Skip to main content

Ik heb onlangs m'n glasvezel internet abonnement opgewaardeerd van 1gbit naar 2gbit. Vandaag heb ik daar een nieuw modem voor ontvangen.

Er zat echter geen nieuwe ONT in de doos. Zou ik die niet ook moeten ontvangen?

Ik heb momenteel een Huawei OptiXstar EG8010Hv6-10. Volgens de specificaties heeft die een ethernet poort die maar tot 1gbit/s gaat.

Ik krijg nu ineens nog een Track & Trace e-mail van DHL. Geen idee wat er opgestuurd wordt, maar misschien zit in dat pakket dan de ONT.

Hallo @r.vdm 

Je zou hiervoor wel een Huawei XGSPON ONT moeten hebben, kans is groot dat het de ONT is 

Hoi @r.vdm, goed dat je contact opneemt! Dit was inderdaad voor de nieuwe ONT. Ik zie dat het inmiddels bezorgd is. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Dank je, goed om te weten. Ik hoop 'm morgen bij de buren op te kunnen halen.

Moet het serienummer van de nieuwe ONT dan nog ergens geregistreerd worden, of werkt het gelijk?

Het upgrade proces en de communicatie erover kan wel wat beter. Na bestellen kon ik bv. gelijk al een afspraak met een monteur maken voor de volgende dag, en dat heb ik ook gedaan maar die bleek nog niks voor me te kunnen betekenen: abo stond nog op 1000/1000 bij “sales”, de monteur dacht (via collega) dat de huidige ONT ook voldoende zou moeten zijn (ze hadden nog niet echt training gehad over de nieuwe apparatuur/snelheden), een andere ONT die hij bij zich had kon hij niet registreren want het systeem werkte niet, ik krijg geen info over de te ontvangen pakketten, krijg alleen een retourlabel- en informatie voor het modem maar neem aan dat jullie de oude ONT ook terug willen, enz. Al met al dus niet bijzonder gestroomlijnd of klantvriendelijk.

Hallo @r.vdm 

Heb je al een nieuwe afspraak kunnen maken met de monteur? Een glasvezel installatie wordt altijd gedaan door een monteur en die zal er dan voor zorgen dat alles werkt.

De oude router stuur je router met de qr code via DHL, de oude ONT valt onder accessoires dus daar krijg je geen bericht van maar Odido wilt hem wel graag terug. Je kan hem samen met de router retourneren.

Dank voor je reactie, @Waqqas. Na die eerdere, te vroege afspraak heb ik nog geen uitnodiging ontvangen om een nieuwe afspraak te plannen. Misschien komt dat nog, dat is niet helemaal duidelijk. De “oude” ONT gebruik ik nog dus ik zal nog even wachten met retourneren.

Die ONT had ik overigens zelf geïnstalleerd, geen monteur gehad toen ik naar Odido overstapte. Maar het serienummer van de nieuwe zal anders zijn dus ik stel me voor dat die niet gelijk werkt.

@r.vdm

Je zou morgen ook zelf even kunnen bellen met Guidion op telefoonnummer 020-3232766.

Misschien moet een monteur nog wat doen omdat je van GPON naar XGSPON gaat?

Het serienummer zal sws anders zijn.

Net de ONT in huis. Volgens de begeleidende brief hoef ik het alleen maar aan te sluiten, lettend op hoe de vorige apparatuur was aangesloten. Maar dat is niet voldoende (PON knippert groen).

Kan de klantenservice het nieuwe serienummer ook registreren of moet dat altijd via Guidion?

Het nieuwe serienummer is: 48575443C724FBAC

Haha, ik krijg nu trouwens ineens wéér bericht van DHL dat er een (derde!) pakket afzonderlijk mijn kant op komt. Wat kan daar nu in zitten? Modem en ONT heb ik al in huis.

Derde pakket net in huis. Wat zit erin? Nóg een ONT! 👌🏼 Gaat lekker hoor.

Hey @r.vdm, door je aanvraag voor 2 GB, is er nog een ONT opgestuurd. Dat is de nieuwe zendig.

Ik heb het serienummer voor je aangepast, echter lijkt de bekabeling niet goed te zitten. Ik zie op mijn lijnmeting dat er geen contact is met het ONT. Zou je de bekabeling kunnen nalopen? 

Hallo @Tommie van Odido , dank voor je reactie.

Mijn oude ONT werkte nog, dus die heb ik actief gehouden totdat het serienummer van de nieuwe ONT geregistreerd werd. Net gezien dat de verbinding weg was, dus nieuwe ONT opgehangen, en nu werkt de verbinding weer. Fijn, bedankt!

Hey @r.vdm, door je aanvraag voor 2 GB, is er nog een ONT opgestuurd. Dat is de nieuwe zendig.

Maar ik heb nu dus 2x dezelfde ONT ontvangen. Vorige week dinsdag bestelde ik de upgrade naar 2gbit, vrijdag kreeg ik het nieuwe modem, zaterdag een nieuwe ONT, en vandaag (dinsdag) weer een nieuwe ONT.

Dus nu heb ik er drie: mijn oude ONT (EG8010Hv6-10) en twee keer een nieuwe HN8010Ts-20.

Hey @r.vdm, blij om te lezen dat het nu goed werkt!

Ik vind het ook bijzonder dat er een tweede gestuurd is. De oude en de tweede nieuwe willen we wel graag terug. Deze mag je naar ons opsturen met de instructie “zonder QR-code” die in dit topic staat:  

Thanks, ga ik doen! Probeer alles wel in één doos te stoppen, dan kan het gewoon met die QR-code.

Reageer