Skip to main content

geluidsknoppen afstandsbediening werken vaak niet

• May 8, 2024
  • 32 reacties
  • 8585 Bekeken

Toon eerste reactie

32 reacties

• is een Master Poster
  • September 11, 2025

Hey ​@Furby66, dit is inderdaad nog steeds in onderzoek bij onze leverancier. Dit probleem zit hem in de firmware van de afstandsbediening, de oplossing is om compleet nieuwe batterijen in de afstandsbediening te doen en hem dan opnieuw te koppelen. Dan zouden de knoppen weer moeten werken. Is dit niet het geval? Dan stuur ik je graag nieuwe exemplaren op. Weet dat onze leverancier hier druk mee bezig is, het probleem lijkt lastiger op te lossen dan we hadden gehoopt. Mijn excuses voor het ongemak!

Het trucje van nieuwe batterijen heb ik al geprobeerd, ik heb inmiddels 3 afstandsbedieningen in huis, ook een wissel van AB + nieuwe batterijen is geen oplossing. Het zou fijn zijn als Odido eens werk zou maken van het feit dat de fabrikant van de AB ondeugdelijke software heeft geleverd.

voordat het Odido werd was het Tmoblie en daarvoor Telfort…daarvoor zelfs tiscali…ik ben bij allemaal al gebruiker geweest van de TV mogelijkheid en bij allen nog nooit zoveel problemen ondervonden als bij Odido.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • September 12, 2025

Hey ​@Furby66, de oplossing hiervoor ligt al een tijdje op onze roadmap. Nu heb ik te horen gekregen dat ze bezig zijn met een nieuwe firmware van de afstandsbediening. Deze wordt meegeleverd in de volgende firmware update van de Mediabox zelf. Daarna zou het volledig opgelost moeten zijn! 

• is een Master Poster
  • September 12, 2025

Hey ​@Furby66, de oplossing hiervoor ligt al een tijdje op onze roadmap. Nu heb ik te horen gekregen dat ze bezig zijn met een nieuwe firmware van de afstandsbediening. Deze wordt meegeleverd in de volgende firmware update van de Mediabox zelf. Daarna zou het volledig opgelost moeten zijn! 

Tommie, dat is goed om te horen…..alleen…..je moet de scepsis van mij wel begrijpen…..zit nu al een tijdje in het “eerst zien dan geloven “ stadium…..maar ja, we gaan afwachten.

• heeft eerste post geplaatst
  • September 27, 2025

OPLOSSING

Ik had dit probleem ook. Had ‘m enkele maanden probleemloos in gebruik. 

In het menu kon ik niet switchen tussen volume tv / volume mediabox. Nadat ik de AB ontkoppelde en weer koppelde kon ik ‘m weer op volume TV of volume mediabox zetten. Nu werkt hij weer (volume TV).

• is een Master Poster
  • September 30, 2025

OPLOSSING

In het menu kon ik niet switchen tussen volume tv / volume mediabox. Nadat ik de AB ontkoppelde en weer koppelde kon ik ‘m weer op volume TV of volume mediabox zetten. Nu werkt hij weer (volume TV).

Inderdaad …..dat werkt bij sommige, ook bij mij 1 keer, daarna nooit meer. Ik heb inmiddels 3 afstandsbedieningen in huis en allemaal weigeren ze de volume aan te passen. Enige hoop is de firmware updaten van de mediabox waarin de software van de afstandsbediening word meegenomen.. ik geef het nog tot het einde van het jaar. Dan hak ik de knoop door en stap over naar een provider die geen problemen heeft met de hardware.

• heeft eerste post geplaatst
  • February 17, 2026

Doet ie t al weer?

Ik heb dit issue sinds het nieuwe jaar. Alles al geprobeerd. Zit nu alsnog met 2 afstandsbedieningen. Een voor tv en een voor geluid😅

OPLOSSING

Inderdaad …..dat werkt bij sommige, ook bij mij 1 keer, daarna nooit meer. Ik heb inmiddels 3 afstandsbedieningen in huis en allemaal weigeren ze de volume aan te passen. Enige hoop is de firmware updaten van de mediabox waarin de software van de afstandsbediening word meegenomen.. ik geef het nog tot het einde van het jaar. Dan hak ik de knoop door en stap over naar een provider die geen problemen heeft met de hardware.

• is een Master Poster
  • February 17, 2026

Doet ie t al weer?

Ik heb dit issue sinds het nieuwe jaar. Alles al geprobeerd. Zit nu alsnog met 2 afstandsbedieningen. Een voor tv en een voor geluid😅

OPLOSSING

Om kort te zijn ……nee doet het nog steeds niet… ben recent overgestapt naar een andere aanbieder, geen spijt van zeker gezien hun prima voor elkaar hebbende beveiliging van klantgegevens.