Ik heb de volgende stappen ondernomen:
- Bekabeling met vaste aansluiting, vorige eigenaar had waarschijnlijk Telfort (Zyxel). Om alles weer nieuw te bekabelen heb ik de kabel geknipt en gestript en het hele doosje vervangen.
- DSL verbonden vanaf nieuwe boxje naar modem.
Uit mijn tests lijkt het erop dat alles werkt: modem is aan, wifi ook. Verbinden met interface gaat goed. T-mobile geeft zelf aan dat de lijn goed werkt (vanaf klantenservice).
Binnenkort neemt een monteur contact op voor een afspraak, maar dat duurt voor ons erg lang. Hopelijk weet iemand hier nog een goede oplossing.
Aan de hand van vorige topics op het forum heb ik ook meteen het verbindingsblokje opengemaakt (ISRA-punt?). Voor zo ver ik kan zien gaat alles naar de juiste locatie in de kroonsteen. Wit en oranje hangen onaangesloten.
Wat ik zelf vreemd vond: in de handleiding van T-mobile staat een schema voor het aansluiten van de het DSL-doosje. Deze heeft echter meer kabels dan het daadwerkelijke doosje (R/B/G/Z). Ook is niet duidelijk of de gestripte blauw-rood op het koperen "vorkje" moeten, of tussen de plaatjes bij de ingang van de DSL-poort?
Klantenservice geeft zelf aan geen verstand te hebben van de DSL-boxjes/aansluiten van algemeen, wat ik raar vind als je monteer-het-zelf als standaard optie aanhoudt. Zij snapte zelf ook niet waar de twee overige kabels vandaan komen -- waarschijnlijk in oudere DSL-doosjes het geval?
Internet heeft hier als het goed is voorheen wel gewerkt (Telfort).
Zijn er nog andere zaken die ik kan checken of doen voordat de monteur komt? Of kan T-mobile nog dingen uitsluiten? Ik zag bij een ander thread dat het onverwachts nog gepauzeerd stond?
In de bijlage: het (ISRA?) punt met kroonsteen, DSL-aansluitbox wit = nieuw / grijs = oude. De rode kabel zit nu even los omdat ik nog aan het kijken ben of bijvoorbeeld de oude wel werkt.
Modem: standaard Huawei HG659