Beantwoord

Glasvezel

  • 6 July 2022
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb bericht gehad dat ik over moet stappen op glasvezel, maar ben niet handig, dus mijn vraag is of de installateur ook kabels kan door trekken naar de woonkamer, slaapkamer en de zolder?

Waarom kan het niet blijven zoals het is. 

icon

Beste antwoord door soepkip67 6 July 2022, 16:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Lydia41971 ,
 

Ik maak uit je verhaal op dat je overgaat van DSL naar glasvezel.
Er zijn duidelijk afspraken wat onder standaard bij de installatie is inbegrepen.
Via deze link: Thuis tarieven extra werkzaamheden. Als je de link aanklikt staat daar heel veel informatie.

Voor wat extra informatie kan je ook nog even kijken op: Hoe installeer je T-Mobile thuis.
Onder het kopje “monteur” staat ook nog de nodige informatie.

Waarom kan het niet blijven zoals het is. 

Dat je dit bericht hebt ontvangen houdt in dat je in een gebied woonachtig bent waar KPN glasvezel heeft uitgerold. KPN heeft enige tijd geleden aangekondigd dat daar waar ze glasvezel aanbieden de oude koperlijn gefaseerd gaan uitschakelen.

Om te voorkomen dat je per 2023 zonder diensten komt te zitten, sturen internetproviders nu een brief en- / of e-mail naar klanten toe om hen hierover te informeren.

De aankondiging die KPN gedaan heeft lees je op deze pagina,

Het voordeel is overigens wel dat glasvezel toekomst zeker is, meer stabiliteit, snelheden, prestaties etc. oplevert.

Verder geeft @soepkip67 een mooi antwoord op je andere vraag.

Reputatie 2

Nu hoop ik dat ze me snel terug bellen om te overleggen, met het nummer waarmee zij bellen kan ik niet terug bellen ook heel frustrerend. 

Maar dank voor die prijslijst. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Lydia41971 ,

Voor telefonisch contact met T-Mobile voor thuis, kan je bellen naar 0800 0092

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Lydia41971 

Eigenlijk veranderd er niet veel. Naast of op het kastje waar de glasvezel wordt afgemonteerd komt een mediaconverter en vanaf die mediaconcerter gaat een internetkabel naar de router. Indien je de router op een andere plek wenst te plaatsen dan kan je de internetkabel tussen mediaconverter en router eventueel vervangen door een langere internetkabel of zoals @soepkip67 aangeeft kan de monteur dit voor je doen.