Skip to main content

Goedemiddag,

Ik ben voornemens om een Klik&Klaar-abonnement te bestellen. Op de bestelpagina moet ik de gegevens van mijn legitimatiedocument afgeven (soort, documentnummer en verloopdatum). Ik mis op de bestelpagina een uitleg waarom Odido deze gegevens nodig heeft, hoe deze worden opgeslagen, en wat er gedurende de looptijd van het abonnement met deze gegevens gebeurd.

Waar kan ik deze informatie vinden?

Op de bestelpagina moet ik de gegevens van mijn legitimatiedocument afgeven (soort, documentnummer en verloopdatum). Ik mis op de bestelpagina een uitleg waarom Odido deze gegevens nodig heeft

Heel simpel, indien je iets illegaal doet met jouw internet aansluiting, moet Odido jouw NAW gegevens op bevel van rechters of opsporingsinstantie deze overhandigen.

Op de bestelpagina moet ik de gegevens van mijn legitimatiedocument afgeven (soort, documentnummer en verloopdatum). Ik mis op de bestelpagina een uitleg waarom Odido deze gegevens nodig heeft

Heel simpel, indien je iets illegaal doet met jouw internet aansluiting, moet Odido jouw NAW gegevens op bevel van rechters of opsporingsinstantie deze overhandigen.

NAW-gegevens zijn iets anders dan een documentnummer rijbewijs/paspoort/id.  Dat ik mijn NAW-gegevens en geboortedatum moet delen vind ik ook helemaal prima.

Als iemand mij betrapt op het illegaal verhandelen van paarsgekleurde tamme cavia’s kan een opsporingsinstantie mij prima vinden met NAW+geboortedatum.

NAW-gegevens zijn iets anders dan een documentnummer rijbewijs/paspoort/id.  Dat ik mijn NAW-gegevens en geboortedatum moet delen vind ik ook helemaal prima.

Als iemand mij betrapt op het illegaal verhandelen van paarsgekleurde tamme cavia’s kan een opsporingsinstantie mij prima vinden met NAW+geboortedatum.

Hoe kan Odido verifiëren dat je het ben, en niet van een website een naam, adres en woonplaats pik?  Vooral klik&klaar is niet adres verbonden, je kan een post zending afvangen en op iemand NAW iets ongeoorloofd doen.  Een ID-document heeft bepaalde algoritme om een documentnummer te bilden, en men kan checken of deze ook echt is. Sommige zijn nog verder en check de echtheid met camera, je moet van verschillende hoeken jouw ID fotograferen voor- en achter-kant. 

Op de bestelpagina moet ik de gegevens van mijn legitimatiedocument afgeven (soort, documentnummer en verloopdatum).

Dat moet toch bij een normaal mobiel abonnement ook? Of heb ik dat nu verkeerd?

Reageer