Sinds enkele jaren ben ik een tevreden klant van zowel T-mobile als T-mobile thuis. Ik maakte gebruik van de glasvezelverbinding met de hoogste snelheid en dit heeft nooit problemen opgeleverd. Op 2 november ging ik verhuizen en ik wilde graag klant blijven, dus heb ik tijdig (3 oktober) mijn verhuizing doorgegeven.
Het installatiepakket kreeg ik snel binnen, echter liet het bericht om een afspraak te plannen met de monteur op zich wachten. Aangezien de verhuizing naar mijn nieuwe huis naderde ben ik zelf met T-mobile gaan bellen. Ik kreeg te horen dat de glasvezelkabel nog niet in mijn woning lag. Ze verwezen me door naar de netwerkbeheerder (KPN Netwerk), omdat die de kabel in mijn woning moeten leggen. Dit konden zij niet voor mij doen, dus moest ik zelf contact met de opnemen.
Zo gezegd, zo gedaan nam ik contact op met KPN Netwerk en zij gaven aan dat ze een terugbelverzoek konden neerleggen bij de aannemer en dat dit 5 werkdagen kon duren. Na 5 dagen werd ik helaas niet teruggebeld, dus heb ik wederom KPN Netwerk gebeld en konden ze me doorverbinden naar de aannemer. Hier kreeg ik iemand aan de telefoon die zich niet voorstelde, maar alleen wat gegevens vroeg en me vervolgens doorverbond met een andere aannemer. Na enkele keren over te gaan werd de verbinding verbroken.
Ditzelfde riedeltje heeft veel tijd gekost maar na 3 keer dat de verbinding werd verbroken kon ik eindelijk een afspraak maken.
Dit was 24 oktober en de eerstvolgende optie was pas 17 november. Dit terwijl mijn abonnement per 2 november in had moeten gaan.
17 november kwamen ze dan eindelijk de glasvezelverbinding aanleggen en naderhand heb ik direct contact opgenomen met T-mobile om een afspraak in te plannen met Gideon, zodat ik kan genieten van de internetverbinding die ik was gewend. De monteur kon op 21 november langskomen.
Gisteren was hier dan eindelijk de monteur (weliswaar 1u te laat), maar die kwam er als snel achter dat er geen licht op de kabel zit. Dit kwam omdat de mensen van KPN Netwerk mijn huis niet hebben aangesloten in de wijkkast. Hij kon niks voor mij beteken en zou een ticket laten aanmaken zodat KPN Netwerk wederom een afspraak kan maken met een aannemer om dit te regelen.
Hierna heb ik direct KPN Netwerk gebeld en die gaven aan dat er geen ticket is aangemaakt en ik contact op moet nemen met mijn provider T-mobile. Vervolgens T-mobile gebeld en zij geven aan dat de ticket is aangemaakt en bekend moet zijn bij KPN Netwerk.
Vervolgens geeft KPN Netwerk aan dat als deze ticket ooit binnenkomt ze me weer een terugbelverzoek kunnen neerleggen bij de aannemer en dit kan wederom 5 werkdagen duren zoals hierboven.
Inmiddels woon ik er bijna één maand zonder internet en ben ik gigantisch veel tijd bezig met bellen en thuis wachten op een monteur zonder enig resultaat.
Ik zou graag zien dat ik beter op de hoogte werd gehouden en dat T-mobile hier ook wat meer moeite in stopt, aangezien ik bij hen een abonnement heb afgesloten. Mijn geduld begint inmiddels een beetje op te raken en met een hotspot mijn gezin voorzien van internet is ook niet echt de oplossing.