Beantwoord

Geen levering, geen pakket en geen updates

  • 28 February 2024
  • 6 reacties
  • 90 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Op 8 februari heb ik een internet abonnement afgesloten voor mijn nieuwe woning, met als gewenste activatiedatum 29 februari (morgen). Sindsdien heb ik mijn installatiepakket nog niet ontvangen en uberhaupt geen updates gekregen, ook niet om een monteurafspraak te plannen.

In mijn account staat dat er eerst een glasvezelaansluitpunt moet komen, terwijl er al een aansluitpunt (van KPN netwerk) aanwezig is. Dit heb ik al meermaals aangegeven bij de klantenservice. Van een medewerker vernomen dat het werd doorgezet naar de technische dienst en dat ik binnen drie dagen wat zou horen, maar nog steeds niks vernomen.

Ik ben nu sterk geneigd om het abonnement te annuleren en een partij te zoeken die wel snel kan leveren, want ik zit nu al weken zonder internet. Is dit normaal?

icon

Beste antwoord door Johrick van Odido 29 February 2024, 12:08

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

Hi Bart,

Niet echt normaal maar dat hele “nog steeds niets vernomen” is wat je ziet bij niet integrale dienstverlening zonder case managers. Odido, KPN, Delta, ODF, etc. verzorgen samen het internet en de onderlinge communicatie is minimaal. Er is geen case manager die storingen en aanvragen bewaakt op afhandeling en uitloop. Deze rol probeert de klant te vervullen, waar die maar deels in slaagt omdat die tegen een muur van call centers aanloopt. Deze call centers hebben niet veel meer dan een ticket systeem en zijn inhoudelijk niet voldoende op de hoogte. Tickets worden gedispatched en klant wordt niet of nauwelijks op de hoogte gehouden.
Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen en ik heb de indruk dat ik niet de enige ben met deze ervaringen.
 

Sterkte en met vriendelijke groet,

Paul

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Bart-nl

Welkom op de Odido Community! Ik kan mij voorstellen dat je niet kunt wachten totdat je gebruik kunt maken van Internet + TV van Odido. Dat de lijn inmiddels al naar binnen is getrokken is super goed nieuws natuurlijk. Echter zal er in de wijkcentrale ook nog het eea. moeten worden geregeld willen wij jou kunnen opleveren. In dit proces zijn we afhankelijk van Volker WesselsTelecom. Ik heb met je meegekeken en zie dat dit op de planning staat, super fijn! Het is nog even wachten, en een directe verwachting heb ik (nog) niet, maar dan kun genieten van Internet + TV van Odido. We houden je zo goed mogelijk op de hoogte en gaan aan de slag zodra wij groen licht krijgen van de beheerder. Heb je nog meer vragen? Dan weet je mij en de Community te vinden. 

Hoi @Bart-nl

Welkom op de Odido Community! Ik kan mij voorstellen dat je niet kunt wachten totdat je gebruik kunt maken van Internet + TV van Odido. Dat de lijn inmiddels al naar binnen is getrokken is super goed nieuws natuurlijk. Echter zal er in de wijkcentrale ook nog het eea. moeten worden geregeld willen wij jou kunnen opleveren. In dit proces zijn we afhankelijk van Volker WesselsTelecom. Ik heb met je meegekeken en zie dat dit op de planning staat, super fijn! Het is nog even wachten, en een directe verwachting heb ik (nog) niet, maar dan kun genieten van Internet + TV van Odido. We houden je zo goed mogelijk op de hoogte en gaan aan de slag zodra wij groen licht krijgen van de beheerder. Heb je nog meer vragen? Dan weet je mij en de Community te vinden. 

 

Bedankt voor de reactie! Maar voor wanneer staat deze stap in de wijkcentrale precies "in de planning"? Ik zou graag willen weten waar ik aan toe ben.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Bart-nl, wanneer dit precies gepland staat, is voor ons nog niet bekend. Dit bepaalt VolkerWessels Telecom namelijk en zij hebben hier nog geen datum voor doorgegeven aan ons. Wel zou je hiervoor contact op kunnen nemen met VolkerWessels door te bellen naar 088-1860444 om na te kijken of hier al iets over bekend is. Hopelijk kunnen zij jou hierin van meer informatie voorzien! 

Hi @Bart-nl, wanneer dit precies gepland staat, is voor ons nog niet bekend. Dit bepaalt VolkerWessels Telecom namelijk en zij hebben hier nog geen datum voor doorgegeven aan ons. Wel zou je hiervoor contact op kunnen nemen met VolkerWessels door te bellen naar 088-1860444 om na te kijken of hier al iets over bekend is. Hopelijk kunnen zij jou hierin van meer informatie voorzien! 

Hi @Nora van Odido,

Het lukt mij helaas niet om VolkerWessels te pakken te krijgen voor een update. Ook over mail krijg ik geen reactie. Zou u hen kunnen verzoeken om vaart te zetten achter de installatie?

Ik heb nu al meer dan een maand geen vast internet, waardoor ik echt in een vervelende situatie ben beland. Als de installatie nog zo lang gaat duren, is er dan een tussenoplossing mogelijk? Ik heb nu bijvoorbeeld een beperkt abonnement voor mobiele data bij Ben. Zou ik hier bijv tijdelijk een verhoging op kunnen krijgen? 

Reputatie 7
Badge +14

Je betaald nog niets aan Odido voor het vaste internet. Met die "besparing" kun je bij Ben je abonnement verhogen. Als er nog geen planning voor de wijkcentrale bekend is kan dit nog wel even duren.

Reageer