Skip to main content

Hallo,

Gister de aansluiting gekregen (Ik had glasvezel van Caiway en nu dus van Odido). Zyxel is door monteur goed geïnstalleerd en werkt naar behoren. Nu ik mijn eigen router wil installeren lukt het niet om een verbinding te maken met het internet. Het gaat om een ASUS AX6600 Model XT8. Ik heb alles al meermaals gereset en het lukt me goed om de Mesh-systeen onderling te verbinden. Het ontbreekt echter aan de internetverbinding. Ik gebruik mijn mobiel met Blue tooth en de app van ASUS om e.a. te configureren. De stappen doorlopen gaat prima, maar zoals gezegd geen verbinding met het internet. Wat kan ik nog doen?

Tony

Hallo @Tony 24 

Sluit je het mesh systeem aan achter de Zyxel of op de mediaconverter?

Hallo Waqqas,

De Zyxel heb ik weggehaald. Dus de ASUS sluit ik direct aan op de mediaconverter (datgene wat de monteur heeft opgehangen). Zo was dat ook bij de vorige configuratie (tot gisteren).

@Tony 24 

Als je dan via de web interface inlogt op de Asus klik links op LAN > IPTV > kies eventueel manual setting > internet VID 300 > klik op toepassen en herstart de mediaconverter.

Dan zou het moeten werken.

Ja dit kwam ik ook op het forum tegen, maar ik krijg bij LAN niet de IPTV keuze te zien. Wellicht kom ik niet op een juiste wijze in het systeem?

@Tony 24 

Plaats eens een foto van wat je ziet.

I don’t quite remember if the option was there, I currently have the XT8’s as well and I used to have them as nodes with a GT AX11000, which had the IPTV option so it was easy to add the VLANs. I do know that when they’re in AP mode the IPTV option is removed. I was using the Merlin firmware which is almost identical. I now use a qnap router for connection directly to the ONT and all XT8’s in AP mode for the WiFi mesh. You could disable the WiFI on the Zyxel and then connect one of your nodes to the router in AP mode and provide the WiFi that way. My router has no WiFi I use my nodes for that. 

Waqqpas @ PJ,

Alles nog eens gereset. opnieuw geïnstalleerd en nu niet de mobiele App gebruikt maar de webinterface (PC). Nu kon ik er wel bij en heb de instellingen toegepast en hij loopt als een trein. Dus many thanks voor je hulp/tips!!

Groet,

Tony

Reageer