het moest aan het modem liggen. Er werd een nieuwe gestuurd en een nieuwe monteursafspraak was niet nodig; het nieuwe modem zou het moeten doen.
Ik heb mijn overbuurman gevraagd het modem op 2 augustus te ontvangen en te installeren in mijn afwezigheid. Helaas, opnieuw geen signaal; het wereldbol-/internetlampje bleef rood. Ik heb opnieuw de klantenservice gebeld (inmiddels voor de 6e keer), maar er moest toch een monteur komen. Die kon echter pas 7 augustus komen! What?? De 9e kwam ik terug van vakantie, dus ik heb 'm maar voor het eind van de dag ingepland.
Vanuit het niets kreeg ik van DHL een bericht dat er weer een modem onderweg was, die kwam 5 augustus. De 9e heb ik die bij thuiskomst maar opgehaald. Inmiddels heb ik dus 3 Zyxel T-56's hier liggen.
De monteur kwam op de 9e, bekeek de situatie maar had geen idee waar het aan kon liggen; hij wilde weer vertrekken. Op mijn aandringen belde hij met de T-Mobile Backoffice en daar werd gemeld dat de verbinding goed is provisioned en dat er waarschijnlijk in de wijkcentrale gekruist is. De Guidion monteur kan hier helaas de wijkcentrale niet in, dus KPN moest aangestuurd worden. Werd meteen gedaan, binnen 24 uur zou KPN wel contact met me opnemen. Ik vind het gek dat het nu ineens aan het KPN netwerk ligt, terwijl het oude Huawei modem wel up kwam, maar ok..
Vanochtend heb ik er achteraan gebeld om te controleren of het goed gaat. Dat gaat het niet; er lag nog helemaal geen ticket bij KPN en ook KPN heeft dat net telefonisch aan me bevestigd. Het is de 10e keer dat ik de klantenservice heb moeten bellen en dit keer werd ik zelfs brutaal te woord gestaan.
Ik heb er totaal geen vertrouwen in dat dit ooit nog goed komt. Toen ik vroeg hoe we het met mijn gemaakte kosten gaan doen (hotspot en buiten de bundel kosten van mijn mobiele KPN abonnement bijvoorbeeld), kreeg ik de mededeling dat ik pech heb. Dit was voor mij echt de druppel. Er zit hier een T-Mobile winkel om de hoek, zorg dan dat ik daar een simmetje kan ophalen en onbeperkt online kan! Bel de Backoffice en zet er spoed achter! Doe IETS in vredesnaam! In plaats daarvan kreeg ik een geïrriteerde grote mond. I'm done,
Strikt gezien zit ik buiten het termijn van de 14 dagen herroepingsrecht, maar ik vroeg me af of iemand me kan vertellen wat mijn rechten zijn wanneer de verbinding binnen die 14 dagen maar 5 dagen up is geweest..
Sorry. Toch niet gelukt het kort te houden.