Welkom op onze community en nogmaals van harte welkom bij Odido! @Thumbsy
Super leuk dat je voor ons hebt gekozen. Ik help je natuurlijk graag verder!
Ik ben direct het systeem ingedoken om te kijken of er al een update is, maar ik zie dat de netwerkbeheerder de werkzaamheden nog niet bij ons heeft afgemeld. Alleen wanneer dit is gebeurd, kunnen wij van start gaan met de installatie in huis.
In sommige gevallen, kan het zo zijn dat het aansluitingspunt wel gereed is, maar dat er nog iets moet gebeuren in de wijkcentrale. Om dit voor je na te gaan, heb ik meteen mijn collega’s van de Fiber afdeling ingeschakeld. Zij zullen navraag voor je doen bij de netwerkbeheerder over de opleverstatus. Zodra zij meer weten, wordt jij hier ook over geïnformeerd.
Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens mee kan helpen? Ik doe het graag!
Hi @Teresa van Odido, dank voor het welkom en de reactie!
Toevallig was ik eerder vandaag ook gebeld door een medewerker van de lokale onderaannemer (BenSterk) die eerder de aansluiting in ons huis heeft verzorgd, ze wilden met met mij een afspraak maken voor de installatie van de aansluiting wat bleek, ze hadden inderdaad niet in hun systeem bijgewerkt dat de installatiewerkzaamheden al waren afgerond bij mij. Ik had begrepen dat ze het gaan corrigeren dus hopelijk ontvangen jullie dan binnenkort vanuit hen ook de afmelding van de werkzaamheden. Ik wacht het even rustig af, hopelijk in de loop van de week dat er dan meer nieuws is
Als je mij op de hoogte kan houden over de status bij de wijkcentrale voor mijn aansluiting, heel graag!
Wat betreft het puntje over het terugvinden van mijn bestelling in mijn account, is dit iets wat ik later pas kan inzien of zou er nu al iets zichtbaar moeten zijn? Want ik dacht wel op zijn minst een algemene status van de bestelling terug te moeten kunnen vinden.
Een update van mijn kant.
Vandaag kreeg ik zowel per e-mail als sms automatisch bericht van Guidion voor het maken van een monteursafspraak (met daarin een linkje naar de afspraakplanner tool).
Ik heb echter nog steeds geen enkel bericht van Odido ontvangen over mijn glasvezelabonnement, de status ervan en wanneer de activatiedatum is. Dus ik begin mij hier een beetje zorgen om te maken, of dit wel goed gaat (ook omdat ik nog geen terugkoppeling heb over de status in de wijkcentrale). Ook in het abonnementoverzicht in Mijn Odido zie ik nog steeds niks terug over mijn glasvezelbestelling, alsof het niet in het systeem staat. Alleen mijn prepaid SIM is erin terug te vinden.
Naast bovenstaande was ik ook benieuwd of de monteursafspraak sterk aangeraden wordt, of dat ik dit eventueel ook zelf kan regelen zonder monteur. Ik heb namelijk niet het idee dat ik de installatie van de modem niet zelf zou kunnen regelen en het zou schelen als ik dit op eigen gelegenheid kan doen zonder te wachten op een monteur.
Ik zie graag jullie advies tegemoet en hoop ook dat het probleem met mijn Odido account opgelost kan worden zodat ik mijn glasvezelbestelling kan inzien en beheren. Bedankt!
Hi @Thumbsy, Guidion is het goede nieuws! Zij komen de installatie bij je doen. Als het goed is ben je na het bezoek van de monteur aangesloten op glasvezel.
Ik ben ook voor je gaan kijken naar de Mijn Odido koppeling. De initialen kwamen niet met de abonnementen overeen, dit heb ik goed gezet. Ook was er nog een oude Tele2 koppeling die ik verwijderd heb. Als het goed is moet je nu je Internet + Tv abonnement kunnen koppelen.
Hi @Tommie van Odido, hartstikke fijn, bedankt voor het opschonen en corrigeren van mijn account! Ik heb het internet/TV abbo succesvol kunnen koppelen inderdaad. En helder, dan ga ik door met het inplannen van de monteursafspraak! Ik las al in een andere thread dat het altijd door de monteur wordt gedaan ivm gevoeligheid van de aansluiting.
Ik zal later nog terugkoppelen hoe het allemaal is gegaan als de monteur bij ons is geweest.
Fijn om te horen @Thumbsy!
Om het verhaal nog netjes af te sluiten, afgelopen vrijdag is de monteur bij ons langsgeweest en heeft heel vlot en vriendelijk alles bij ons aangesloten en getest. Dat is helemaal vlekkeloos verlopen en van het weekend hebben we ook de TV box aangesloten en ingesteld. We hebben hier nu een topverbinding voor zowel internet als TV, eind goed al goed! Bedankt voor de support!