Skip to main content

Gisteren de mail gehad dat we ons internet kunnen gaan aansluiten (‘Je kan installeren’). Netjes het stappenplan gevolgd, alles lijkt in orde… Maar dan kom ik bij de aansluiting in de meterkast (‘Welk ISRA-punt heb je?’). Er zit in onze meterkast geen wandcontactdoos en ook geen ministekker.

Wel zit er een langwerpig doosje/buisje in de meterkast met daarop ‘PTT overnamepunt’. Hieruit komt een grijze kabel met een blauwe, rode, groene, gele en zilveren ader. Ik heb de rode en blauwe ader reeds aangesloten op de aansluitbox, maar dit geeft geen signaal. De kleuren van de aders lijken ook niet overeen te komen met een standaard ISRA-kabel.

Er komt ook nog een ander kabeltje uit de muur. Deze heeft een rode, blauwe en witte ader. Ook wanneer ik deze aansluit geen signaal.

Overigens spreekt het stappenplan van het aansluiten van de rode en blauwe ader op de rode en GROENE ader in de aansluitbox. Maar in de aansluitbox zit helemaal geen groene ader. Alleen een rode en blauwe! Lekker duidelijk.

De vorige bewoners hebben overigens ook DSL internet gehad dus een van de aansluitingen zou toch echt de juiste moeten zijn…

 

 

Rood & Blauw is de normale lijn waarop je internet/DSL signaal binnen zou moeten komen. Dus de laatste foto die je stuurt, heb je naar mijn mening het correct aangesloten.

Zou voor de zekerheid even contact opnemen met de klantenservice, die kunnen ook echt controleren of de aansluiting ook echt is opgeleverd. Mochten hun aangeven dat het opgeleverd is, dan kun je ook gelijk aangeven dat je op de draden geen signaal hebt. Dan kan Odido eventueel een ticket aanmaken, om het uit te laten zoeken of door te laten meten.

Dat PTT overnamepunt is uit het jaar ‘kruik’, maar heb je toevallig een woonlaag/bewoners boven je wonen? Dan hebben ze gewoon een ‘aftakking’ gemaakt voor jouw lijnen, om vervolgens met de kabel door te gaan naar de bovenburen lijkt het.


Reageer