Skip to main content

Begin augustus alle installatiematerialen gekregen voor glasvezel internet. alleen kon er pas begin september een monteur van Guideon komen om alles aan te sluiten. Heb toen zelf alles aangesloten en alles werkte direct prima. Nog gebeld met klantenservice om aan te geven dat de installatiemonteur niet meer hoefde te komen omdat alles prima werkt. Na een aantal contact momenten heeft een medewerker aangegeven om toch de monteur langs te laten komen op de afgesproken datum  ivm garantie en om te checken of alles goed geïnstalleerd was. 

Halverwege september weer gebeld door een medewerker van T-mobile/Odido die aangaf dat de monteur van Guideon toch niet meer langs zou komen omdat alles prima werkte. Ik heb hiermee ingestemd omdat idd alles naar behoren werkte.

7 september een berichtje dat de monteur toch langs zou komen. Ik dacht prima, even kijken of alles naar behoren werkt en dan klaar.

8 september, monteur langs geweest en heeft alleen een foto gemaakt en is daarna vertrokken met de mededeling alles goed was geïnstalleerd en prima werkte. Een kwartier nadat de monteur vetrokken was opeens geen internet verbinding meer. Klantenservice gebeld en die gaven aan dat het mogelijk aan het kastje lag. Ticket aangemaakt en afspraak gemaakt met monteur op 9 september.

9 september, monteur geweest en na een paar testen heeft hij aangegeven dat het ergens in de wijk een fout in de verbinding zit. en dat het vanzelf wel opgelost zou worden. Gaf alleen aan dat hij ook niet weet wanneer.

11 september, weer contact gehad met klantenservice en weer hele verhaal uitgelegd. Medewerker gaf aan dat hij na 2 uur zou terugbellen om aan te geven wat er aan de hand was. Niets meer gehoord.

12 september, wederom contact gehad met klantenservice en wederom hele verhaal uitgelegd. Weer een ticket aangemaakt en medewerker gaf aan dat het wel 3 dagen kan gaan duren!

 

Al met al dikke vette drama. Veel beloftes, maar weinig actie. Hopelijk een oplossing op korte termijn!

 

 

 

Hallo @Richard Berkhof 

Welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter? Daaruit weet je direct of het probleem buiten of binnen zit en loopt de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de router?

Er is ook een storing in de regio Amsterdam en Hilversum, misschien dat je daar woont?

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385


Hallo @Richard Berkhof 

Welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter? Daaruit weet je direct of het probleem buiten of binnen zit en loopt de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de router?

Er is ook een storing in de regio Amsterdam en Hilversum, misschien dat je daar woont?

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385

Hi Waqqas,

Op de mediaconvertor brand het power lampje groen, PON brand niet, LOS knippert langzaam rood en LAN knippert groen. Ja internetkabel loopt naar WAN poort op modem/router.

 

Woon in regio Rotterdam.


@Richard Berkhof 

Dan komt er dus geen glasvezel signaal binnen op de mediaconverter.


Hey @Richard Berkhof, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. We zien dat je inderdaad contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat er een ticket voor je open staat. We doen er alles aan om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. Op dit moment moeten we het ticket afwachten. Wil je ons hier op de hoogte houden van het proces? Dan kunnen we verdere acties ondernemen als dat nodig is. Alvast bedankt! 


Reageer