Skip to main content
Ik wil mijn modem, een Fritz box 5590 fiber xgs-pon, laten registreren zodat ik de glasvezelkabel rechtstreeks kan aansluiten. Maar het lijkt niet te lukken om iemand te bereiken die dit voor mijn kan doen.
 
Ondertussen heb ik 2 keer contact gehad via de chat en meerdere keren meegemaakt dat het te druk was en ik eruit gegooit werd. In de chat van de klantenservice werd mij gevraagd om deze gegevens naar internet.info@odido.nl te mailen. Maar dit adres werkt niet. Ik krijg hier een bounce op terug (Recipient address rejected: Access denied.)
 
Na telefonisch contact heb ik een link van een niet werkend contactformulier doorgekregen: “er is iets misgegaan, probeer het nogmaals”...
 
Heeft iemand een idee hoe je contact krijgt met iemand binnen Odido die hier wel wat meer van afweet en een ID kan toevoegen?
Ik wil mijn modem, een Fritz box 5590 fiber xgs-pon, laten registreren zodat ik de glasvezelkabel rechtstreeks kan aansluiten. Maar het lijkt niet te lukken om iemand te bereiken die dit voor mijn kan doen.
 
Ondertussen heb ik 2 keer contact gehad via de chat en meerdere keren meegemaakt dat het te druk was en ik eruit gegooit werd. In de chat van de klantenservice werd mij gevraagd om deze gegevens naar internet.info@odido.nl te mailen. Maar dit adres werkt niet. Ik krijg hier een bounce op terug (Recipient address rejected: Access denied.)
 
Na telefonisch contact heb ik een link van een niet werkend contactformulier doorgekregen: “er is iets misgegaan, probeer het nogmaals”...
 
Heeft iemand een idee hoe je contact krijgt met iemand binnen Odido die hier wel wat meer van afweet en een ID kan toevoegen?

Volgens mij dient u een PM te sturen naar de eerste de beste moderator die een reactie geeft in dit topic.


@Darkman Thnx! Dan wacht ik daar op... 🤞


Het contactformulier blijkt toch te zijn aangekomen en het modem ID is meteen toegevoegd.

@odido TIjdens het proces van het doorgeven van het ID kom je veel tegenstrijdige informatie tegen. Op de website staat wel een PDF met instructies maar daar staat niet in waar je het ID naartoe moet sturen. Het zou helpen als er op de officiele Odido site één juiste manier staat hoe dit proces verloopt. Hier kunnen de helpdesk/service medewerkers dan ook naar verwijzen.


Het contactformulier blijkt toch te zijn aangekomen en het modem ID is meteen toegevoegd.

@odido TIjdens het proces van het doorgeven van het ID kom je veel tegenstrijdige informatie tegen. Op de website staat wel een PDF met instructies maar daar staat niet in waar je het ID naartoe moet sturen. Het zou helpen als er op de officiele Odido site één juiste manier staat hoe dit proces verloopt. Hier kunnen de helpdesk/service medewerkers dan ook naar verwijzen.

Prima!

Zou ik u wat mogen vragen?

 

Ikzelf heb dan de Fritzbox 5530 AON, gekocht en in gebruik bij provider X.

 

U hebt de Fritzbox laten registreren bij Odido, zodat u deze kan blijven gebruiken.

Welke stappen hebt u ondernomen om uw Fritzbox bij Odido te gebruiken?

 

Heeft u een instelling in de Fritzbox aangepast?

 

Ik overweeg over te stappen, maar dan met behoud van apparatuur.

 

Graag verneem ik van u.

 


Het was eigenlijk heel simpel, maar de informatie staat versnippert in dit forum en deels bij de AVM / Fritz!Box handleidingen. Ik heb de volgende stappen ondernomen:

  • Zyxel modem & Huawei ONT ontkoppeld
  • Fritz!Box (5590 fiber xgs-pon) rechtstreeks op het glasvezel punt aangesloten met SC-SC GROEN (SC-APC/SC-UPC) glasvezelkabel-set (besteld bij de Fritz!Box)
  • Belangrijke stap: Handmatig de firmware upgraden (https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-5590-Fiber/2_FRITZ-OS-bijwerken/) Wanneer de firmware geupgrade is, komt er in het menu van internet providers ook een “Odido” optie tevoorschijn.
  • Modem ID (staat op de sticker onder het modem) doorgeven aan Odido (dit was de moelijkste stap 🙂 - maar ook gelukt!
  • Klaar! 🎉

Op de AVM site staat voor de 5530 AON ook een uitgebreidere omschrijving:

https://fritzshop.nl/module/faqservice/Faq?p_slug=FRITZ-Box-5530&doc_detail=3673_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-van-Odido-voorheen-T-Mobile-configureren

 


Het was eigenlijk heel simpel, maar de informatie staat versnippert in dit forum en deels bij de AVM / Fritz!Box handleidingen. Ik heb de volgende stappen ondernomen:

  • Zyxel modem & Huawei ONT ontkoppeld
  • Fritz!Box (5590 fiber xgs-pon) rechtstreeks op het glasvezel punt aangesloten met SC-SC GROEN (SC-APC/SC-UPC) glasvezelkabel-set (besteld bij de Fritz!Box)
  • Belangrijke stap: Handmatig de firmware upgraden (https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-5590-Fiber/2_FRITZ-OS-bijwerken/) Wanneer de firmware geupgrade is, komt er in het menu van internet providers ook een “Odido” optie tevoorschijn.
  • Modem ID (staat op de sticker onder het modem) doorgeven aan Odido (dit was de moelijkste stap 🙂 - maar ook gelukt!
  • Klaar! 🎉

Op de AVM site staat voor de 5530 AON ook een uitgebreidere omschrijving:

https://fritzshop.nl/module/faqservice/Faq?p_slug=FRITZ-Box-5530&doc_detail=3673_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-van-Odido-voorheen-T-Mobile-configureren

 

Ik dank u hartelijk!


Reageer